مصاف فردا با ذوب آهن برای سرخپوشان تاریخی می شود؟/ آمار رویایی پرسپولیس و رکورد ویژه گل محمدی

به گزارش رکنا، با توجه به دو پیروزی متوالی پرسپولیس در لیگ برتر بیست و سوم، حالا این تیم صاحب آماری قابل توجه است. پرسپولیس از بازی برگشت لیگ برتر فصل قبل برابر مس رفسنجان که موفق شد این تیم را با یک گل در زمین حریف شکست بدهد تا بازی با تراکتور در 12 مسابقه پیاپی در لیگ برتر و جام حذفی فقط برنده شده است.

تیم یحیی در این 12 بازی 26 گل به ثمر رسانده و تنها 4 بار دروازه اش باز شده است. ثبت میانگین 2.1 گل زده در هر مسابقه و 0.33 گل خورده در هر بازی، آماری بسیار خوب برای سرخ ها به حساب می‌آید.

سرخپوشان پایتخت در این 12 بازی علاوه بر مس رفسنجان تیم های ملوان، مس کرمان، استقلال، پیکان، گل گهر، نساجی، آلومینیوم و تراکتور (لیگ) و گل گهر، هوادار و استقلال (جام حذفی) را شکست داده اند. فردا شاگردان یحیی گل محمدی می‌توانند رکورد خود را رویایی‌تر کنند. از سویی بازی با ذوب آهن می‌تواند برای خود گل محمدی هم به دیداری خاص و به لحاظ آماری، ویژه تبدیل شود.

گل محمدی که سابقه مربیگری در ذوب آهن را دارد و با این تیم دو بار قهرمان جام حذفی شده، می‌تواند مقابل تیم سابق خود که خاطرات بسیار خوبی هم از آن دارد، صاحب رکورد مهمی شود. یحیی و برانکو هر دو ۹۹ پیروزی به عنوان سرمربی پرسپولیس در کارنامه دارند و عصر فردا گل محمدی می‌تواند از مربی سابق خود پیشی بگیرد.

تیم فوتبال پرسپولیس تاکنون در ۱۶۰ مسابقه با هدایت یحیی گل‌محمدی به میدان رفته و او حالا تنها به برتری در یک مسابقه نیاز دارد تا به پیروزی شماره ۱۰۰ به عنوان سرمربی پرسپولیس دست یابد.

یحیی گل‌محمدی در دو مقطع به عنوان سرمربی روی نیمکت پرسپولیس نشسته؛ او بار نخست در حالی که دستیار مانوئل ژوزه بود از ۲۰ آذر ۱۳۹۱ تا پایان رقابت‌های آن فصل به عنوان نفر نخست نیمکت، تیم را هدایت کرد. یحیی برای بار دوم از ۲۳ دی ۱۳۹۸، هدایت تیم را برعهده گرفت که تاکنون ادامه دارد. او طی سه سال و نیم فعالیت در دوره دوم هدایت سرخپوشان، سه کاپ قهرمانی لیگ برتر، یک کاپ قهرمانی جام حذفی، دو کاپ قهرمانی سوپرجام و یک حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا را در کنار یک سه گانه لیگ، حذفی و سوپر جام، برای پرسپولیس به ارمغان آورده است.

کدخبر: 922211 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟