بیانیه فدراسیون وزنه‌برداری در محکومیت رفتار غیر ورزشی یک وزنه‌بردار/ اخراج، محرومیت مادام العمر و انحلال کمیته پیشکسوتان!

به گزارش رکنا، در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی پیشکسوتان جهان در لهستان، مصطفی رجایی لنگرودی، وزنه‌بردار پیشکسوت ایرانی، پس از کسب دو مدال نقره، به همراه وزنه‌برداری از رژیم صهیونیستی روی سکوی قهرمانی مسابقات رفت و عکس یادگاری گرفت.

در پی این اتفاق فدراسیون وزنه برداری بیانیه ای منتشر کرد و در آن نوشت:

«فدراسیون وزنه‌برداری اقدام وزنه‌بردار پیشکسوت تیم ایران در جریان رقابت‌های قهرمانی پیشکسوتان جهان را که در مغایرت با آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است به شدت محکوم می‌کند.

مواضع فدراسیون وزنه‌برداری همسو با مواضع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و این فدراسیون ضمن در نظر گرفتن محرومیت مادام العمر حضور در کلیه اماکن ورزشی برای ورزشکار خاطی (مصطفی رجایی)، سرپرست تیم اعزامی (حمید صالحی‌نیا) را نیز از سمت خود برکنار کرده و پس از بررسی‌های بیشتر، با کلیه خاطیان نیز برخورد جدی و قاطع صورت خواهد گرفت.

بی شک مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی و حامیانش از ارکان اصلی سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران است و در همین راستا فدراسیون وزنه‌برداری با پیروى کامل از آرمان هاى امام راحل ( ره) و رهنمودهاى رهبر معظم انقلاب، رژیم نامشروع اسراییل را به رسمیت نمی شناسند و آن را به عنوان یک اصل خدشه ناپذیر نظام براى ترویج روحیه مبارزه و اسلامى علیه صهیونیست‌ها سرلوحه خود قرار داده است.»

ساعاتی بعد روابط عمومی فدراسیون وزنه برداری در مطلبی با تیتر:«کمیته پیشکسوتان وزنه‌برداری منحل شد»، گفت و گویی از رییس فدراسیون روی خروجی رسانه رسمی خود قرار داد. در این مطلب آمده است:

« سجاد انوشیروانی رییس فدراسیون در خصوص حواشی پیش آمده در مسابقات پیشکسوتان جهان گفت: حواشی پیش آمده قطعا از نظر فدراسیون غیر قابل قبول و غیر قابل بخشش است.مواضع جمهوری اسلامی اولویت اصلی این فدراسیون است.

وی ادامه داد:پس از اطلاع از این اتفاق غیر قابل بخشش با خاطیان برخورد جدی صورت گرفته و ورزشکار خاطی به صورت مادام العمر محروم شد و پس از بررسی های بیشتر با کلیه خاطیان هم برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.ضمن اینکه از این پس کلیه فعالیت های کمیته پیشکسوتان منحل خواهد شد.

او در پایان گفت: ضمن عذرخواهی از رهبر انقلاب، خانواده شهدا و همه مردم ایران قطعا در خانواده وزنه برداری دیگر شاهد چنین اتفاق هایی نخواهیم بود.»

گفتنی است تیم ملی پیشکسوتان وزنه برداری ایران با دست پر از لهستان بازگشت. یک مدال طلا ، ۴مدال نقره و یک عنوان پنجمی حاصل کار ۶ وزنه بردار اعزامی کشورمان به مسابقات جهانی بود. همچنین شکستن رکورد جهان توسط سید مصطفی رجایی لنگرودی و کسب عنوان سومین وزنه بردار برتر جهان توسط محسن سلطانی نتیجه تلاش تیم ملی وزنه برداری پیشکسوتان ایران در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۳ کراکف لهستان است.

نتایج کسب شده در این مسابقات:

محسن سلطانی/ مدال طلا

هوشنگ محمدی/ مدال نقره

فرزاد ملک محمدی/ مدال نقره

امید مرادی/ مدال نقره

سید مصطفی رجایی/ مدال نقره

کاوه ریاحی ملایری/  برنز دوضرب و پنجم مجموع

کدخبر: 924231 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟