اظهارنظر نگران کننده رئیس فدراسیون والیبال/ داورزنی: تیم ملی از مسابقات انتخابی سهمیه المپیک نمی‌گیرد

به گزارش رکنا، محمدرضا داورزنی در مورد نایب قهرمانی تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: باخت ایران مقابل ژاپن اصلاً قابل دفاع نیست ولی آینده والیبال ایران روشن است و برای هفت هشت سال آینده، بازیکنان زیادی برای اضافه شدن به تیم ملی داریم.

رئیس فدراسیون والیبال به ایجاد هجمه علیه تیم ملی اشاره کرد و یادآور شد: جان اسپراو از سال 2008 سرمربی تیم ملی آمریکاست و ما بارها تیم ملی آمریکا را شکست داده‌ایم، ولی اتفاقی برای این تیم نیفتاد. در مقابل، تیم ملی لهستان در سال‌های اخیر، بارها تغییر سرمربی داشته است. فشار افکار عمومی در لهستان و آمریکا اصلاً قابل مقایسه نیست. همه از تیم ملی ایران ناراضی هستند ولی باید همه مسائل و مشکلات اطراف تیم ملی را هم در نظر گرفت. گاهی اتفاقاتی می‌افتد که دست فدراسیون و کادر فنی را می‌بندد. برای مثال ما می‌خواستیم تیم ملی قبل از مسابقات قهرمانی آسیا با بلژیک و اسلوونی باز کند، اما شرایط مهیا نشد.

محمدرضا داورزنی که با برنامه ورزش و مردم گفت‌وگو می‌کرد، در مورد کسب سهمیه المپیک گفت: مردم نگران کسب سهمیه المپیک هستند. ما در این شرایط، مجبور هستیم تیم اصلی را به بازیهای آسیایی اعزام کنیم، چون مدال والیبال برای کاروان ایران مهم است. در بازی‌های آسیایی ما حق استفاده از 12 بازیکن و برای مسابقات انتخابی المپیک، حق استفاده از 14 بازیکن را داریم.

وی افزود: کسب سهمیه المپیک از مسابقات انتخابی برای ایران، اتفاق نخواهد افتاد و شاید احتمال تحقق آن 20 درصد باشد. هدف ما این است که جایگاه خود را در در رنکینگ جهانی حفظ کنیم و همچنان در بین 10 تیم برتر جهان باقی بمانیم تا از این طریق به المپیک برسیم. چهار تیم از رنکینگ به المپیک می‌رسند که ایران در حال حاضر جزو آنهاست. پس اگر ژاپن از مسابقاتی که میزبان آن است سهمیه المپیک بگیرد به نفع ماست.

کدخبر: 924777 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟