متن سخنرانی نازنین ملایی در حضور رئیسی که از تلویزیون پخش نشد

به گزارش رکنا، مراسم تجلیل از مدال آوران دو سال گذشته ورزش ایران و بدرقه کاروان اعزامی به بازی‌های آسیایی هانگژو امروز(دوشنبه) در سالن اجلاس سران و با حضور ابراهیم رییسی، رییس‌جمهور برگزار شد.

نازنین ملایی ، ملی‌پوش رویینگ ایران یکی از سخنرانان این مراسم بود که سخنانش از تلویزیون پخش نشد. متن قرائت شده توسط وی به شرح زیر است:

«خوشحالم که این فرصت در اختیار من قرار گرفت تا به نمایندگی از دختران و زنان ورزشکار بی واسطه با شما صحبت کنم‌ و از شما و همه مسئولانی که به میان مردم می‌روند، حرف مردم را بی‌واسطه می‌شنوند و برایشان خواست و نظر مردم مهم است تشکر می‌کنم.

جناب آقای رئیس جمهور

سال گذشته سال ورزش زنان ایران زمین بود. سال تاریخ آفرینی‌ها، رکورد شکنی‌ها، مدال آوری‌ها و اولین‌ها. سال دشت کردن مدال‌ها، بردن مقام‌ها و ایستادن بر سکوهای افتخار در رشته جمعی و انفرادی.

این جا فرصت شمردن این افتخارات نیست اما تعداد و کیفیت این افتخار آفرینی‌ها به گونه‌ای بود که برای اولین‌بار در تاریخ ورزش کشور، آیین تجلیل ویژه‌ای برای بانوان برگزار شد و حضرتعالی نیز شخصا در آن مراسم حضور یافتید که جای تشکر و قدر دانی دارد.

با همه این افتخار آفرینی‌ها ورزش بانوان هنوز در آغاز راه خود است و افق‌های بلند و بزرگی را در سر دارد. دور نیست روزی که زنان ورزشکار ایران زمین سهمی قابل ستایش از مدال‌های المپیک داشته باشند و این مهم را با مدال آوری در بازی‌های آسیایی آغاز کرده و به خواست خدا در همین بازی‌های پیش‌رو نیز ادامه خواهند داد.

این مهم اما جز با ادامه داشتن حمایت‌ها و رفع و جبران کمبودها و کاستی‌های ورزش زنان ممکن نیست.

این که از حیث میزان جوایز مدال‌ها و برخورداری از سایر امتیازها تفاوتی میان زنان و مردان نیست، این که همواره در بالاترین سطح به ورزش بانوان و ورزشکاران زن توجه می‌شود قابل تقدیر است اما همچنان هم از جهت میزان توسعه لیگ‌ها و باشگاه‌های حرفه‌ای، هم زیر ساخت‌ها و فضاهای ورزشی، حمایت از تیم‌های ملی بانوان و اردوهای تدارکاتی و آماده‌سازی، وسایل و تجهیزات تمرینی و مسابقه‌ای ورزش بانوان نیازمند سرمایه گذاری و توجه بیش‌تر است.

بعضی از زنان ورزشکار همه این راه دشوار ورزش قهرمانی را در کنار وظایف مادری و همسری خود طی می‌کنند و همین مساله نیازمند نگاه حمایتی خاص‌تر هستند.

باشد که در سال‌های آینده مردم ایران و جهان بیش‌تر از موفقیت‌های ورزش زنان و مدال آوری‌های آن‌ها بشنوند و ورزش بانوان به جایگاه واقعی خود برسد.»

کدخبر: 927882 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟