قیام شبانه فدراسیون فوتبال علیه برنامه تلویزیونی/ پشت پرده این خیمه شب بازی، گلخانه نشین‌ها قرار دارند!

به گزارش رکنا به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال ، این فدراسیون در واکنش به مطالب مطرح شده در یک برنامه تلویزیونی جمعه شب بیانیه‌ای صادر کرد. در این بیانیه آمده است:

«باور کردنی نبود! در جمعه شبی که تیم ملی فوتبال کشورمان در حال آماده‌سازی برای رقابت با تیم ملی اردن بود و ساعاتی قبل، نام جمعی از بازیکنان شایسته فوتبال ایران و هم‌چنین فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران در میان کاندیداهای بهترین در قاره آسیا مطرح شد، طبق یک فرایند برنامه‌ریزی شده زمزمه‌هایی عجیب و ناموزون علیه فوتبال کشور نه از تلویزیون‌های معاند که متاسفانه از آنتن رسانه ملی به سمع و نظر علاقمندان به فوتبال رسید که جای تاسف و تامل فراوان دارد.

دست‌های پشت پرده این بار در برنامه‌ریزی خود فکر همه چیز را کرده بودند و در اتاق فکرشان به خیال خود به جایی رسیده بودند که دیگر برسند به آنچه می‌خواهند.

دعوت از واعظی آشتیانی که به صورت کلی یک سال و نیم در مجموعه باشگاه استقلال در انتهای دهه ۸۰ حضور داشت و همیشه از فضای ناپاک فوتبال سخن می‌گوید اما ۱۴ سال است فوتبال را رها نکرده و از هر دری سخنی....!

همین جناب بود که در آن روزها علیه سرمربی فعلی تیم ملی و سرمربی وقت استقلال، به ایراد اظهاراتی عجیب پرداخت که باعث تنش‌های فراوان در فوتبال کشور شد و این شاید، معجزه یک سال و نیم حضور در فوتبال باشد که فردی را به جایی می‌رساند که هر جا قرار است علیه وضع موجود(در هر بخشی و هر رده‌ای) موضعی بگیرند، او را از پشت در جام جم صدا بزنند!

میهمان دیگر برنامه حمید استیلی بود که لابد و حتما باید بداند در فوتبال نتیجه گیری اساسا تضمین‌پذیر نیست. مثال زنده این موضوع، حذف تیم ملی امید تحت نظر وی با وجود بازیکنان شایسته بود.

هم‌چنین علی جوادی که در دوره‌های قبلی در سه نوبت با فدراسیون فوتبال قطع همکاری کرده دیگر میهمان حاضر در شو جمعه شب بود.

صرف نظر از توفقیات فدراسیون در یک سال و یک ماه اخیر در حوزه رفع تعلیق باشگاه‌های ایرانی از حضور در لیگ قهرمانان آسیا، طراحی و اجرا قانون سقف بودجه و قوانین ناظر بر نقل و انتقالات به منظور سازماندهی و برقراری عدالت اقتصادی بین تیم‌ها، بازگرداندن میزبانی از تیم‌های عربستانی به کشورمان، رفع موانع موجود در مسیر ورود تکنولوژی وی .ای .آر، تسهیل در ورود بانوان به ورزشگاه‌ها در رقابت‌های داخلی، قرار دادن بند حمایتی در حوزه حق پخش باشگاه‌ها با توجه به مذاکرات متعدد با مجلس شورای اسلامی، رفع خطر محرومیت بین‌المللی به خاطر اتفاقات بازی تیم ملی مقابل لبنان در مشهد، تخصیص سه میلیون دلار بابت پروژه‌های فوروارد در فیفا که دو سال بود مورد بهره‌برداری قرار نگرفته و مغفول مانده بود، صعود تیم ملی نوجوانان به جام جهانی، قهرمانی‌های تیم ملی ساحلی و نتایج موفقیت آمیز فوتسال و.... نکته عجیب‌تر درباره عوامل پشت صحنه چنین رویکردهایی به فدراسیون فوتبال این است که آن‌ها حتی در فضای ظاهری هم قائل به تخصیص فرصت برابر رسانه‌ای نبوده و این‌چنین عداوت و کینه خود را بار دگر نسبت به رای اعضای مجمع فدراسیون فوتبال در روز ۸ شهریور ۱۴۰۱ نشان دادند.

آنان که در بامداد سه‌شنبه منتهی به انتخابات فدراسیون و روزهای قبل از آن همه تلاش خود را برای به کرسی نشاندن حرف خود انجام دادند اما گویی از آن مثال معروف بی‌اطلاع بودند که وقتی خدا بخواهد، اگر همه بندگانش هم جمع شوند، امروز هم با لباسی دیگر و آب و رنگی متفاوت برنامه‌ریزی علیه فوتبال ملی و فدراسیون را استارت زده‌اند اما کیست که نداند در پشت پرده این خیمه شب بازی، گلخانه نشین‌هایی قرار دارند که دوست داشتند فوتبال را اداره کنند اما این مجوز به آنان در دوره این مدیریت داده نشد!

از سوی دیگر، چرا دوستان که به بررسی برنامه‌ها و هم‌چنین رضایت‌مندی افکار عمومی علاقه زیادی دارند، اجازه نمی‌دهند که در برنامه‌های متبوع‌شان فرصت نظرسنجی درباره میزان رضایت‌مندی مردم از برنامه محبوب‌شان انجام شود؟!

هنوز از آن روزهایی که صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در هنگامه بازی‌های مهم و رویدادهای حساس یار دوازدهم تیم ملی بود زمان خیلی زیادی نگذشته اما قضاوت با مردم که آیا در این سال‌ها رسانه ملی، یار فوتبال بود یا نه؟

ریاست محترم رسانه ملی چندی پیش در موضع‌گیری مسئولانه نسبت به گفتمان یکی از مجریان تلویزیون اظهار ناراحتی کرده و گفته بود که بابت آن عذرخواهی کرد.

بهتر نیست آقای مهندس جبلی خیلی زود و سریع به فکر عذرخواهی بخشی از زیر مجموعه خود از خانواده فوتبال باشند؟»

کدخبر: 936760 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟