عملکرد نگران کننده شاگردان قلعه نویی مقابل هنگ کنگ/ خدا را شکر بغل پای قایدی گل شد! + فیلم گل

به گزارش رکنا، تیم ملی فوتبال ایران از ساعت ۲۱ امشب در دومین دیدار در جام ملت‌های آسیا 2023 و از رقابت‌های گروه C، با قضاوت حنا حطاب از سوریه در ورزشگاه خلیفه به مصاف تیم ملی هنگ‌کنگ رفت.

از نکات مهم اینکه تیم ملی با صلاحدید امیر قلعه‌نویی با ۵ تغییر نسبت به بازی اول برابر فلسطین به مصاف هنگ کنگ رفت. روزبه چشمی، سید مجید حسینی، رامین رضاییان، میلاد محمدی و شهریار مغانلو در بازی امشب در ترکیب ابتدایی قرار گرفتند و عزت اللهی، انصاری فرد، حاج صفی، خلیل زاده و صادق محرمی روی نیمکت نشستند.

گفتنی است شجاع خلیل زاده و مهدی ترابی به علت مصدومیت در فهرست تیم ملی قرار نگرفتند و نام آریا یوسفی هم در لیست دیده نمی‌شد.

دقایق حساس بازی:

دقیقه ۱۷: اشتباه روزبه چشمی در دفع توپ، سبب شد تا توپ در پشت محوطه جریمه به اورتون کامارگو برسد اما ضربه این بازیکن پس از جا گذاشتن علیرضا بیرانوند که جلو آمده بود، از روی دروازه به بیرون رفت تا خطر از بیخ گوش تیم کشورمان بگذرد.

دقیقه ۲۲: ضربه سر شیرجه‌ای شهریار مغانلو روی ارسال رامین رضاییان از سمت راست با برخورد به تیر دروازه به بیرون رفت تا مهم‌ترین شانس تیم کشورمان از دست برود.

دقیقه ۲۴: مهدی قایدی که روی پاس میلاد محمدی در محوطه جریمه صاحب توپ شده بود، با یک بغل پای دقیق و فنی، تیم ملی را به گل رساند.

دقیقه ۲۷: روی یک ضد حمله سریع، تیم ایران می‌توانست به گل دوم هم برسد اما ضربه رضاییان در داخل محوطه جریمه روی پاس مهدی طارمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 40: ناهماهنگی در خط دفاعی و دفع عجیب میلاد محمدی سبب شد که هنگ‌کنگ در آستانه به ثمر رساندن گل تساوی قرار بگیرد اما بیرانوند در دو مرحله ضربات بازیکنان حریف را دفع کرد تا دروازه ایران بسته بماند.

دقیقه 43: ضربه سر چکشی مغانلو با واکنش دروازه‌بان هنگ‌کنگ همراه شد. البته کمک داور پرچم خود را به نشانه آفساید بالا برده بود.

دقیقه 47واس نونیز با خطا روی روزبه چشمی از داور کارت زرد دریافت کرد.

دقیقه 72ضربه ایستگاهی رامین رضاییان را دروازه‌بان هنگ‌کنگ دفع کرد.

دقیقه 83: پاسکاری بازیکنان در نهایت باعث شد توپ به رضاییان برسد ولی ضربه این بازیکن از کنار دروازه هنگ‌کنگ به بیرون رفت.

دقیقه 86: ارسال حاج‌صفی به محوطه جریمه هنگ‌کنگ می‌رفت تا کریم انصاری‌فرد را صاحب موقعیت کند ولی توپ از بالای سر مهاجم ایران راهی اوت شد.

در دقایق زیادی از نیمه دوم بازی متعادل و بدون ایجاد خطر روی دروازه‌ها پیش رفت.

در نهایت این دیدار با برتری یک بر صفر تیم ملی کشورمان برابر هنگ‌کنگ به پایان رسید تا شاگردان قلعه نویی با کسب 6 امتیاز از دو بازی نخست، صعودشان به مرحله بعد را قطعی کنند. گرچه عملکرد ضعیف تیم ملی در این دیدار باعث ایجاد نگرانی شد. آخرین بازی ایران در مرحله گروهی مقابل امارات برگزار می شود. 

 

ترکیب ابتدایی ایران:

علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، سید مجید حسینی، رامین رضاییان، میلاد محمدی، روزبه چشمی، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، مهدی قایدی، مهدی طارمی و شهریار مغانلو

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

 

ترکیب ابتدایی هنگ‌کنگ:

یاپ هونگ فای، اولیور گربیگ، واسودوا نونز، شینیچی چان، یو نام، چون مینگ وو، چون لوک-تان، چان فیلیپ، اور وینگ کای، اورتون کامارگو و مینگ هیم سون

سرمربی: یورن اندرسن

کدخبر: 965070 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟