ماجرای اتفاق جنجالی بین دو نیمه بازی ایران و هنگ کنگ/ واکنش ها به دف نوازی و آوازخوانی زنان شیرازی در جام ملتها

به گزارش رکنا، در روزهای اخیر ویدیویی از یک گروه هنری که گفته می شود متشکل از زنان شیرازی است، منتشر شده که در فضای مجازی بسیار بحث برانگیز شده و البته پس از چند روز بالاخره باعث واکنش رسمی وزارت ورزش هم شد.

این گروه هنری زنان در بین دو نیمه بازی دوم ایران در جام ملت های آسیا 2023 اجرای قطعه «دخت شیرازی» شامل آوازخوانی و دف زنی داشته اند.

با توجه به نوع پوشش و حجاب کامل اعضای گروه هنری، اینطور به نظر می رسید این گروه با هماهنگی فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان در قطر اجرا داشته ولی حالا هر دو نهاد این مساله را تکذیب کرده اند.

دیروز معتمدکیا رییس روابط عمومی وزارت ورزش که همزمان مدیر رسانه ای تیم ملی فوتبال هم هست، هرگونه هماهنگی این موضوع با فدراسیون فوتبال را تکذیب کرد و بعد از آن هم وزارت ورزش هم اعلام کرد این گروه بدون مجوز اقدام به اجرا داشته است.

در حالی که یک هفته از حواشی آوازخوانی و دف‌نوازی گروه زنان «بهاربند» بین دو نیمه بازی ایران و هنگ‌کنگ در مسابقات جام ملت‌های آسیا می‌گذرد، وزارت ورزش و جوان، امروز جمعه ششم بهمن به آن واکنش نشان داد.

حجت‌الاسلام علی احدی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان با اشاره به فعالیت یک گروه هنری در بین دو نیمه دیدار ایران و هنگ‌کنگ اظهار کرد: فعالیت این گروه از ابتدا نه با مجوز فدراسیون فوتبال و نه به هیچ عنوان مورد تایید وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال بوده و بدون هماهنگی صورت پذیرفته و به محض انجام برنامه این گروه در بازی تیم ملی، ایران طی نامه‌ای رسمی و کتبی به کمیته برگزاری این رقابت‌ها، اعتراض خود را اعلام کرد.

او ادامه داد: معمولا انجام گروه‌های هنری کشورها باید با تایید تیمهای حاضر در مسابقات باشد اما این روند طی نشد و فعالیت این گروه تاییدیه ایران را نداشت بنابراین اعتراض ایران بصورت رسمی و کتبی به میزبان ابلاغ شد و از بازی بعد این گروه فعالیتی در ورزشگاه نداشت.

کدخبر: 966967 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟