شاگردان قلعه نویی در نقش مایکل اسکافیلد /  نقشه فرار از نقدها و تردیدها در اجوکیشن سیتی!

مهدی ملکی

مهدی ملکی/ دبیر گروه ورزشی

1- تک تک بازیکنان تیم ملی در بازی با ژاپن یک مشخصه بارز داشتند. تلاش و امید حداکثری برای عبور از شرایطی که در آن گرفتار شده بودند. تیم ملی فوتبال ایران هر 4 بازی گذشته خود در جام ملت های آسیا 2023 را با برد پشت سرگذاشته بود اما نمایش های نه چندان مقتدرانه باعث شده بود فضا برای منتقدان همچنان باز باشد. البته همه چیز به منتقدان خلاصه نمی شد و در این بین تردیدهایی جدی هم برای طرفداران تیم ملی و هواداران وجود داشت؛ اینکه احتمال عبور از سد محکمی به نام ژاپن چندان زیاد نیست.

2- اما تقریبا هیچکس جز ملی پوشان و کادرفنی از نقشه فرار از نقدها در استادیوم اجوکیشن سیتی خبر نداشت. انگار بازیکنان تیم ملی مثل مایکل اسکافیلد در سریال فرار از زندان ، نقشه فرار را روی بدن خود خالکوبی کرده بودند! البته آنها راه بهتری را برگزیدند و برای رهایی از فضای بی اعتمادی نسبت به تیم و نقدهای گاه بی رحمانه، نقشه شکست ژاپن را در ذهن شان حک کردند و در هر لحظه از بازی اطمینان داشتند که آن را مو به مو اجرا می کنند. بی نقص و بدون ایراد.

تیم ملی

3- فوتبالی که ایران در بازی برابر ژاپن ارائه داد بدون تردید یکی از بهترین نمایش های تیم ملی بود. به خصوص نیمه دوم که حریف کاملا خلع سلاح شد و شاگردان قلعه نویی با موتورهای تقویب شده، تنها یک هدف داشتند؛ سبقت تمام عیار و ماندگار از ژاپن. دیداری که رنگ و بوی انتقامی هم داشت و حالا ملی پوشان از سایه مصاف 4 سال پیش در جام ملت ها و آن اتفاقات عجیب و شکست 3-0 خارج شدند. در این بین امضای امیر قلعه نویی پای یکی از بردهای بزرگ و شیرین تاریخ فوتبال مان هم ماندگار شد و ایران برای نخستین بار در جام ملت های آسیا موفق به شکست ژاپن شد. ژنرال برای اثبات خود دیداری خاص را برگزید و البته نیمه ای خاص تر! نیمه مربیان.

4- تک تک لحظات و تصاویری که از نود و چند دقیقه بازی جذاب و غرورانگیز ایران برابر ژاپن به یاد دارید را در گوشه ای از ذهن تان بایگانی کنید! تصاویر و ویدیوهایی که پس از به صدا در آمدن سوت داور چینی ثبت شد، پازلی گمشده در فوتبال مان بود. احتمالا خیلی از فوتبالدوستان همانند بازیکنان اشک شوق ریختند و فریاد شادی سر دادند. اما فراموش نکنید که اشک های بازیکنان، حلقه های شادی و سجده های شکر یک دلیل مهم دیگر هم داشت؛ خروج از گرداب انتقادات و تردیدها. پیام کوتاه اما مهمی از قطر مخابره شد؛ به «آقای فوتبال آسیا» احترام بگذارید...

کدخبر: 969695 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهدی ملکی
آیا این خبر مفید بود؟