اجاره آدمکش برای قتل وکیل جوان /  پلیس شیراز رد قاتلان را در ایتالیا به دست آورد

صبح 12 شهریور سال 93 این جنایت هولناک در یکی از محله‌های شیراز رخ داد که علاوه بر قتل وکیل شیرازی همسایه‌اش هم کشته شد. حدود ساعت هفت و 20 دقیقه این وکیل جوان از خانه‌شان بیرون آمد تا به محل کارش برود اما زمانی که از خودرو پیاده شد تا در پارکینگ را ببندد، هدف چند گلوله قرار گرفت.گلوله‌ها از خودروی ماکسیمایی شلیک می‌شد که در همان نزدیکی پارک شده بود. در همین هنگام یکی از همسایه‌ها به کمک وکیل شتافت و قصد نوشتن شماره پلاک ماکسیمای قاتل را داشت که او هم هدف گلوله قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان جان باخت.پس از این جنایت، تحقیقات قضایی – پلیسی شروع شد و کارآگاهان خودروی ماکسیما را در منطقه‌ای کوهستانی پیدا کردند و مشخص شد که مدتی قبل این خودرو از صاحبش به سرقت رفته بود. مأموران ابتدا حدس می‌زدند این جنایت با شغل وکیل جوان ارتباط دارد اما در این مرحله از تحقیقات هیچ سرنخی به دست نیامد و اطلاعات به دست آمده نشان داد که مقتول با کسی اختلاف نداشت و از افراد سرشناس شیراز بود.برادر این وکیل از مالکان باشگاه فوتبال معروف این شهر به شمار می‌آمد. بررسی‌های پلیسی ادامه یافت تا اینکه 9 ماه پس از این جنایت سرنخ‌های مهمی در اختیار پلیس و بازپرس پرونده قرار گرفت که رازگشای این جنایت شد.مأموران که در این مدت افراد زیادی را زیر نظر داشتند به یکی از آنها ظنین شدند و پی بردند وی طراح اصلی نقشه قتل وکیل جوان بوده است.

به دستور قاضی، این مرد جوان دستگیر شد و در آغاز بازجویی‌ها خود را بی‌گناه دانست اما با گذشت چند هفته به جنایت اعتراف کرد و گفت به خاطر حسادت تصمیم به قتل وکیل بی‌گناه گرفته است. او از حدود یک سال و نیم پیش از جنایت یکی از اشرار شیراز را که چند بار توسط پلیس دستگیر و راهی زندان شده بود، اجیر کرد تا وکیل جوان را به قتل برساند. این مرد حتی خانه‌ای در نزدیکی خانه وکیل جوان خریداری کرده بود تا تمامی رفت و آمدهای او را زیر نظر داشته باشند و در فرصت مناسب نقشه قتل را اجرا کنند.

متهم در بازجویی‌ گفت: در این مدت 2 بار برای قتل وکیل اقدام کرده‌اند اما هر بار به دلیل ازدحام جمعیت و رفت و آمد مردم موفق به اجرای نقشه نشده‌اند تا اینکه تصمیم گرفته‌اند وی را صبح زود هنگام بیرون رفتن از خانه به محل کار به قتل برسانند.

این مرد گفت 6 ماه پیش از جنایت با همدستی مرد اجیر شده و فردی دیگر خودروی ماکسیما را دزدیده‌اند تا با استفاده از آن نقشه قتل را عملی کنند و پس از تهیه مقدمات کار خودش راهی سفر ایتالیا شد تا کسی به او ظنین نشود. آدمکش اجیر شده نیز در حالی که همدست دیگرش او را همراهی می‌کرد با خودروی مسروقه مقابل خانه وکیل جوان به انتظار ماند تا او را به قتل برساند.با اعترافات این مرد، آدمکش اجیر شده نیز دستگیر شد و در بازجویی‌ به ارتکاب جنایت اعتراف کرد.

بدین ترتیب پرونده این دو به اتهام مباشرت و معاونت در قتل به دادگاه کیفری فارس ارسال شد و محاکمه آنها در شعبه اول کیفری یک استان فارس آغاز شد و قضات دادگاه متهم اصلی «آدمکش اجاره‌ای» را به قصاص و متهم دیگر را به زندان محکوم کردند که این حکم در دیوانعالی کشور تأیید شد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

کدخبر: 225822 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟