پایان رصدهای شوم پسرجوان در فضای مجازی

این دزد  با راه اندازی و طراحی سایتی جعلی در زمینه فروش اجناس مختلف و بدست آوردن اطلاعات حساب بانکی کاربران اقدام به سرقت از حساب شهروندان می کرد توسط ماموران پلیس فتاشناسایی و دستگیر شد. 

سرهنگ "جهانگیر کریمی" معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگاران بیان داشت :در پی شکایات متعدد شهروندان مبنی بر اینکه بصورت اینترنتی حساب آنها مورد سرقت قرار گرفته بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی بیان داشت : پس از بازجویی های به عمل آمده از شاکیان مشخص گردید آنها مدتی قبل از یک سایت اینترنتی اقدام به خرید کرده اند که در بررسی های تخصصی از سایت مشخص شد این سایت فیشینگ یا در واقع جعلی بوده و به هدف سرقت اطلاعات بانکی افراد ایجاد شده است .

سرهنگ کریمی افزود : بعد از مشخص شدن جعلی بودن سایت ، شناسایی گرداننده سایت در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت که نهایتا متهم شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی و در یک عملیات منسجم دستگیر شد .

این مقام انتظامی عنوان داشت:در بررسی های انجام گرفته از تجهیزات حامل اطلاعات از متهم تعداد زیادی اطلاعات حساب های بانکی از کاربران کشف شد که متهم قصد سرقت از آن حساب ها را داشته است.

سرهنگ جهانگیر کریمی با اشاره به اعتراف متهم به بزه انتسابی گفت : در این خصوص پرونده تشکیل و متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد .

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پایان به شهروندان توصیه کرد: هنگام خرید اینترنتی بسیار هوشیار بوده که در دام سایت های فیشینگ نباشید و تنها را تشخیص سایت فیشینگ از اصلی این است که درگاه بانک در سایت اصلی از پروتکل SSL که پروتکلی امن می باشد جهت ارسال اطلاعات است استفاده می نمایند که در نوار آدرس اول آن HTTPS می باشد در صورتی که صفحه جعلی درگاه بانک همان HTTP می باشد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید:

ازدواج باورنکردنی مرد 68 ساله با نوه 24 ساله اش

در اتاق ویلا زندانیم کردند/ به زور لباس هایم را درآوردند و ...

تبهکاران پسرم را در زندان خورده اند! +عکس

حمله به خانه مانکن معروف دنیای مد/ سارق بادیگارد خانه را با چاقو زد + فیلم و عکس

رمال گفت قمار کن و من زنم را باختم

خواهر 50 ساله خواننده معروف از همسر 38 ساله اش باردار شد + عکس

عکس های یادگاری بازیگر زن معروف ایرانی از سفرش به کانادا +تصاویر

شغل دوم کمدین معروف ایرانی چیست؟ / با بیزنس جذاب آقای بازیگر آشنا شوید! +عکس

 

کدخبر: 227131 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟