دست دزد سابقه دار تهرانی قطع می شود + عکس

به گزارش رکنا، رسیدگی به این پرونده از تیرماه سال 92 به دنبال دستبرد به چندین خانه در شرق تهران در دستور کار پلیس قرار گرفت. ماموران از طریق فیلم دوربین مداربسته یکی از ساختمان ها تصویر یک مجرم سابقه دار به نام احمد را به دست آوردند که قبلا 5 بار به جرم سرقت بازداشت شده و با قرار وثیقه آزاد شده بود. احمد 40 ساله بازداشت شد و به 9 فقره سرقت سریالی از خانه ها در منطقه شرق تهران و با همدستی یکی از دوستانش به نام بهروز اعتراف کرد.

احمد گفت: من و دوستم خانه هایی را که چراغ هایشان خاموش بود شناسایی می کردیم. یکی از ما بیرون آپارتمان کشیک می داد و دیگری که گاز اشک آور همراه داشت داخل آپارتمان می رفت و با کارت و یا از طریق تخریب در وارد خانه می شدیم. ما پول و طلاها را می دزدیم و اسباب نو خانه مثل یخچال و تلویزیون را بار پراید می کردیم و با خود می بردیم. دو فقره از سرقتها را نیز در روز تاسوعا انجام دادیم.

به دنبال اعتراف های احمد همدستش بهروز نیز بازداشت شد اما ادعا کرد فقط در دو مورد از سرقتها شرکت داشته است.

با توجه به تعدد جرم از سوی احمد پرونده وی با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. در جلسه رسیدگی به این پرونده که صبح روز سه شنبه 27 مهرماه در شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی حسین اصغرزاده و با حضور دو قاضی مستشار تشکیل شد ابتدا نماینده دادستان کیفرخواست را خواند و از طرف دادستان برای احمد درخواست قطع دست را مطرح کرد.

سپس یکی از شاکی های پرونده در جایگاه ویژه ایستاد و گفت: خانه من و همسرم در شب عروسی مان مورد سرقت قرار گرفت.

شب عروسی مان همراه میهمانان مقابل در خانه آمدیم اما به محض اینکه در را باز کردیم با صحنه وحشتناکی روبه رو شدیم. همه خانه به هم ریخته بود و جهیزیه همسرم سرقت شده بود. این ماجرا تاثیر بدی در روحیه همسمر گذاشت و او دیگر حاضر نشد برای زندگی به آن خانه بیاید. او به خانه پدرش برگشت و تحت تاثیر این ماجرا به بیماری اعصاب و روان مبتلا شد و حالا هم با گذشت 2 سال و نیم از آن ماجرا هنوز تحت درمان یک روان پزشک است.

سپس احمد در جایگاه متهم ایستاد و منکر 9فقره سرقت شد. وی گفت: من فقط در دو سرقت شرکت داشتم و هفت سرقت دیگر را دوستم به تنهایی انجام داد.

من لوله کش ساختمانی بودم اما هر بار که با دوستانم شیشه مصرف می کردم فکر سرقت به ذهنم می رسید. باور کنید هفت فقره سرقت دیگر را دوستم به تنهایی انجام داده است.

بنا به این گزارش، در پایان این جلسه هیات قضایی وارد شور شد تا رای صادر کند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

کدخبر: 227358 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟