هکر با چهره زنانه کلاهبرداری مجازی می کرد

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از کشف پرونده با موضوعیت هک صفحات اجتماعی کاربران در آن شهر خبر داد.

سرهنگ علی شیبانیان گفت: اخیرا تعدادی از همشهریان با مراجعه به پلیس Police فتا شهرستان فسا، عنوان کردند؛ شخصی با استفاده از شبکه اجتماعی این افراد، که اکثرا زن هستند، اقدام به جعل هویت و کلاهبرداری و اخاذی می کند.

وی در این خصوص توضیح داد: در اولین پرونده متشکله در پلیس فتا شهرستان فسا خانمی 17 ساله و متاهل شکایت خود را مطرح کرد، مبنی بر اینکه شبکه اجتماعی تلگرام ایشان از دسترس خارج شده و توسط فردی ناشناس مورد استفاده قرار گرفته است.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا اظهار کرد: فرد ناشناس از طریق شبکه اجتماعی این خانم 17 ساله، مخاطبان را اغفال و از آنها درخواست ارسال تصاویر شخصی کرده است.

سرهنگ شیبانیان اضافه کرد: در شکایت بعدی که از طرف خانمی 22 ساله مطرح شد، مشخص شد فردی ناشناس با مشخصات متهم پرونده اول، با هک واتس آپ این دختر 22 ساله اقدام به ارسال پیام به مرد همسایه کرده و وی را ترغیب به اعمال منافی عفت می کند.

وی بیان کرد: موضوع با جدیت در دستور کار ماموران پلیس فتا شهرستان فسا قرار گرفت و با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی، متهم که جوانی 28 ساله بود شناسایی و دستگیر شد و در تحقیقات انگیزه خود را کینه جویی و سو استفاده از زنان و دختران عنوان کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا در این خصوص هشدار داد: پلیس فتا با توجه به دسترسی های موجود و بهره از نیرو های متخصص در جهت اجرای عدالت گام بر می دارد و همواره با افراد سود جو و فرصت طلب، در این فضا برخورد خواهد کرد.

سرهنگ شیبانیان به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: با ورود امن به شبکه های اجتماعی از اینگونه سو استفاده ها جلوگیری به عمل آورند و همانطور که در این پرونده مشاهده شد، دسترسی هکر به شبکه اجتماعی این افراد، مخاطبان وی را نیز در معرض سوء استفاده و ایجاد مزاحمت قرار داد و چه بسا این افراد نیز در اثر اعتماد اقدام به ارسال تصاویر و عکس های خود برای هکر می کردند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید:

اصابت غافلگیرانه دو گلوله به جوان رهگذر/ پلیس:انگیزه شلیک مشخص نیست +عکس

مزاحم دوست دخترم من را نقص عضو کرد و شهلا برای همیشه تنهایم گذاشت

رانندگی مستانه جان مادربزرگ 88 ساله را گرفت +تصاویر

رفتارهای دختر باجناقم مرا از خود بیخود کرد

خوشگذرانی های دردسر ساز با دختر شیشه ای / پریسا را در وضعیت بدی در پاتوق پسران دیدم!

سلفی ساحلی آقای بازیگر همراه تمام اعضای خانواده اش +عکس

ترلان پروانه با رنگ موهای عجیب و کاملا متفاوت به اینستاگرام بازگشت +عکس

بازیگر زن معروف ایرانی در مسابقه تیم فوتسال هنرمندان +عکس

 

کدخبر: 227987 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟