حجم ویدیو: 57.25M | مدت زمان ویدیو: 00:04:40

IMG_1222

19 اردیبهشت ماه سال جاری با مراجعه نماینده حقوقی چند شاکی و مالباخته به کلانتری 104 عباس آباد و طرح شکایت از فردی بنام فرهاد ، پرونده ای با موضوع کلاهبرداری تشکیل و به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه 7 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس Police آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

نماینده حقوقی شاکیان پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ  به کارآگاهان گفت : "موکلانم (مالباختگان) جهت اخذ ویزای کار شینگن به شخصی بنام  "فرهاد" مراجعه کردند و این شخص با ارائه وعده دروغین تهیه ی ویزای کار شینگن در کشور آلمان ، از هر کدام از آنها مبلغ 80 میلیون تومان طلب می کرد و در همان جلسه ی اول مبلغ 6000 یورو و همچنین گذرنامه ی آنها را اخذ می  کرد .

وی ادامه داد: این فرد با دریافت مجدد مبلغ 56 میلیون تومان از هر کدام قربانیان اعلام می کرد که می بایست ابتدا به کشور روسیه – شهر مسکو رفته و از آنجا به کشور آلمان اعزام شوند و به این بهانه نیز مبلغ 11 میلیون تومان دیگر از هرکدام از آنها می گرفت".

نماینده حقوقی شاکیان در ادامه به کارآگاهان گفت : " با توجه به ادعای آقای "فرهاد " و مدارک تحویل داده شده از سوی وی ، موکلان بنده با اطمینان از داشتن ویزا و بلیط تهیه شده توسط "فرهاد" به روسیه رفته اما پس از ورود به فرودگاه شهر مسکو اطلاع پیدا می کردند که ویزای تمامی آنها جعلی است ؛ پس از بازگشت به ایران ، همگی آنها در چندین نوبت به در خانه آقای "فرهاد" مراجعه و اطلاع پیدا کردند که این شخص از غیبت آنها استفاده کرده و محل سکونت و در واقع مخفیگاهش را تغییر داده است " .

با شناسایی تعدادی از آژانس های هوایی که "فرهاد" مدت کوتاهی را در آنها به عنوان مسئول اعزام مسافر به تورهای خارجی مشغول بکار بود ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که این شخص با شناسایی تعدادی از مالباختگان متقاصی اخذ ویزای دائم کشورهای اروپا به آنها مدعی می شده که قادر به اخذ ویزای کار شینگن برای آنهاست .

در بررسی اظهارات تعداد دیگری از شاکیان و مالباختگان ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که "فرهاد" علاوه بر شیوه و شگرد خود در اعزام افراد به کشور روسیه – شهر مسکو و نهایتا رها کردن آنها در فرودگاه این شهر ، شیوه و شگرد دیگری را برای کلاهبرداری از طریق شبکه های اجتماعی بویژه تلگرام داشته است .

بررسی های بعمل آمده از سوی کارآگاهان نشان داد که "فرهاد" از طریق عضویت در کانال های مختلف موجود در شبکه تلگرام ، اقدام به درج آگهی تهیه ویزای کار شینگن در آنها کرده است و پس از تماس افراد متقاضی ویزای شینگن ، به منظور جلب اعتماد این افراد تصویری از ویزاهای تهیه شده را از طریق شبکه اجتماعی تلگرام برای آنها ارسال و مالباختگان نیز صرفا با مشاهده یک تصویر از ویزای مورد ادعای "فرهاد" و عدم بررسی صحت این تصاویر ، به این شخص اعتماد کرده و هر کدام مبالغ چند میلیون تومانی را به شماره کارت اعلام شده از سوی وی واریز می کردند ؛ این مالباختگان پس از واریز پول ، پی گیر دریافت ویزاهای خود می شدند اما پس از مدت کوتاهی تنها پل Bridge ارتباطی آنها که همان کانال های تلگرامی و نهایتا تماس های تلفنی بود !! از سوی "فرهاد" قطع می شد و نامبرده دیگر پاسخگوی تماس های آنها نبود ؛ نهایتا این افراد به همراه چند تصویر ارسال شده از سوی "فرهاد"، به تعدادی از سفارتخانه هایی که "فرهاد" مدعی اخذ تصاویر ویزا از آنها شده بود مراجعه و در آنجا اطلاع پیدا می کردند که تمامی این تصاویر و ادعای مطرح شده از سوی این فرد در خصوص تهیه ویزای کار شینگن تمام دروغ و کذب بوده است .

با توجه به پیچیدگی پرونده ، اقدامات پلیسی ویژه جهت دستگیری متهم در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و این در حالی بود که بسیاری از مالباختگان پرونده ، هیچ اطلاعات قابل بهره برداری جهت دستگیری متهم در اختیار نداشتند .

کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهرانبزرگ با انجام اقدامات ویژه پلیسی ، سرانجام موفق به شناسایی مخفیگاه متهم در یک خانه ی مجردی در خیابان سهروردی شمالی شده و سرانجام 24 مهرماه سال جاری موفق به دستگیری وی شدند .

متهم پس از دستگیری و انتقال به پایگاه سوم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان عنوان داشت که پس از آشنایی با مالباختگان از طریق شناسایی آنها در آژانس های مسافرتی و یا شبکه های اجتماعی ، ابتدا روابط دوستانه ای را با آنها در خارج از آژانس های مسافرتی و یا در داخل شبکه های اجتماعی ایجاد و در ادامه با طرح ادعای دروغین تهیه ویزای کار شینگن در کمترین زمان کوتاه اقدام به کلاهبرداری از آنها کرده است .

سرهنگ کارآگاه محمد نادربیگی ، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اشاره به ارزش یک میلیارد تومانی پرونده عنوان داشت: با توجه به شناسایی تعدادی از مالباختگان و جمع بندی بعمل آمده از این تعداد از مالباختگان ، تا به این لحظه از رسیدگی به این پروندهارزش مالی پرونده در حدود یک میلیارد تومان برآورد گردیده است.

سرهنگ کارآگاه محمد نادربیگی افزود : " در ادامه رسیدگی به پرونده ، قرار قانونی از سوی مقام قضایی صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر شکات و مالباختگان در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داده شده است ؛ لذا از کلیه شاکیان و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفتند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهم و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان سهروردی شمالی – خیابان خرمشهر – میدان نیلوفر مراجعه کنند".

گفتگو با متهم

فرهاد 39 ساله که با آگهی های تبلیغاتی در شبکه های مجازی و ماهواره ای با عنوان گرفتن ویزای شینگن بدون دردسر اقدام به کلاهبرداری و اخذ ویزای جعلی می کرد، بعد آمدن به ایران در منزل مسکونی پدری خود دستگیر شد.

به چه جرمی دستگیر شدی؟

جعل و کلاهبرداری

چه مدرکی را جعل می کردی؟

ویزای شینگن.

توضیح بده.

من جعلی انجام ندادم به این خاطر مسافران به مشکل برمی خوردند که ویزاهای آنها بدون اثر انگشت بود. مسافران هم خودشان دوست داشتند بدون اثر انگشت ویزا بگیرند، برای اینکه می خواهند راحت تر پناهنده شوند.

برای چه پس مجرم شناخته شدی؟

من فقط پاسپورت ها را از ایران می گرفتم و به روسیه می بردم.

پرونده جعل برای چه مطرح شده؟

مسافران به این خاطر که پول نداده اند هنوز پاسپورت شان نیامده است.

ویزا های جعلی را چه کسی درست می کرد؟

شرکتی در آلماتی قزاقستان که ما با آنها کار می کردیم و تمام حواله ها به اسم شخصی به نام " ماهموت اوف " در دبی انجام می شد.

چندتا شاکی داری؟

12 نفر .

پس نقش آژانس ...  چه بود؟

مدیر آن شرکت با من دوست بود آنها تورسیاحتی داشتند و هر کاری که به آژانس های مسافرتی ربط داشت انجام می دادند.

رسید های موجود است که مشتریان پول ها را به حساب شما واریز کرده اند؟

من پول ها را حواله می کرد به دبی که ویزای آنها آمده شود.

شما که مدعی هستی هیچ جای کار شما مشکلی ندارد پس چرا مسافران به علت ویزای جعلی دیپورت می شدند؟

ویزای مسافران یک ماه قبل در روسیه صادر شده و به این خاطر مشتری نمی خواست به ما پول بدهد خودش شخصا بلیط گرفته برای مسکو و در آنجا هم پلیس Police فرودگاه از آنها پرسیده شما که تازه به روسیه رسیدی چطور ویزا گرفتی، آنها هم نتوانستند جواب بدهد و به این دلیل مسافر دیپورت شد.

کار شما چیست؟

من کارگذار تورهای ترکیه و قزاقستان هستم و تنها جرم Crime من تبلیغات در شبکه های ماهواره ای است.

ارزش پرونده شما چقدر است؟

یک میلیارد تومان.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید:

ماجرای تکان دهنده بازی دو کودک با مادر مرده شان در حمام +عکس

کاش راز شرم آور شکیلا را به پدرم می گفتم / نامادری ام وقتی پدرم می رفت به خانه دوستش می رفت و ...

ناگفته های الهام ستاکی از اقدام زشت مجری ایرانی شبکه ماهواره ای با وی

مامان منو کشتی دیگه نزن! / اعتراف تکان دهنده یک زن که شوهر و فرزندانش را قتل عام کرد + عکس متهم در بازپرسی

گفتگو با دختر 11 ساله که از اجرای حکم کور شدن شهر عمه اش ابراز رضایت می کند + عکس جدید

شامپانزه نظافتچی/ قفس این حیوان از تمیزی برق می زند + فیلم

 

دسپخت رنگارنگ بهنوش بختیاری روی میز خانه شخصی اش +عکس

جشن تولد 61 سالگی کریس جنر مادر کیم کارداشیان به همراه معشوقه 35 ساله اش! +عکس

جزئیات پیشنهاد 400 میلیونی تومانی شبکه جم به بازیگر زن معروف ایرانی +عکس

 

حجم فایل صوتی: 4.12M | مدت زمان فایل صوتی: 00:04:30
کدخبر: 229506 ویرایش خبر
لینک کپی شد
امیر حسین جان
آیا این خبر مفید بود؟