"سرهنگ امینی" رئیس پلیس تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان همدان با اعلام این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان همدانی مبنی بر مزاحمت اینترنتی، شناسایی متهم در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی گفت: در تحقیقات اولیه از شاکی مشخص شد فردی ناشناس شماره وی را در سایت خرید و فروش آنلاین به عنوان فروشنده یخچالی با قیمت پایین گذاشته که این مسئله باعث مزاحمت شدید شده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات فنی و بکارگیری شگرد های خاص پلیسی، مجرم را شناسایی و پس از اخذ دستور مقام قضایی نامبرده را دستگیر کردند.

سرهنگ امینی اظهار داشت: متهم که از دوستان شاکی بود، در بازجویی های فنی به عمل آمده هدف از این کار را لجبازی و شوخی با وی اعلام کرد.

وی در ادامه به شهروندان هشدار داد: عدم آگاهی برخی از شهروندان و مساعد بودن زمینه های وقوع جرم Crime در سطح فضای مجازی از جمله سایت های درج آگهی یکی از مهمترین و اصلی ترین عوامل رخداد یک حادثه Incident و جرم می باشد که متاسفانه به دلیل همین ناآگاهی روزانه شاهد وقوع جرایم متعدد به خصوص در قشر نوجوان و جوان در کشور هستیم که مشکلاتی را برای خانواده ها بوجود آورده است که با رعایت توصیه و هشدارهای مراکز انتظامی و امنیتی از سوی تمامی گروه ها و اقشار جامعه به راحتی می توان جرایم و تخلفات را در فضای مجازی کاهش داد و این موضوع با آموزش و فرهنگ سازی دقیق و مشارکت همه مردم قابل دسترسی است .

رئیس پلیس فتا همدان در خاتمه توصیه کرد: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyderpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری، لینک ثبت گزارش های مردمی با ما در میان بگذارند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 230545 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟