71 شهید در حادثه حله کربلا / اعلام اسامی 11 تن از شهدای انفجار حله / 30 شهید ایرانی شناسایی شدند + فیلم و عکس

احمدی افزود: بر اساس آخرین اخبار اعلام شده، این حادثه حدود 80 شهید داشته که به دلیل عمق این انفجار و شدت سوختگی جانباختگان، شناسایی و تفکیک این شهدا براحتی و بسرعت امکان پذیر نیست.

وی در خصوص زخمی های ایرانی این حادثه نیز اظهار کرد: 30 ایرانی در این حادثه مجروح شده اند که پنج نفر آنها در بیمارستان شهر شوملی و 25 نفر دیگر در بیمارستان شهر حله بستری شده اند.

به گفته احمدی، زمینه انتقال این مجروحان در صورت امکان جابجایی آنان حتی همین امشب نیز وجود دارد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور از استقرار اتوبوس آمبولانس های هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در مرز ایران خبر داد.

در همین حال؛ سرکنسول ایران در کربلا نیز درباره اقدام تروریستی عصر پنجشنبه گروه‌های تکفیری تأکید کرد که به دلیل شدت سوختگی، شناسایی اجساد با کندی صورت می گیرد.

میرمسعود حسینیان یادآورشد: در این اقدام تروریستی با توجه به اینکه در محل پمپ بنزین بوده، دو اتوبوس و تعدای مینی‌بوس و چند دستگاه خودروی شخصی به طول کامل از بین رفته‌ است.

وی افزود: از ابتدای این حادثه، نیروهای امدادی و امنیتی در منطقه حضور دارند و تیمی از کنسولگری ایران به همراه نیروهای هلال احمر در کربلا و استانداری و پلیس بابل در محل حادثه حاضرند.

حسینیان ادامه داد: بعد از وقوع حادثه، چند اتوبوس آمبولانس برای انتقال مجروحان به محل اعزام شد.

رئیس اورژانس کشور هم با اعلام اسامی شماری از شهدا، گفت: تاکنون 30 شهید ایرانی شناسایی شده اند.

کمالی افزود: شناسایی شهدا به سختی ادامه دارد چرا که وضعیت اجساد وخیم است و شناسایی به سختی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: تاکنون مجروح ایرانی پیدا نکرده‌ایم، اما شناسایی‌ها همچنان ادامه دارد. در بین زائرانی که به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند 9 افغانی تبعه ایران شناسایی شده که علاوه بر این یک نفر افغانی دیگر در ICU است و نفر یازدهم نیز که احتمال می‌دهیم جزو مجروحان باشد هنوز پیدا نشده است.

در همین حال، رئیس مرکز اوژانس کشور با بیان اینکه تلاش برای شناسایی مجروحان و اجساد شهدای ایرانی حادثه حله ادامه دارد، گفت: اسامی ۱۱ زائر افغانستانی مقیم ایران که در این حادثه مجروح شده‌اند مشخص شد.

پیرحسین کولیوند با اشاره به وقوع حادثه تروریستی در حله عراق، اظهار داشت: تلاش ما شناسایی کامل تمامی مجروحان ایرانی این حادثه تروریستی است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های پزشکی و درمانی نیروهای ما در عراق همچنان برای خدمت به مجروحان ادامه دارد، افزود: تاکنون 30 زائر ایرانی در این حادثه شناسایی شده‌اند.

رئیس مرکز اورژانس کشور با بیان اینکه 24 نفر از این زائران را افغانستانی های مقیم ایران تشکیل داده اند، عنوان کرد: شش نفر از زائران نیز ایرانی هستند.

وی گفت: تاکنون شهادت 24 زائر ایرانی در این حادثه تروریستی تایید شده است.

اسامی 11 زائر مجروح افغان مقیم ایران بدین شرح است:

1.فاطمه نوروزی

2.سکینه نعمانی

3.حسن نعمانی

4.رمضان هاشمی

5.نوروز نعمانی

6.محمد طاهری

7.یدالله فجری

8.علی ترابی

9.فاطمه نعمانی

10.زهرا حسینی

11.یوسف نشقی

عصر پنجشنبه گروه‌های تکفیری در پمپ بنزین الانوار در منطقه شوملی در حله واقع در مسیر کربلا به نجف دست به اقدام تروریستی زدند.

در این اقدام تروریستی حدود 75 نفر از زائران اربعین حسینی به شهادت رسیده که اجساد آنها به بیمارستان حله منتقل شده است.

 عکس محل انفجار / اینجا کلیک کنید

 

اعدام 4 جوان به خاطر آزار و اذیت دختر نوجوان در قشم / فیلم اعدام در ساحل و جزئیات

 

 

 

 

کدخبر: 230920 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟