اعتراف 2 جوان به مرگ معمایی مرد تنها در خانه+تصاویر بازسازی صحنه

به گزارش رکنا، ساعت 11 شامگاه چهارم خرداد ماه سال 93 ماموران کلانتری 101 تجریش و تیم آتش نشانی در جریان آتش سوزی خانه ای در خیابان قیطریه، روبروی پارک قیطریه قرار گرفتند و خیلی زود تیم پلیسی و امدادگران در محل حاضر شدند.

آتش نشانان پس از خاموش کردن آتش در بررسی خانه با جسد مرد 70 ساله ای به نام "مهدی" در اتاق خواب روبرو شدند.

ماموران در تحقیقات ابتدایی پی بردند که "مهدی" پس از فوت همسرش به تنهایی در این خانه زندگی می کند و یک پرستار کارهای او را انجام می دهد و فرزندان این مرد تنها با حضور در کلانتری با توجه به اینکه آتش سوزی عادی به نظر می رسید و پدرشان با کسی اختلاف نداشت از کسی شکایت نکردند.

در این مرحله بازپرس ویژه قتل Murder دستور داد تا جسد مرد تنها به پزشکی قانونی منتقل شود که کارشناسان پزشکی قانونی پس از اقدامات فنی علت مرگ را "انسداد شریان تنفسی" اعلام کردند و همین کافی بود تا تیمی از ماوران اداره 10 پلیس Police آگاهی تهران برای افشاگری راز این مرگ مرموز وارد عمل شوند.

photo_2016-12-05_18-02-05

کارآگاهان در این مرحله برای بررسی های بیشتر به محل حادثه Incident رفتند و در تجسس های پلیسی مشخص شد که گاوصندوق خانه "مهدی" در زمانیکه در خانه پلمپ بوده به سرقت Stealing رفته است.

ماموران در برابر یک سناریوی معمایی قرار گرفته بودند که در این شاخه از تحقیقات کارآگاهان پی بردند که از حساب مقتول در چند مرحله برداشت میلیونی شده است.

همین سرنخ کافی بود تا ماموران به بانک بروند و با بررسی فیلم های دوربین مداربسته بانک ها تصویر مرد جوانی را که با در دست داشتن چک و کارت جعلی اقدام برداشت میلیونی از حساب "مهدی" کرده بود، شدند.

photo_2016-12-05_18-02-00

تیم پلیسی در این مرحله تصویر مرد جوان را پیش روی یکی از فرزندان "مهدی" قرار دادند که مشخص شد وی پسر پرستار پدرشان است که گاهی اوقات به عنوان راننده کارهای پدرشان را انجام داده است.

در ادامه مامورن پی بردند که احسان یکی از متهمان سابقه دار است که 26 اسفند ماه سال 93 به خاطر زورگیری در منطقه پیروزی تهران از سوی ماموران پایگاه ششم پلیس آگاهی دستگیر شده است و طعمه های زیادی این جوان تبهکار را شناسایی کرده اند.

بدین ترتیب احسان در برابر اتهام قتل و سرقت قرار گرفت و در حالی که سعی داشت خود را بیگناه معرفی کند وقتی در برابر مدارک پلیسی قرار گرفت لب به اعتراف گشود و همدستش عباس نیز روز 28 اسفند ماه 93 را دستگیر شد.

احسان در اعترافاتش گفت: روز حادثه ابتدا قصد داشتیم با بستن دست و پا و دهان "مهدی" به زور در گاوصندوق خانه اش را باز کنیم تا دست به سرقت بزنیم اما ناگهان متوجه شدیم که مرد تنها به کام مرگ فرو رفته است به همین خاطر دست و پاهای او را باز کردیم و با برداشتن کلید خانه اقدام به آتش افروزی زدیم و پس از 2 روز با در دست داشتن کلید وارد خانه شدیم و گاوصندوق را به سرقت بردیم.

در ادامه تحقیقات 2 متهم جوان در برابر بازپرس پرونده و ماموران اداره 10 پلیس آگاهی تهران بازسازی صحنه جنایت Crime را انجام دادند.

photo_2016-12-05_18-01-39

2 متهم جوان صبح امروز- دوشنبه- برای آخرین دفاع پیش روی بازپرس محسن مدیر روستا در شعبه ششم دادسرای امور جنایی تهران حاضر شدند و "احسان" گفت: مدتی بود که مادرم در خانه مرد تنها پرستاری می کرد و من نیز چند بار "مهدی" را برای گردش در سطح شهر سوار بر خودرویم کرده بودم و می دانستم وضعیت مالی خوبی دارد به همین خاطر ماجرای سرقت را با یکی از دوستانم طراحی کردیم.

photo_2016-12-05_18-01-35

وی افزود: شب حادثه زنگ خانه "مهدی" را به صدا در آوردیم و چون او ما را می شناخت در را برایمان باز کرد و وارد خانه شدیم که ابتدا با در دست داشتن اسلحه پلاستیکی از او خواستیم تا ساکت باشد و در گاو صندوق را برایمان باز کند اما او مقاومت کرد و مجبور شدیم دست و پا و دهانش را با چسب ببندیم.

"مهدی" را هدف کتک قرار دادیم تا در گاوصندوق را برای ما باز کند اما دیدیم که دیگر نفس نمی کشد و چون می خواستیم ماجرا قتل او عادی به نظر برسد به همین خاطر دست و پا و دهانش را باز کردیم و پس از برداشتن کلید خانه، شیرگاز را باز کردیم و پا به فرار Escape گذاشتیم.

photo_2016-12-05_18-01-32

قاتل جوان ادامه داد: پس از 2 روز با در اختیار داشتن کلید خانه به راحتی وارد خانه مهدی شدیم و اقدام به سرقت گاو صندوق داخل اتاق کردیم که پس از آن با جعل امضای "مهدی" اقدام به برداشت میلیونی از حساب بانکی اش کردیم و فکر نمی کردم نقشه مان لو برود.

عباس نیز در ادامه گفت: روز اول قرار بود یکی دیگر از دوستانمان در ماجرای سرقت همراهمان باشد اما در همان ابتدا بیخیال ماجرا شد و هیچ کس فکر نمی کرد سرقت کار ما باشد و قتل را احسان انجام داد چون چسب را او دور دهان مقتول بست.

photo_2016-12-05_18-02-18

بنا به این گزارش، بازپرس محسن مدیر روستا پس از اعترافات 2 متهم جوان به بررسی پرونده پرداخت تا به زودی با صدور قرار مجرمیت پرونده را برای صدور حکم نهایی به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع کند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

photo_2016-12-05_18-01-47

کدخبر: 231932 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟