خانه‌های آیت الله هاشمی رفسنجانی از خیابان هدایت تا جماران +عکس

به گزارش آلونک، مرحوم هاشمی در زادگاه خود بهرمان در خانه پدری که از بزرگان بهرمان بود و در کار تجارت پسته فعالیت داشت. دارایی ها واملاکی که نود درصد آن صرف هزینه در راه انقلاب شد و پس از پیروزی نهضت نیز همچنان ماند که البته خبر ثبت شدن این خانه در بهرمان در فهرست میراث ملی می تواند نشان از اهمیت تاریخی این خانه داشته باشد.خانه‌های آیت‌الله از خیابان هدایت تا جماران

 

در سال های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، در خانه ای در حوالی خیابان هدایت تهران به عنوان مستاجر زندگی کرد .نخستین خانه کوچه هدایت در خیابان شهید فکوریان، خالی از سکنه باقی مانده است. حیاط خانه خلوت است و برگ‌های زرد درختان زمین آن را پوشانده. هوا سرد است، درست مثل حال و هوای این روزهای ساکنان قدیمی آن. آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی، چهره برجسته انقلاب و نظام آخرین مستاجر این خانه بود که شامگاه یکشنبه، قلبش از حرکت ایستاد.

خانه‌های آیت‌الله از خیابان هدایت تا جماران

البته بعد از استقرار امام راحل در خانه ای جماران به خواسته ایشان، در خان همجوار بیت امام منزل گزید که متعلق به یکی از دوستداران انقلاب بود.انتشار عکس ساده‌ای از دفتر کار ایشان در مزنلشان نشان از تداوم زندگی انقلاب تا سال های واپیسن عمر دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

خانه‌های آیت‌الله از خیابان هدایت تا جماران

کدخبر: 238220 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟