راز عجیب مرد شیاد در گیت پرواز فرودگاه/این مرد کارمند آموزشی آژانس های هواپیمایی بود + عکس

با شکایت مدیران تعدادی از آژانس های هواپیمایی مناطق مرکزی شهر تهران بویژه در محدوده سهروردی ، عباس آباد ، ونک و سیدخندان در خصوص کلاهبرداری از مسافران این آژانس ها با دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 7 تهران تیمی از پایگاه سوم پلیس آگاهی وارد عمل شدند .

مدیران آژانس های هواپیمایی در اظهارات مشابهی عنوان داشتند که همه آنها جهت جذب نیرو برای برگزاری تورهای مسافرتی اقدام به انتشار آگهی استخدام در روزنامه هاکرده و جوانی 30 ساله جهت استخدام به آنها مراجعه کرده است .

این افراد در ادامه اظهارات خود عنوان داشتند : " استخدام اولیه ی این مرد ابتدا به صورت آزمایشی صورت گرفت اما در ادامه و پس از گذشت مدت کوتاهی ، این جوان که با اسامی مختلف میثم قهرمانی ، زارع ، محمودی و .... شناخته می شد اقدام به شناسایی مسافران تورهای مسافرتی بویژه تورهای خارجی کرده و با سوء استفاده از اعتماد مسافرین به آژانس های مسافرتی معتبر آنها مبالغی را به بهانه های مختلف از جمله رزرو تورهای داخلی و خارجی و ...  دریافت کرده و پس از آن متواری شده است " .  

مدیران آژانس های مسافرتی در خصوص نحوه اطلاع از کلاهبرداری توسط این شخص به کارآگاهان عنوان داشتند : "زمانیکه مسافرین با برگه های بلیت صادر شده از سوی آژانس به ما مراجعه می کردند ، آن زمان اطلاع پیدا کردیم که این شخص اقدام به صدور بلیت های مجعول برای مسافرین کرده و مسافرین زمانیکه جهت اعزام به تورهای مسافرتی به فرودگاه رفته اند ، در داخل فرودگاه متوجه بلامحل بودن بلیت های خود شده اند و ما نیز به جهت حفظ آبرو و اعتبار کاری خود مجبور به پرداخت کامل خسارت مسافران شدیم ".

کارآگاهان  با بررسی اظهارات مالباخته ها ، اطلاع پیدا کردند که مرد شیاد  در هر یک از آژانس های مسافرتی خودش را به اسامی مختلف معرفی کرده ، هر بار حداکثر به مدت 15 روز در هر آژانس مشغول بکار بوده و در همین مدت کوتاه نیز اقدام به صدور دهها بلیت هواپیما برای مسافران کرده و با نزدیک شدن به سررسید تاریخ درج شده در بلیتهای ارائه شده به مسافران ، از آژانس های مسافرتی متواری شده است .

در شرایطی که جوان شیاد بدون ارائه هرگونه مدارک شناسایی معتبر در آژانس های مسافرتی استخدام و مشغول بکار شده  و در تمامی موارد نیز از هویت های مجعول برای خودش استفاده کرده بود ، اما کارآگاهان با بهره گیری از تصاویر به دست آمده از دوربین های مداربسته ی آژانس های مسافرتی اقدام به شناسایی تصویر وی کرده و با بهره گیری از اطلاعات مجرمان سابقه دار موفق به شناسایی "مهریار . گ"  26 ساله  به عنوان متهم اصلی پرونده شدند که تصویر "مهریار" نیز توسط تمامی  مدیران آژانس های هواپیمایی مورد شناسایی قرار گرفت .

بررسی سوابق مهریار حکایت از آن داشت که وی بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف کلاهبرداری دستگیر و روانه زندان شده و آخرین سابقه دستگیری وی نیز 8 تیرماه باز می گردد که پس از گذشت مدت کوتاهی ، با تأمین قرار از زندان آزاد و متواری شده و در حال حاضر نیز به واسطه پرونده های گذشته اش به 5 سال حبس قطعی محکوم شده است .

در شرایطی که متهم هیچگونه آثار و نشانی از خود برجای نگذاشته بود ، اما کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی آخرین مخفیگاه وی در خیابان ستارخان شده ، این محل را تحت مراقبت نامحسوس خود قرار داده و سرانجام با اطمینان از حضور مرد شیاد در مخفیگاهش ، وی را دستگیر  کردند .

سرهنگ کارآگاه محمد نادربیگی ، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران  ، با  اعلام این خبرگفت : "متهم پس از مواجهه حضوری با مالباخته ها   کلاهبرداری های سریالی  چند 10 میلیون تومانی از مسافران و سوء استفاده از اعتبار و عنوان آژانس های مسافرتی اعتراف کرد " .

 

 

کدخبر: 242252 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟