پرتاب نارنجک و شهادت مامور پلیس

یکی از حوادث تلخی که در چهارشنبه‌سوری رخ داد، شهادت مامور جوانی بود که با اعلام یک حادثه Incident همراه یکی از دوستانش سوار بر موتورسیکلت راهی محل مورد نظر شد و نارنجک دست ساز او را به کام مرگ کشاند. ستوان سوم «هادی جوان دلاور» جمعی گروه ضربت سر کلانتری هشتم پلیس Police پایتخت، در شب حادثه به دنبال تماس شهروندان تهرانی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تهران بزرگ مبنی بر ایجاد مزاحمت چند فرد شرور در یکی از بوستان‌های محدوده نواب تهران، بلافاصله همراه یکی از همکارانش سوار بر موتورسیکلت راهی محل شد، هنگامی که او سوار بر موتورسیکلتش بود فرد ناشناسی با پرتاب یک نارنجک دست ساز به سمتش، او را از ناحیه سر مصدوم کرد. مامور جوان بلافاصله به بیمارستان لقمان منتقل و ضارب از محل متواری شد.

به دنبال این حادثه تحقیقات برای شناسایی عاملان این انفجار آغاز شد و متهم 48 ساعت بعد دستگیر شد. مامور 30 ساله که بتازگی ازدواج کرده بود، در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری شد، اما تلاش کادر درمان بی‌نتیجه ماند و او دو ماه پس از حادثه در 24 اردیبهشت 93 به شهادت رسید..

تخریب خانه 4 طبقه

یکی از حوادث دلخراش دیگری که چهارشنبه آخر سال را به کام چند خانواده تلخ کرد مربوط می‌شود به انفجار مهیبی در یکی از محله‌های اسلامشهر که به غیر از تخریب خانه چهار طبقه، سه نفر را نیز به کام مرگ کشاند. به دنبال گزارش این حادثه، بلافاصله امدادگران آتش‌نشانی و مأموران نیروی انتظامی و چند دستگاه خودروی اورژانس به محل انفجار اعزام شدند که مشخص شد انفجار مواد محترقه باعث تخریب بخشی از ساختمان چهارطبقه شده است.

آتش‌نشانان هفت مرد را که دچار جراحت شده بودند، از خانه خارج کرده و تحویل اورژانس دادند. امدادگران اورژانس پس از معاینه مجروحان، مرگ یکی از آنها را تأیید کردند. شش مصدوم دیگر نیز با بالگرد به بیمارستان‌های شهدای یافت‌آباد، امام‌رضا‌(ع)، امام‌خمینی(ره) و سوانح سوختگی منتقل شدند. بررسی‌ها نشان داد در این خانه 50 کیلوگرم مواد محترقه نگهداری می‌شد که بخشی از آن منفجر شده بود. با گذشت بیش از سه روز از وقوع حادثه، دو مصدوم دیگر این حادثه نیز جانشان را از دست دادند.

دستگیری عامل انفجار شهرک گلستان

مرگ تلخ کودکی 8 ساله یکی از حوادث تلخ چهارشنبه‌سوری سال 92 بود. حادثه مرگباری که متهم آن 6 ساعت پس از حادثه شناسایی و دستگیر شد. ماجرا از آن قرار بود که ساعت 20 و 40 دقیقه سه شنبه انفجاری مهیب در شهرک گلستان تهران به پلیس اطلاع داده شد. طبق اطلاعات اعلام شده بر اثر این انفجار پسر 8 ساله‌ای به نام شهداد دچار جراحت شدید شده و قبل از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داده بود. همچنین 8 نفر دیگر مجروح شده که یکی از آنها پس از انتقال به بیمارستان مشخص شد دچار نقص عضو از ناحیه دست شده است. با مرگ شهداد موضوع به قاضی Judge ناصر قریشی‌زاده، بازپرس وقت شعبه دوم دادسرای جنایی تهران اطلاع داده شد و تیم جنایی به همراه بازپرس کشیک قتل Murder پایتخت راهی محل شدند. اهالی محل در جریان تحقیقات مدعی شدند انفجار از سوی پسر موتورسواری انجام شده و متهم پس از این حادثه از محل گریخته است.

بررسی محل حادثه نشان داد ادعای اهالی درست نبوده و انفجار از سوی یکی از ساکنان 11 خانه موجود در کوچه انجام شده است. به همین دلیل تصاویر دوربین‌های مداربسته در منطقه مورد بازبینی قرار گرفت و تیم جنایی به خانه یکی از اهالی که در نزدیکی محل انفجار قرار داشت مشکوک شده و به تحقیق در این زمینه پرداختند. ساکنان این خانه در ابتدا منکر اطلاع از ماجرا شده، اما پس از روبه‌رو شدن با دلایل و مدارک مدعی شدند انفجار از سوی مرد 31 ساله که مهمان خانه آنها بوده رخ داده است. قاضی جنایی در بررسی خانه با یک جفت کفش مردانه و فندک خونین روبه‌رو شد که مشخص شد متهم پس از انفجار بدون کفش از محل متواری شده است. با کشف این سرنخ‌ها و گذشت شش ساعت از حادثه متهم شناسایی و از سوی ماموران دستگیر شد.

کارگاه خیاطی محلی برای ساخت نارنجک

دو برادر که کارگاه خیاطی را به محلی برای ساخت نارنجک و مواد آتش‌افروز اختصاص داده بودند، در چند قدمی مرگ قرار گرفتند. این حادثه آخرین روزهای اسفند 94 رقم خورد و ماجرا ساعت 21 و 50 دقیقه به ماموران آتش نشانی اعلام شد. به دنبال آن ستاد فرماندهی، آتش‌نشانان ایستگاه 95 و 96 را به محل حادثه واقع در 10 متری اول جوادیه اعزام کرد. محل حادثه یک ساختمان دو طبقه به مساحت کمتر از 50 مترمربع بود که در طبقه اول آن یک کارگاه خیاطی قرار داشت و طبقه دوم آن مسکونی بود و انفجار در این قسمت رخ داده بود.

آتش‌نشانان موفق شدند دو نفری را که داخل کارگاه گرفتار شده بودند نجات دهند. دو برادر 15 و 30 ساله بشدت از ناحیه صورت و دست‌ها دچار سوختگی شده بودند. در بررسی ساختمان مشخص شد این دو برادر کارگاه خیاطی را به محلی برای ساخت نارنجک‌های دست‌ساز برای چهارشنبه‌سوری تبدیل کرده بودند که این حادثه رخ می‌دهد.

همچنین در بررسی یکی از کمدها مشاهده شد این افراد نزدیک به 30 نارنجک دستی با وزن حدود هر کدام یک کیلوگرم را نیز ساخته و در کمد نگهداری می‌کردند و در کنار آن بیش از 40 نارنجک دست‌ساز کوچک نیز قرار داشت که اگر این نارنجک‌ها منفجر می‌شد مرگ این افراد حتمی بود.

حادثه هنگام حمل مواد محترقه

مواد محترقه چهارشنبه آخر سال، منبع درآمدی نیز برای بعضی‌ها شده است غافل از این‌که آنها با جان خود بازی می‌کنند و زندگی‌شان را به ریسکی می‌کشانند که بازنده واقعی آنها هستند و با هیچ پولی قابل برگشت نیست. دو پسر جوان اهل شهرستان فلاورجان که تصور می‌کردند با ساخت مواد محترقه و فروش آنها یکشبه ره‌صد ساله را طی می‌کنند و پولدار می‌شوند، زمانی که قصد داشتند آنچه را ساخته‌اند با موتورسیکلت‌شان به مرکز فروش منتقل کنند، به دلیلی بسیار نامعلوم تعادل موتور از دستشان در رفت و با آن‌که سرعت بالایی نداشتند به زمین برخورد کردند. بی‌شک اگر آنها بدون مواد محترقه با زمین برخورد می‌کردند در نهایت منجر به شکسته شدن دست و پایشان می‌شد. اما موادی که آنها با خود حمل می‌کردند، در اثر همین برخورد منفجر شد و هر دوی آنها را به کام مرگ کشاند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

کدخبر: 249187 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟