شلیک های پلیس عوارضی قم به مرد شیطان صفتی که 15 زن در تعقیب او بودند+عکس

به گزارش رکنا، مهرماه سال 1395 زنی با مراجعه به کلانتری 161 ابوذر ادعا کرد  که مستأجرش بنام حامد  که خودش را کارمند شهرداری معرفی کرده ، به بهانه حل مشکلات پایان کار ساختمانش اقدام به گرفتن 30 میلیون تومانذاز وی کرده اما پس از آن ، دیگر به خانه اش بازنگشته و اطلاعی  از او ندارد .

بدین ترتیب تیمی از ماموران اداره 13 پلیس آگاهی تهران به دستور بازپرس رضوانفر از شعبه سوم دادسرای ناحیه 18 برای دستگیری عامل این فریبکاری میلیونی وارد عمل شدند.

ماموران با حضور در خانه اجاره مرد فریبکار تحقیقات فنی خود را آغاز کردند و تجسس از اهالی ساختمان نشان از آن داشت که این مرد با نقش پردازی های مختلف برای سرعت بخشیدن به پرونده های قضایی، انجام عمل جراحی پیوند کلیه و .... از طعمه هایش از مبلغ یک میلیون 500 تا 30 میلیون تومان پول گرفته است.

یکی از طعمه های حامد به ماموران گفت: همسرم نیاز شدیدی به انجام عمل پیوند کلیه دارد و یک روز قبل در پارکینگ ساختمان با حامد روبرو شدم که به طور اتفاقی درباره بیماری همسرم و کار حامد شروع به صحبت کردیم که در ادامه مرد فریبکار خودش را مسئول یکی از بیمارستان های مطرح تهران معرفی کرد.

وی افزود: حامد عنوان کرد می تواند با توجه به جایگاه کاری که دارد می تواند اقدامات عمل همسرم را زود انجام دهد و در ادامه به بهانه های مختلف در چند مرحله از من پول گرفت و در حالیکه پیگیر زمان عمل جراحی همسرم بودم به در خانه اش رفتم که فهمیدم وی چند روزی است که به خانه اش بازنگشته و همسرش نیز اطلاعی از وی ندارد.

ماموران در ادامه زن حامد را هدف تحقیق قرار دادند و مشخص شد که وی کمتر از یک ماه است که با حامد ازدواج موقت کرده است و خودش نیز هدف کلاهبرداری شوهرش به بهانه تعویض خودروی قدیمی با خودروی جدید قرار گرفته است.

این زن به ماموران گفت: چند ماه پیش از طریق شبکه اجتماعی " لاین" آشنا شدم که پس مدتی حامد شماره موبایلش را در اختیارم قرار داد و پس از چندبار تلفنی صحبت کردن قرار ملاقات گذاشتیم که حامد در همان جلسه اول ادعا کرد که مدتی پیش از همسرش جدا شده و به تنهایی زندگی می کند و با توجه به اطلاعاتی که از زندگی من داشت پیشنهاد ازدواج را مطرح کرد.

وی ادامه داد: پیشنهاد ازدواج را قبول کردم و حامد به خانه من آمد و با هم شروع به زندگی کردیم، حامد خودش را از مدیران یکی از وزارتخانه ها حساس کشور معرفی کرده بود و می گفت که همزمان به عنوان مشاور در چند منطقه شهرداری نیز دارای سمت دولتی است و با همین نقش پردازی ها به بهانه های مختلف از اهالی ساختمان از مبلغ یک میلیون و 500 هزار تومان تا 30 میلیون تومان کلاهبرداری کرده است و حتی از من نیز به بهانه تعویض خودرویم با یک خودروی جدید و مدل بالا کلاهبرداری کرده است.

ماموران در ادامه پی بردند که حامد خودروی پراید همسر موقتش را به بهانه تعویض با خودروی مدل بالا به صورت وکالتی به نام خودش کرده اما پس از فروش آن ناپدید شده است.

کارآگاهان در این شاخه از تحقیقات با انجام چهره نگاری و مراجعه به آلبوم مجرمان سابقه دار موفق به شناسایی حامد 37 ساله که از سال 1382 تا 1388 به اتهام سرقت و کلاهبرداری در زندان بوده است شدند.

 

تحقیقات پلیسی برای دستگیری حامد ادامه داشت که پرونده های مشابه دیگری پیش روی ماموران قرار گرفت که در بررسی این پرونده ها که همه طعمه های آن زن بودند مشخص شد حامد از طریق شبکه های اجتماعی مختلف طعمه هایش را شناسایی کرده و با نقش پردازی و معرفی کردن خود به عنوان یکی از افراد با نفوذ در مراکز دولتی ، نظامی ، شهرداری ، قضایی و ....  و به بهانه های مختلف اقدام به گرفتن پول های میلیونی از آنها کرده و پس از آن متواری شده است .

کارآگاهان اداره سیزدهم با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی آخرین مخفیگاه حامد  در  ورامین – منطقه گل تپه شدند و در تحقیقات از این محل اطلاع پیدا کردند که متهم از این محل متواری شده و در حال حاضر داخل  خودرو  پرشیا نقره ای به شماره انتظامی ایران 38/*** س 55 زندگی می کند .

در ادامه اقدامات پلیسی ، کارآگاهان موفق به شناسایی دقیق زمان و محلرفت و آمدهای متهم در اتوبان تهران – قم شده و بلافاصله روز 3 اسفندماه 1395 ، طرح مهار برای دستگیری "حامد " در عوارضی تهران – قم به مرحله اجرا گذاشته شد .

"حامد " پس از رسیدن به محدوده ی عوارضی تهران – قم و اطلاع از حضور مأموران در محل اقدام به فرار کرد .

متهم در ادامه فرار در ترافیک خودروها گرفتار شده و حتی لاستیک های خودرو وی از سویکارآگاهان هدف گلوله قرار گرفته شد  اما حامد  تلاش می کرد تا بدون توجه به دستور ایست ماموران  فرار کند که  همین امر باعث تصادف Crash شدید وی با بیش از 20 دستگاه خودرو و ایراد خسارت شدید به آنها شد که سرانجام با تلاش کارآگاهان خودرو پرشیا متوقف و حامد در عملیات پلیسی دستگیر شد.

"حامد " پس از انتقال به اداره سیزدهم پلیس آگاهی و مواجه حضوری با شکات پرونده ، به جعل عناوین مختلف از جمله مقامات قضایی ، مأمور عالیرتبه دولتی ، معاون و مشاور شهرداری های مناطق مختلف تهران و ... اعتراف و در ادامه مشخص شد که علاوه بر تهران ، به همین شیوه و شگرد ( طرح دوستی با خانم ها از طریق شبکه های مجازی ) در سایر شهرهای کشور از جمله ورامین ، کرج ، فردیس ، اصفهان و ... نقشه اش را به اجرا رسانده است.

سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکراستقامتی ، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده و با بررسی پرونده های مشابه ، کارآگاهان موفق شناسایی تعداد دیگری از شکات و مالباختگانی شدند که توسط متهم مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند .

سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکراستقامتی ، در پایان این خبر عنوان داشت : از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفتند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهم و پیگیری شکایات خود به اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه نمایند .

گفتگوی تصویری با متهم پرونده را در ساعت 15 امروز مشاهده کنید. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 250466 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟