هشدار به استفاده کنندگان اینترنت رایگان در مکان های عمومی+عکس

هشدار به استفاده کنندگان اینترنت رایگان در مکان های عمومی
گروه استان ها–قم-رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان به استفاده کنندگان اینترنت رایگان در سطح شهر و مکان های عمومی به دلیل دسترسی غیر مجاز هکرها به اطلاعات شخصی، هشدار داد. 
سرهنگ "علی موالی" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: استفاده از اینترنت رایگان در سطح شهر و مکان های عمومی از قبیل پارک ها، کتابخانه ها، فرودگاه ها، هتل و... خطر دسترسی غیر مجاز به اطلاعات شخصی را به هکر ها می دهد. 
وی با تاکید بر اینکه هکر ها همیشه در کمین کاربرانی هستند که از اینترنت محافظت نشده استفاده می کنند، گفت: اتصال به شبکه ها به علت رایگان بودن و عدم استفاده از رمز های عبور قوی و مناسب می تواند موجب به دام افتادن در تله های امنیتی طراحی شده توسط هکر شود. 
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قم افزود: هدف هکرها می تواند دسترسی به فعالیت‌های اینترنتی، سایت‌های مقصد، متن چت‌ها، ایمیل‌ها، گفت ‌و گوها، رمزهای عبور و... باشد. 
وی در ادامه به چند توصیه برای استفاده از اینترنت رایگان در مکان های عمومی اشاره و تاکید کرد: برای فعالیت‌های حساس نظیر فعالیت‌های بانکی به هیچ عنوان از اینترنت عمومی استفاده نکنید و همواره آنتی ویروس دستگاه خود را به روز نگه دارید. 
سرهنگ موالی هشدار داد: هنگام استفاده از اینترنت عمومی تا حد امکان از خدماتی که دسترسی به آنها نیاز به رمز عبور دارد، استفاده نکنید و هنگام وارد کردن اطلاعاتی نظیر رمز عبور مراقب دوربین‌های موبایل‌های اطراف خود و قطعات سخت افزاری (کی لاگر) متصل به کامپیوتر های عمومی و مطمئن شوید که دیوار آتش (فایروال) دستگاه شما روشن است. 
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قم در نهایت از هموطنان خواست، به محض مواجه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir اطلاع دهند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 252815 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟