به گزارش اختصاصی رکنا، پسر از دو دوستش خواست وی را در اجرای نقشه‌اش همراهی کند. آخرین روزهای اسفندماه  مردی در تماس با پلیس Police از ماجرای دستبرد دزدان به خانه‌اش خبر داد.

دقایقی بعد، تیمی از ماموران خود را به محل سرقت Stealing رساندند و مرد صاحبخانه را نگران و آشفته دیدند، وی به پلیس گفت: برای تعطیلات عید بلیت سفر به خارج از کشور تهیه کردم و صبح امروز، به بانک و صرافی رفته و حدود 20هزار دلار تهیه کردم و داخل گاوصندوق خانه گذاشتم.

وی افزود: همراه خانواده برای خرید به بازار Store رفته بودیم و بعد از چند ساعت وقتی به خانه برگشتیم، با باز بودن در و به‌هم‌ریختگی وسایل خانه روبه‌رو شدیم و باز بودن در گاوصندوق نشان داد پول سفرمان به خارج، سرقت شده است.

ماموران در بازرسی‌های ابتدایی نسبت به اینکه تخریبی در درها صورت نگرفته بود، احتمال داد سرقت از سوی یک آشنا صورت گرفته که از خالی بودن چند ساعته خانه بااطلاع است.

در این مرحله ماموران سراغ آشنایانی که مرد شیک‌پوش به آنها مظنون بود، رفته و در بازجویی از آنان به هیچ سرنخی نرسیدند. تجسس‌ها ادامه داشت و خانواده مرد شیک‌پوش به خاطر سرقتی که صورت گرفته بود، تصمیم گرفت تعطیلات عیدنوروز را در خانه بماند. ماموران که در تجسس‌ها به بن‌بست خورده بودند، دختر و پسر جوان این خانواده را تحت بازجویی قرار دادند و این در حالی بود که پدر خانواده به این بازجویی‌ها اعتراض داشت. در این شاخه از تحقیقات ماموران پی بردند که پسر جوان به خاطر اینکه به خدمت سربازی نرفته، قادر به همراهی خانواده‌اش در این سفر نبود و پلیس نسبت به رفتارهای این جوان که ناشی از حسادت بود، برخورد. تیم پلیسی با این فرضیه، پسر جوان را به صورت نامحسوس تحت‌نظر قرار دادند تا اینکه بعد ماموران به بررسی حساب بانکی وی پرداخته و پی بردند چند روز پس از سرقت پول زیادی به حساب وی واریز شده و بعد از آن بخشی از این پول میلیونی به حساب دو تن از دوستانش انتقال داده شده است. ماموران در گام بعدی درباره پول واریز شده به حساب پسر جوان، پدرش را تحت‌تحقیق گرفتند و پدر با اطلاع از این ماجرا ادعای بی‌خبری کرد و با چهره بهت‌زده گفت: «آرش» بیکار است و بعضی اوقات به شرکتم می‌آید و نمی‌دانم این همه پول چطور به حسابش واریز شده است. پلیس در این مرحله اقدام به دستگیری پسر جوان کرد و آرش در حالی که سعی داشت خود را بی‌گناه نشان دهد و در بازجویی‌های فنی و پلیسی وقتی خود را در تناقض‌گویی‌هایش گرفتار دید، لب به اعتراف باز کرد. به گزارش خبرنگار رکنا، آرش گفت: سال گذشته پدرم همراه مادر و خواهرم برای تعطیلات به خارج از کشور رفتند و آن زمان من به خاطر درسم مجبور به ماندن در خانه شدم و امسال نیز چون کارت پایان خدمت ندارم و نمی توانستم همراه آنان بروم، از لحاظ روحی خیلی به هم ریختم. وی افزود: پدرم هوای خواهرم را بیشتر داشته و کمترین توجه را به من دارد. وقتی قرار شد که آنها به سفر بروند، پدرم حاضر نشد کلید ویلای شمال را به من بدهد تا همراه دوستم به آنجا برویم و می‌گفت: باید در خانه بمانی و همین ناراحتم کرد که البته این پایان بی‌توجهی‌ها نبود، وی خودرویش را هم به من نداد، به همین خاطر تصمیم گرفتم با سرقت دلارهای پدرم، پول خوبی به جیب بزنم و زمانی که آنها در سفر هستند، با دوستانم عید پرهزینه ای را برای خودمان داشته باشیم. وی ادامه داد: از قبل نقشه سرقت را طراحی کرده بودم و با دو تن از دوستانم در میان گذاشتم و آنها نیز پذیرفتند تا کمکم کنند. شب سرقت وقتی قرار شد برای خرید از خانه خارج شویم، کلید را در اختیار دوستانم قرار دادم و با اطلاع از زمان خالی بودن خانه آنها نیز نقشه‌ام را عملی کردند. فردای آن روز همراه با دوستانم به صرافی رفتیم و دلارها را نقد کردیم و به حسابم ریختم و چون نمی‌خواستم دوستانم از این پول‌ها بی‌نصیب باشند، بخشی از آن را به حساب دوستانم واریز کردم. مرد پولدار وقتی دید که پسرش دزد The Thief گاوصندوق خانه‌اش است، گفت: آرش نمی‌خواست به سربازی برود و قصد داشتم با محدود کردن پسرم وی را وادار کنم به سربازی برود، اما فکر نمی‌کردم این محدودیت پسرم را به کار دیگری می‌کشاند. بنابر این گزارش، دو همدست پسر جوان نیز دستگیر شدند و پدر  با بخشش دزدان گاوصندوق خانه اش خواست هر سه پسر آزاد شوند.

توصیه کارشناس

محمد رنجدیده، کارشناس علوم رفتاری در خصوص رفتار پدر و مادرها در شرایط تربیتی فرزندان گفت: باید سن فرزندان و حتی جنسیت آنها را در نظر گرفت و با محدودیت‌های غیرمنطقی باعث عقده‌گشایی غیرقابل پیش‌بینی فرزندان نباشیم.

وی افزود: تبعیض به هر شکل بین فرزندان تاثیرات منفی دارد و اگر یکی از پسران یا دختران خانواده به انجام یک کار مانند رفتن به سربازی تمایلی ندارند که عدم انجام آن در آینده‌شان تاثیر منفی زیادی خواهد گذاشت، بهتر است از کارشناسان و مشاوران استفاده شود تا تصمیم‌گیری‌های اشتباه باعث وقوع چنین پرونده‌هایی نشود. پسران و دختران نیازهای متفاوتی دارند و پدر و مادرها باید با آگاهی به آنها رفتارشان را تعریف کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 253627 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟