پلیس مراسم ختم مرد شریفی را تحت نظر گرفتند / اسد نمی دانست قرار است در مسجد چه اتفاقی بیفتد تا اینکه...+عکس

به گزارش اختصاصی رکنا، چندی پیش ماموران پلیس Police کلانتری  در جریان سرقت‌های خودروی گرانقیمتی قرار گرفتند و همین کافی بود تا تیم ویژه‌ای برای ردیابی دزد The Thief حرفه‌ای وارد عمل شوند.

ماموران در گام نخست پی بردند دو خودروی گرانقیمت دیگر دزدیده شده و در همین مرحله مشخص شد با دزدی theft حرفه‌ای روبه‌رو هستند.

هیچ سرنخی از دزد خودروهای گرانقیمت در اختیار نبود و شماره پلاک خودروهای سرقتی در سیستم بانک اطلاعاتی پلیس ثبت شد.

تیم ویژه‌ در شاخه‌ای دیگر از تحقیقات به محل‌هایی که سرقت Stealing صورت گرفته بود، رفته و در بررسی‌های پلیسی به دوربین مداربسته‌ای که جلوی مغازه‌ای نصب شده بود، برخوردند.

پلیس با بررسی این فیلم در زمان سرقت به چهره مرموزی از جوان 30 ساله‌ای رسید و با مراجعه آلبوم مجرمان سابقه‌دار پی برد که جوان مرموز همان «اسد»، دزد حرفه‌ای خودروهای پایتخت است.

همین کافی بود تا پلیس برای دستگیری وی وارد عمل شود و با شناسایی مخفیگاه قدیمی اسد به آنجا رفته، اما وقتی به مخفیگاه وی وارد شدند، با صحنه عجیبی روبه‌رو شدند.

پیرمرد و زنی داخل خانه بودند و ادعا کردند که 4 سال است در این خانه زندگی می‌کنند و اسد را نمی‌شناسند.

پلیس با تحقیق در محل زندگی اسد پی برد که دزد قدیمی همراه با خانواده‌اش چند سال پیش از این محل رفته و کسی اطلاعی از سرنوشت وی ندارد.

تجسس‌های پلیسی به بن‌بست رسیده بود، اما وقتی از جلوی مسجد محل قدیمی دزد حرفه‌ای رد شدند، با اطلاعیه ترحیم یک مرد که فامیلی‌اش با اسد یکی بود، روبه‌رو شدند و فرضیه جدیدی را کلید زدند.

پلیس که احتمال می‌داد اعلامیه ترحیم از آشنایان اسد باشد، در تحقیق از اهالی پی برد که وی عموی اسد که انسان شریفی بود و که به خاطر بیماری جان سپرده است.

همین سرنخ کافی بود تا ماموران محل برگزاری مجلس ختم عموی اسد را شناسایی کنند و روز مجلس ختم چند تیم عملیاتی به صورت نامحسوس مسجد را تحت نظر گرفتند.

اسد که فکر نمی‌کرد ماموران در تعقیبش هستند، با سیاهپوشی وارد مسجد شد و تا پایان مراسم در آنجا بود.

همزمان ماموران بیرون و داخل مسجد، اسد را تحت نظر داشتند و پس از پایان مراسم وقتی میهمان‌ها رفتند، وی را به گونه‌ای که کسی متوجه نشود، به بیرون از مسجد کشاندند.

اسد که تصور نمی‌کرد مردان سیاهپوش، پلیس باشند، همراه آنها به بیرون مسجد رفت و ناباورانه بازداشت شد.

اسد خود را بی‌گناه معرفی کرد، اما وقتی تصویرش را در فیلم دوربین مداربسته دید، ناچار لب به سخن گشود.

وی گفت: به خاطر سرقت‌هایی که انجام می‌دادم، چند باری به زندان Prison افتادم و باعث بی‌آبرویی خانواده‌ام در محل شدم.

پدرم که دیگر نمی‌توانست سرش را بالا بیاورد، تصمیم گرفت خانه‌مان را عوض کنیم و به غرب رفتیم.

مدتی بود دزدی نمی‌کردم و در مغازه پدرم مشغول به کار شدم، اما رویای سوار شدن بر ماشین‌های گرانقیمت باعث شد باز تصمیم به دزدی بگیرم. به خاطر علاقه‌ای که به خودروها داشتم، اطلاعات فنی زیادی از آنها بلد بودم، به همین خاطر با استفاده از شگردهای جدید و کامپیوتری دست به دزدی زدم.دزد قدیمی افزود: مدتی با خودرو در سطح شهر می‌چرخیدم و بعد رهایشان می‌کردم و فکر نمی‌کردم در این مدت شناسایی شوم.

بنابر این گزارش، اسد برای شناسایی دیگر جرایم احتمالی و محل رها کردن خودروهای سرقتی در اختیار پلیس قرار دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 253632 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟