دسیسه پسرعموها برای راهزنی در جنوب بزرگراه امام علی + عکس

روز 22 فروردین ماه امسال سرقت محموله ی پوشاک در اتوبان امام علی مسیر شمال به جنوب وخروجی جاده معدن ، به کلانتری 167 دولت آباد اعلام شد .

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت محموله" و به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای عمومی و انقلاب شهرری ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه نهم پلیس Police آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

راننده کامیون پس از حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : " ساعت 6 عصر در اتوبان امام علی در حال حرکت بودم که ناگهان یک 206 صندوق دار سفید رنگ با سه سرنشین اقدام به متوقف نمودن کامیون کردند ؛ پس از توقف ، آنها مرا از کامیون به پائین کشیده و با تهدید چاقو و قمه اقدام به بستن دست و پایم نموده و مرا در صندوق عقب 206 قرار دادند ؛ پس از طی مسافت کوتاهی ، آنها مرا از صندوق عقب ماشین بیرون آورده و با همان دست و پای بسته شده در بیابان های [ اطراف منطقه دولت آباد ] رها کردند " .

راننده کامیون در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : " زمانیکه سارقین قصد رها کردن مرا داشتند ، هوا کاملا تاریک شده بود اما با این وجود توانستم چند شماره از پلاک ماشین آنها را به خاطر بسپارم " .

کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی با بهره گیری از همان اطلاعات محدود بدست آمده از پلاک 206 سارقین ، موفق به شناسایی خودرو 206 سفید رنگ صندوق دار به شماره انتظامی ایران 66/*** ب 72 شدند .

کارآگاهان در اقدامات پلیسی ، با شناسایی صاحب خودرو به نام هوشنگ . و  50 ساله  اطلاع پیدا کردند که روز سرقت ، خودرو در اختیار پسر 22 ساله اش به نام رضا بوده است .

با شناسایی مخفیگاه "رضا . و" در منطقه شهرزاد دولت آباد ، وی روز 27 فروردین ماه دستگیر شد ؛ رضا با اعتراف صریح به مشارکت در سرقت Stealing بعنف محموله پوشاک ، محل نگهداری محموله سرقتی را چند کوچه پایین تر از مخفیگاهش نشان داد .

با شناسایی دقیق محل نگهداری محموله ، کارآگاهان ضمن هماهنگی با بازپرس پرونده به این محل مراجعه و در بازرسی از یک منزل مسکونی موفق به کشف کامل محموله ی سرقتی شدند .

با دستگیری "مسعود . م"  31 ساله  که اموال مسروقه در خانه اش نگهداری می شد ، وی در اعترافاتش به کارآگاهان عنوان داشت که این محموله توسط برادر و پسرعموی همسرش به نام های "امیر" و "هومن" به خانه اش انتقال داده شده است .

با شناسایی "هومن" 27 ساله  و "امیر"  28 ساله  به عنوان متهمین اصلی پرونده ، هومن به عنوان یکی از مجرمین سابقه دار پایگاه نهم آگاهی در زمینه زورگیری مورد شناسایی قرار گرفت ؛ بلافاصله قبل از اطلاع هومن و امیر از دستگیری همدستان خود و کشف محموله توسط کارآگاهان ، هر دو نفرشان در دو عملیات جداگانه ی همزمان ، در منطقه دولت آباد دستگیر و به پایگاه نهم آگاهی منتقل شدند .

هومن و امیر در اظهارات خود عنوان داشتند که محموله مسروقه را آنها خودشان ابتدا برای مالباخته و به صورت قاچاق Contraband از شهرهای جنوبی کشور به تهران آورده اند ؛ در ادامه ، با اطلاع از قاچاق بودن محموله و اطمینان از این موضوع که صاحب بار حتی در صورت سرقت محموله اش به واسطه قاچاق بودن آن اقدامی برای طرح شکایت نخواهد کرد ، طراحی سرقت را انجام و نهایتا با همکاری یکی از دوستانشان به نام رضا اقدام به انجام سرقت محموله  به شیوه راهزنی کرده و محموله سرقتی را به منزل خواهر هومن منتقل کرده اند .

سرهنگ کارآگاه حسین زارع ، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گرفت : متهمان با قرار قانونی و جهت انجام تحقیقات تکمیلی جهت شناسایی دیگر جرایم ارتکابی ، در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته اند .برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 258677 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟