به گزارش رکنا، چندی قبل مردی سراسیمه به اداره پلیس رفت و از پنج مرد نقابدار موتوسوار به اتهام زورگیری شکایت کرد.
شاکی در توضیح ماجرا گفت: دقایقی قبل چک 20 میلیون تومانی را برای وصول به بانک بردم. پس از اینکه پول را از بانک گرفتم سوار خودروام شدم و 20 میلیون تومان زیر صندلی‌ام جاسازی کردم و به راه افتادم. پس از طی مسافت کوتاهی پشت چراغ قرمز چهار راهی توقف کردم که ناگهان دو موتورسیکلت با پنج سرنشین که همگی صورتشان را با کلاه‌کشی پوشانده بودند، جلوی من توقف کردند. در حالی که شوکه شده بودم، سه نفر از سرنشینان موتور‌سیکلت‌ها پیاده شدند و به طرف من حمله کردند. یکی از آنها چاقویی زیر گلویم گذاشت و تهدید کرد هیچ حرکتی نکنم و دو نفر دیگر هم 20 میلیون تومان را از زیر صندلی برداشتند و همگی با موتور‌سیکلت از محل گریختند. من که به شدت ترسیده بودم با داد و فریاد از رهگذران کمک خواستم، اما فایده‌ای نداشت و زور‌گیران به سرعت موفق به فرار Escape شدند.
با طرح این شکایت پرونده به دستور قاضی احمد‌زاده، بازپرس شعبه 3 دادسرای ناحیه 34 برای رسیدگی در اختیار تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. در حالی که تحقیقات درباره این حادثه Incident ادامه داشت مأموران با شکایت‌های مشابه دیگری روبه‌رو شدند که همگی حکایت از آن داشت  متهمان پنج زورگیر هستند که با تشکیل باندی و پرسه مقابل بانک‌هایی در خیابان‌های مرکزی و غربی تهران پس از زاغزنی زمانی که طعمه‌ها از بانک پول دریافت می‌کنند، در فرصت مناسب اقدام به زورگیری می‌کنند. مأموران پس از این، تحقیقات گسترده‌ای را برای شناسایی زورگیران انجام دادند، اما از آنجایی که متهمان صورتشان را هنگام سرقت Stealing می‌پوشاندند موفق به شناسایی آنها نشدند تا اینکه چند روز قبل، مردی به اداره پلیس رفت و پس از شکایت از پنج زورگیر نقابدار گفت: چهره یکی از متهمان را به یاد دارد و حاضر است برای چهره‌نگاری با مأموران پلیس همکاری کند. 
شاکی گفت: پس از اینکه 12 میلیون تومان از بانک پول گرفتم، متوجه شدم پسر جوانی در تعقیب من است، اما همان لحظه به او مشکوک نشدم تا اینکه دقایقی بعد در محل خلوتی پنج زورگیر نقابدار مرا خفت کردند، لباس‌ها و هیکل یکی از زورگیران شبیه همان پسر‌ی است که مرا از بانک تعقیب می‌کرد. مأموران پس از بازسازی چهره متهم دریافتند وی یکی از سارقان سابقه‌دار به نام فرشید است که چندین سابقه سرقت در کارنامه‌اش ثبت شده است.
مأموران پس از این پاتوق‌های متهم سابقه‌دار را تحت‌نظر گرفتند تا اینکه چند روز قبل وی را که در اطراف بانکی در حال زاغزنی بود‌،شناسایی و دستگیر کردند. متهم در محل دستگیری، چهار همدست خود را که در کوچه‌های اطراف منتظر زورگیری بودند، به مأموران پلیس معرفی کرد. در چنین شرایطی یکی از مأموران برای دستگیری چهار زورگیر با کمک متهم دستگیر شده به عنوان طعمه قرار گرفت و دیگر مأموران موفق شدند در صحنه ساختگی زورگیری اعضای این باند را دستگیر کنند. پنج متهم صبح دیروز برای بازجویی به دادسرای ناحیه 34 منتقل شدند و مورد بازجویی قرار گرفتند. 
پنج زورگیر در بازجویی‌ها به دهها فقره زورگیری، موبایل و کیف‌قاپی اعتراف کردند.

گفت‌وگو با یکی از متهمان 

اسمت چیه؟ 
پیمان. 

چند سال داری؟
17 سال. 

چه شد که با این سن کم عضو باند زورگیران شدی؟
ما همه بچه یک محل بودیم. مدتی بود که متوجه شدم این چهار نفر همیشه خوشگذرانی می‌کردند و جیبشان پر از پول بود. آنها به من می‌گفتند کار خوبی پیدا کرده‌اند که در‌آمد خوبی دارد. آنها هر روز صبح با دو موتورسیکلت از محل بیرون می‌رفتند و عصر دوباره پیدایشان می‌شد تا اینکه روزی موتور‌سیکلت یکی از آنها خراب شد و به سراغ من آمدند و خواستند با موتورسیکلتم با آنها به سرقت بروم. ابتدا قبول نکردم، اما یک‌بار که رفتم پول خوبی گیرم آمد و بعد از آن ادامه دادم. 

از کی شروع کردی؟
شش‌ ماه قبل.

در این مدت چند فقره زورگیری کردید؟
حدود 50 فقره. 

چقدر سهم تو شد؟
ما معمولاً در هر سرقت بین 7 تا 20 میلیون گیرمان می‌آمد که تقسیم بر پنج می‌کردیم. 

با پول‌های سرقتی چه کار می‌کردی؟
فقط صرف خوشگذرانی می‌کردم. 

اهل کجایی؟
ما همه در کرج زندگی می‌کنیم که برای زورگیری به تهران می‌آمدیم. 

وقتی دستگیر شدید، فکر می‌کردید که آخرین طعمه مأمور پلیس باشد؟
نه. همدستمان که زاغزنی می‌کرد، مشخصات آخرین طعمه را تلفنی به ما گفت، اما خب نمی دانستیم که او دستگیر شده و با مأموران همکاری کرده‌ است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید:

دختر بازیگر به خلوتگاه کارگردان معروف در شمال تهران رفت و ... / بیهوشم کرد و ...

انگیزه مرموز در قتل های سریالی گیلان+ عکس

آن شب سایه ای وارد اتاقم شد و مرا شکنجه شیطانی کرد / مرد شیطان صفت رد بیرجند اعدام شد

پیرمرد 97 ساله در اصفهان بی بی 73 ساله را به خانه خود برد

مرگ دلخراش دختربچه یک ساله به خاطر گرفتن عکس سلفی

اگر همسرم لباس‌ بهرام را می دید د بی‌شک همه چیز لو می‌رفت / لباس‌ها را در زیرزمین مخفی کردم و ...

مریم برای من بود و نمی توانستم او را در کنار شوهرش ببینم / آن روز در خانه من خوشگذروندیم و بعد ...

شب بیدار شدم در اتاق دیگر سرو صدایی می آمد و نادر.../راز شوم این زن و دو مرد چه بود؟+عکس

پایان شوم ارتباط شیطانی پسر مشهدی با دختر روستایی

بلایی که زن 40 ساله داخل BMW بر سر راننده جوان آورد / این زن بیهوش شد تا اینکه ...

ارتباط شیطانی زن شوهردار با میوه فروش 62 ساله لو رفت / در آخرین قرار شوم چه گذشت؟

شایان شبانه به من زنگ زد و گفت کار شوهرم تمام شد و ...

پایان حمله های 5 مرد نقابدار به مشتریان بانک در مرکز و غرب تهران / آخرین طعمه پلیس از آب درآمد

ندا را که هنوز عروسم نشده با زنان دیگر مقایسه می کنم و می خواهم جشن عروسی را بهم بزنم / او هیچ حس زنانه ای ندارد

زندگی مرموز و مجردی استاد دانشگاه در خانه باغ اجاره ای او را به دادگاه کشاند!

 

 

 

 

 

 

 

کدخبر: 260353 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟