آدم ربایی پس از باختن 50 میلیون تومان در قمار+ عکس

به گزارش رکنا، وکیل این متهم اما به دفاع پرداخت و گفت موکلش از ترس در دادگاه حاضر نشده است.

رسیدگی به این پرونده از اواخر تیرماه 95 به دنبال شکایت یک زن جوان در دستور کار پلیس Police قرار گرفت. این زن گفت: شوهرم صمد اشپز حرفه ای یک رستوران معروف است. او دیروز به محل کارش رفته بود اما دیگر بازنگشت. همکاران شوهرم می گویند یک مرد جوان که خودش را مامور پلیس معرفی کرده بود مقابل محل کار همسرم در بازار Store تهران ر فته و او را با خودش برده است. حالا می ترسم بلایی سر شوهرم امده باشد.

تلاش پلیس برای افشای راز ناپدید شدن این مرد آغاز شده بود که بار دیگر زن جوان به پلیس آگاهی رفت و گفت همسرش با او تماس گرفته وگفته است چند مرد او را به گروگان hostage گرفته اند و در عوض آزادی Freedom اش 50 میلیون تومان پول نقد می خواهند.

پلیس با آموزش هایی که به زن جوان داد توانست رد گروگان گیران را در خادم اباد شهریار را بیابد. 20 شبانه روز از گروگان گیری Kidnapping گذشته بود که ماموران پلیس یک باغ متروکه که صمد در آن نگهداری می شد را شناسایی و دو مرد گروگانگیر را دستگیر کردند. به این ترتیب صمد آزاد شد.

صمد در بازجویی ها گفت: وضع مالی خوبی داشتم اما در قمار 50 میلیون تومان به یکی از دوستانم به نام حکیم باختم. او مدام با من تماس می گرفت و پولش را می خواست . تا اینکه اخرین بار یک مرد جوان مقابل رستورانی که در آن کار می کردم امد و خودش را مامور پلیس معرفی کرد. او گفت باید همراهش برودم. من هم که ترسیده بودم سوار ماشین شدم اما مرد جوان در میان راه با اسلحه مرا تهدید کرد و به یک باغ متروکه برد. او 20 شبانه روز مرا به اسارت گرفت و شکنجه Torture کرد تا مجبور شوم با همسرم تماس بگیرم و از او بخواهم تا 50 میلیون تومان را به حساب حکیم بریزد.

به این ترتیب حکیم بازداشت شد و به طراحی نقشه ادم ربایی اعتراف کرد. صاحب باغ نیز به اتهام معاونت در آدم ربایی ردیابی شد. دو مرد جوان نیز اعتراف کردند از سوی حکیم برای ادم ربایی اجیر شده بودند. در حالی که برای متهمان کیفرخواست صادر شده بود صمد اعلام رضایت کرد و متهمان با قرار وثیقه ازاد شدند اما یکی از انها که وثیقه یا نداشت رد زندان Prison ماند.

دیروز دو متهم در حالی در شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی Judge حسین اصغرزاده و با حضور دو مستشار محاکمه شدند که حکیم و صاحب باغ در جلسه دادگاه حضور نداشتند.

در ابتدای این جلسه یکی از متهمان گفت: حکیم به من گفته بود تا صمد را همراه خودم به باغ ببرم. من قبول دارم صمد را به باغ بردم و او را در آنجا نگه داشتم اما اسلحه ای نداشتم و او را شکنجه نکردم.

دومین متهم نیز گفت: من از نقشه حکیم برای ادم ربایی بی خبر بودم. او با من تماس گرفت و مرا برای تفریح به باغ دعوت کرد اما وقتی آنجا رفتم با صمد روبه رو شدم. حکیم گفته بود از صمد پول طلب دارد واگر بتواند طلب 50 میلیونی اش را بگیرد 2 میلیون تومان هم به من می دهد.

سپس وکیل دو متهم غایب به دفاع پرداختند. وکیل حکیم گفت: موکلم پشیمان است و حالا از ترسش در دادگاه حاضر نشده است.

وکیل صاحب باغ نیز گفت: موکلم کلید باغش را به حکیم امانت داده بود اما از نقشه او برای گروگان گیری خبر نداشت.به همین خاطر تقاضا دارم در مجازات موکلم تخفیف قائل شوید.

در پایان این جلسه هیات قضایی وارد شور شد تا رای صادر کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 265314 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟