آواربرداری از معدن مرگ آزاد شهر برای بررسی های قضایی
معدن زمستان یورت، محل وقوع جرم محسوب می‌شود و بازپرس پرونده بر مراحل آواربرداری و ایمن سازی تونل معدن برای پیشگیری از هر گونه دخل، تصرف و یا از بین بردن شواهد و مدارک علت حادثه، نظارت می‌کند.به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان با بیان این که معدن زمستان یورت، محل وقوع جرم Crime محسوب می‌شود گفت: بازپرس پرونده بر مراحل آواربرداری و ایمن سازی تونل معدن برای پیشگیری از هر گونه دخل، تصرف و یا از بین بردن شواهد و مدارک علت حادثه، نظارت می‌کند.
وی افزود: با حضور کارگران معدن، روند آوار برداری و ایمن سازی تونل، سرعت گرفته و بر اساس گزارش‌ها، ۷۵۰ متر از تونل ایمن سازی شده است و احتمالا تا سه هفته آینده، ایمن سازی تمام شود.
هاشمیان تاکید کرد: دستگاه قضائی تا استیفای حقوق مصدومان و خانوده‌های جان باختگان کوتاه نخواهد آمد و با مقصران حادثه Incident در هر جایگاه و مقامی که باشند، بدون اغماض برخورد می‌کند.
وی از آغاز پرداخت دیه جانباختگان حادثه زمستان یورت هم خبر داد و گفت: صدور گواهی انحصار و وراثت بازماندگان این حادثه در شعب شورای حل اختلاف در اولویت است و پس از صدور این گواهی، دیه پرداخت می‌شود.
بر اثر بروز انفجار در معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر در ۱۳ اردیبهشت ماه گذشته، ۴۳ نفر از کارگران معدن جان باختند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

کدخبر: 280144 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟