اشد مجازات در انتظار سرباز پلیس در مشهد با 3 پرونده قتل + عکس

درحالی این پروندۀ قتل Murder بعد از گذشت ٩ماه بررسی قضایی به شعبۀ اظهارنظر ویژۀ قتل عمد دادسرای عمومی و انقلاب مشهد ارجاع شد که در ادامۀ تحقیقات ازسوی قاضی Judge صفری، دادیار این شعبه، مشخص شد متهم علاوه‌بر ارتکاب دو فقره قتل در گذشته چهار مرتبۀ دیگر در چند عملیات تعقیب‌وگریز دست به اسلحه برده و چند متهم را به ضرب گلوله از پا درآورده است که طبق بررسی‌های قضایی این افسر پلیس Police طبق رأی نهایی محاکم کیفری یک در پنج پروندۀ دیگرش تبرئه شده است. اما آخرین پروندۀ متهم که طی تحقیقات بازپرسی، عمدی‌بودن آن ثابت شده، طی ٩ماه گذشته ازسوی قاضی میرزایی، بازپرس ویژۀ قتل عمد دادسرای مشهد مورد تحقیق و بررسی قرار گرفت که شواهد و قرائن موجود، دال بر‌ عمدی‌بودن این حادثه Incident داشته است.

همه‌‌چیز از یک ظن شروع شد

ماجرای این پروندۀ قتل از عصر پنجشنبه هشتم مهر سال گذشته شروع شد. متهم که یکی از افسران کلانتری سناباد است، با موتور‌ سازمانی پلاک شخصی و به‌همراه یکی از سربازان وظیفه بدون هماهنگی با رئیس کلانتری مشغول گشت‌زنی در محدودۀ میدان راهنمایی می‌شوند. این دو مأمور حین رصد خیابانی به راکب یک موتور‌سیکلت مشکوک می‌شوند و به‌سراغش می‌روند، اما این موتورسوار متواری می‌شود و پس‌ از طی مسافتی کوتاه وارد دستغیب١١ ‌‌می‌شود که به تعقیبش می‌پردازند و در مقابل یک زمین ورزشی که آن شب برای پیشواز محرم ازسوی ساکنان درحال آماده‌سازی بود، می‌ایستد.

متهم نزدیک راکب فراری موتورسیکلت می‌رود و از وی می‌خواهد که برای پاره‌ای از توضیحات با او به کلانتری برود، اما مقتول همچنان بی‌توجه به اخطار مأمور پلیس وارد زمین ورزشی می‌شود و متهم نیز به تعقیبش می‌پردازد.

با ورود مأمور کلانتری سناباد و مقتول در زمین ورزشی چند نفر از ساکنان که مشغول آماده‌سازی محل برای محرم بودند، به‌‌سمت آنان می‌آیند که متهم در بازسازی صحنۀ جرمش ادعا کرده بود ساکنان به‌سمتش حمله‌ور شده و قصد کتک‌زدن او را داشته‌اند. در این زمان مأمور پلیس افشانۀ خود را از جیبش درمی‌آورد و به‌سمت ساکنان اسپری می‌کند. با اسپری‌کردن افشانۀ فلفل، محله به هم می‌ریزد و دراین‌میان مقتول کمربندش را از کمر باز کرده و مشغول دفاع از خود می‌شود که صدای شلیک یک تیر هوایی فضای خیابان دستغیب١١ را پر می‌کند.

متهم‌به‌قتل که با شلیک تیر هوایی به مقصود خود نمی‌رسد و جو را متشنج می‌بیند و از سویی با فرار Escape متهمش مواجه می‌شود، نوک اسلحۀ کمری رولورش را به‌سمت مقتول نشانه می‌رود و با لمس ماشه، یک تیر به طرف او شلیک می‌کند.

این مأمور انتظامی در جلسۀ بازسازی صحنۀ جرمش که دو ماه پیش در محل حادثه برگزار شد، به بازپرس پرونده‌اش گفت: « نمی‌دانستم تیر دوم به پای آن مرحوم خورده است، چون‌که ازدحام ساکنان و تاریکی هوا، فضای دیدم را به حداقل رسانده بود. تنهاچیزی که در آن بلبشو متوجه شدم، فرار آن مرحوم بود که بلافاصله به‌دنبالش رفتم. نزدیک تیر ‌دروازه در‌حالی‌که هشت یا نُه متر با هم فاصله داشتیم، تیر سوم را شلیک کردم و مرد جوان روی زمین افتاد.».

وقتی مقتول بر روی زمین می‌افتد، حاضران که از این صحنه شوکه شده بودند، خود را بر روی بدنش می‌رسانند، اما این مرد جوان نفس‌های آخر خود را می‌کشد و جانش را از دست می‌دهد. با مرگ این پسر جوان، متهم بلافاصله از محل متواری و به سرباز‌‌‌وظیفه که همراهش بوده است، می‌گوید که خود را به کلانتری برساند.

ضد‌ونقیض‌گویی‌های سرباز ‌وظیفه

متهم دوم این پرونده که سرباز دادگستری مرکزی و سرباز‌‌‌وظیفه است و یک آشنایی جزئی با متهم ردیف اول در زمان خدمتش در کلانتری هاشمی‌نژاد دارد، شب حادثه با درخواست متهم اصلی پا به میدان می‌گذارد و او را همراهی می‌کند. این پسر جوان در جلسات بازپرسی مشاهداتش را این‌گونه بیان می‌کند که با درخواست استوار «ع» متهم ردیف‌اول پرونده، به کلانتری سناباد می‌رود و با او مشغول گشت‌زنی در محدودۀ میدان راهنمایی شده که دراین‌میان به یک موتوری مشکوک می‌شوند و او را تا دستغیب١١ تعقیب می‌کنند. مقتول مقابل زمین ورزشی می‌ایستد، متهم به قتل او را در کنار موتور می‌گذارد و خودش جلو می‌رود که بعد از وقوع تیراندازی از انتهای این زمین ورزشی خارج می‌شود و به این سرباز‌‌‌وظیفه می‌گوید به کلانتری برگردد. درحالی‌ متهم دوم این پرونده ادعا کرده در زمان حادثه کنار موتورسیکلت ایستاده بوده که یکی از شاهدان ماجرا که از دقایق ابتدایی این حادثه در محل حضور داشته، در اظهاراتش در جلسات متعدد بازپرسی عنوان کرده است متهم ردیف دوم ابتدا افشانۀ اشک‌آور را به‌سمت مردم اسپری کرده و به‌واسطۀ این اقدام او، جو متشنج شده است.

با اتمام بررسی‌های قضایی این پرونده پس از گذشت ٢٧٠روز ازسوی قاضی میرزایی، بازپرس ویژۀ قتل‌عمد دادسرای عمومی و انقلاب مشهد به شعبۀ اظهارنظر ویژۀ قتل ارجاع شد و موردبررسی قرار گرفت که قاضی صادق صفری دراین‌باره به خبرنگار ما گفت: «بررسی سوابق متهم ردیف اول این پرونده حکایت از آن دارد که این فرد در مأموریت‌های خود بیش از اندازه از سلاح استفاده می‌کرده است.». وی افزود: «طبق بررسی‌های هیئت کارشناسی قانون Law به‌کارگیری سلاح، دو تیر شلیک‌شده از اسلحۀ سازمانی متهم که یکی از آن‌ها هوایی و دیگر به پای مقتول اصابت کرده، طبق قانون بوده، ولی تیر سوم که منجر به مرگ شده، ازسوی هیئت کارشناسی این‌گونه تلقی نشده است. ».

قاضی صفری با این استدلال که به لحاظ اینکه نمره تیراندازی متهم بالای ۸۰‌بوده و تاکنون متهم به کرات در چنین موقعیتی قرار گرفته بود و حسب آزمایش به عمل آمده سلاح مورد استفاده توسط متهم عاری از هرگونه نقصی بوده است، ادعای متهم مبنی برغیرارادی بودن شلیک را رد و ضمن ارادی تشخیص دادن شلیک قتل را عمد دانست.

وی تصریح کرد: «بر اساس بند "ب" و با توجه به تقاضای قصاص ازسوی اولیای دم و مستند به مادۀ٢٩٠ قانون جزای اسلامی، متهم به اتهام ارتکاب یک فقره قتل عمدی مرد مسلمان از طریق شلیک تیر با اسلحۀ سازمانی رولور به قصاص محکوم خواهد شد، لذا پرونده برای رأی نهایی به دادگاه کیفری یک ارسال شد.».برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

مهدی قرآنی

این اخبار اختصاصی حوادث رکنا را از دست ندهید:

بوی لباس دختر دانشجو کمر پدرش را شکست ! 

شکایت خانواده آتنا اصلانی از تتلو + عکس

فیلم مستند راز قتل آتنا اصلانی را بر ملا کرد + فیلم

در شکم مادرم بودم که نامزد شدم و در 13 سالگی با ترس به خانه شوهر رفتم! 

دردسر عکس های سلفی تازه داماد اهوازی با پول های دزدی

زن شوهردار ناچار بود هر 10 روز یک بار برای ارتباط سیاه به خانه ناصر برود!

عشق کورکورانه دختر دانشجو به شرور محله / بلایی هولناک که داماد بر سر برادر زنش آورد!

زن صیغه ای عکس هایی را نشان داد که نباید ... 

حمله به خلوتگاه دختر و پسر در خیابان خلوت / 2 مرد می خواستند دختر را با خود ببرند که ... 

شرور تهرانی دختر دانشجوی شهرستانی را به همراه دوستش به خلوتگاه بردند و ...

انتقام وحشتناک زن شوهردار از دوست پسرش / او می خواست ارتباطش را قطع کند که ...+عکس

اقدام زشت 2 برادر برای بی آبرو کردن شقایق

وسوسه شیطانی مرا به سمت درخواست نامربوط از دختر جوان کرد و ...

نقشه بی شرمانه 2 دختر دانش آموز برای همکلاس شان + عکس

وقتی همسرم نبود، پیش بهناز زن همسایه می رفتم و ...

جشن طلاق با سلفی های عجیب در کنار سند جدایی! + عکس

بلایی شیطانی که سر هانیه 17 ساله داخل تاکسی در اتوبان آهنگ آمد + عکس

کدخبر: 283305 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟