دستگیری 2600 متهم فراری در شرق تهران

سردار عبدالرضا ناظری ظهر امروز در پایان اختتامیه طرح ذوالفقار 96 در پردیس، در نمایشگاه کشفیات طرح ذوالفقار؛ در خصوص این طرح و نتایج آن اظهار داشت: امروز مراسم جمع‌بندی و اختتامیه طرح مشترک ذوالفقار 96 با تلاش تمام شهرستان‌های شرق استان تهران و با محوریت شهرستان پردیس برگزار شد.

وی تصریح کرد:‌ این طرح با مشارکت شهرستان‌های دماوند، فیروزکوه، پردیس، پاکدشت، قرچک و پیشوا پس از پشت سر گذاشتن دو هفته طرح مخفی، به مدت یک هفته به‌صورت آشکار در شرق استان اجرایی شد و به برخورد با جرم‌های مختلف پرداختیم.

فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران ادامه داد: در این طرح، همکاران ما با پشتیبانی بسیار خوب دستگاه قضایی موفق شدند در حوزه برخورد با جرائم اقتصادی و قاچاق Contraband کالا، بیش از 23 سوله و محل دپوی نگهداری کالای قاچاق و باندهای سازمان‌یافته را در شرق استان تهران کشف و با دستور قضایی پلمب کنند.

ناظری اضافه کرد: در مجموع ارزش ریالی اقلام کشف‌شده، بیش از 120 میلیارد ریال بود که دستور قضایی ضبط شد و در مرحله رسیدگی است.

وی با اشاره به دستگیری متهمان فراری در طول این طرح اظهار کرد: برخی از مجرمان که با ارتکاب جرم‌های مختلف در شهرهای شرق استان تهران مخفی شده بودند، در این طرح شناسایی و دستگیر و تعداد 2 هزار و 600 نفر از این متهمان بازداشت و تحویل مراجع قضایی شدند.

فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران افزود: در بین افراد دستگیرشده، اتباع غیرمجاز و متهمانی که مرتکب جرائم مختلف شده بودند، دستگیر شدند و چهار نفر از قاتلان فراری که به شرق استان تهران گریخته بودند، در طول این طرح شناسایی و بازداشت شدند.

ناظری بیان کرد:‌ تعداد زیادی از سارقان به عنف به همراه تعداد زیادی اقلام سرقتی مربوط به سرقت‌هایی که از منازل مسکونی و ویلاها انجام شده بود، کشف شد و به‌زودی تحویل صاحبان آن‌ها خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیش از 130 دستگاه موتورسیکلت و خودروی مسروقه در مدت اجرای طرح ذوالفقار در شرق استان تهران کشف شد، اظهار کرد: در حوزه مواد مخدر، بیش از 300 کیلوگرم انواع مواد مخدر Drugs کشف و دستگیری 136 نفر خرده‌فروشی که ایجاد مزاحمت می‌کردند، انجام شد.

فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران ادامه داد: مقادیر بسیار زیادی سلاح و مهمات و مشروبات الکلی از کشفیات همکاران ما در فرماندهی انتظامی شرق استان بوده است.

ناظری با بیان عملکرد پلیس Police فتا و اقداماتی که در فضای مجازی انجام‌ شده است، گفت: تعدادی از مجرمان فضای مجازی با دستورات قضایی دستگیر و تحویل مراجع ذی‌صلاح شدند.

وی تصریح کرد: در حوزه ترافیکی نیز همکاران ما در پلیس راهور و پلیس راه در این طرح حضور چشمگیری داشتند و بیش از 56 هزار مورد اعمال قانون Law انجام گرفت و 2 هزار و 400 خودرویی که دارای بیش از دو تخلفات حادثه‌ساز یا جریمه بیش از 10 میلیون ریال بودند، توقیف شدند.

فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران اضافه کرد: توفیق داشتیم در کنار مردم، بحث آموزش همگانی را در مساجد، اصناف، رانندگان حمل‌ونقل عمومی و... انجام دهیم و از مردم این مناطق به‌خصوص شهرستان پردیس که با شروع طرح همکاری خوبی با این فرماندهی داشتند، تقدیر می‌کنیم.

ناظری افزود: امروز هم نمونه کشفیات پلیس در حوزه مبارزه با قاچاق کالا که جزو اولویت‌های اول ناجاست و قدم‌های بلندی را برداشتیم، به نمایش درآمد و با یاری خداوند متعال و با تشکیل و استقرار پلیس گمرک، این گام‌ها بلندتر و محسوس‌تر خواهد بود و حلقه مفقوده فعلی به این مبارزه افزوده می‌شود.بهترین قیمت های اجاره و فروش مسکن را اینجا ببینید / مشاوره رایگان

 

کدخبر: 288342 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟