ادعاهای عجیب وکیل قاتل آتنا اصلانی

محسن افشاری به سؤالات مطرح دراین باره پاسخ داد.

به نظرشما اتهام وارده به متهم مبنی بر ارتکاب قتل‌های سریالی صحت دارد؟

متهم هیچ یک از اتهامات حتی اتهامات مربوط به پرونده آتنا اصلانی را قبول ندارد و همه را تکذیب کرده است.ضمن اینکه فقط در خصوص دفاع از متهم در موضوع قتل Murder آتنا دارای سمت هستم و در خصوص سایر موارد صحبتی ندارم.

آیا دراین پرونده موضوع قتل، تجاوز Rape به عنف و سرقت Stealing طلاهای متهم به اثبات رسیده است؟

در خصوص تجاوز به عنف شخصاً تردید دارم و در این خصوص یقین ندارم؛ زیرا در صفحه 427 پرونده، نظریه کمیسیون پزشکی نیز به صورت قطعی در این خصوص عنوان نشده است اما رئیس کمیسیون پزشکی به صورت حضوری در دادگاه حاضر و با قاطعیت در این خصوص نظر داده است. متهم نیز منکراین اتهام شده اما در نهایت رأی براساس نظرهیأت قضایی و بر اساس علم آنها و شواهد ومدارک موجود درپرونده صادر خواهد شد.

سرقت طلاهای آتنا توسط متهم صحــــــت دارد؟

متهم به لحاظ مالی نیازی به طلاهای آتنا که در مجـــــــــــــموع 3 میلیون  می‌شود، ندارد.ضمن اینکه عنوان کرده طلاها را به این نیت برداشته که به خانواده آتنا بدهد.

پس چرا طلاها را تحویل نداده؟

متهم مدعی شده فرصت نداشته و قصد داشته آن را در فرصت مناسب به حیاط خانواده آتنا بیندازد.

اگر متهم قصد سرقت طلا و تجاوز به عنف را نداشته پس چرا جنازه آتنا را درون بشکه نگهداری کرده است؟

در خصوص قتل نظری ندارم. چون آتنا در مغازه وی جان خود را از دست داده و من نمی‌خواهم در این خصوص اظهارنظر کنم.

متهم در اظهارات اخیرش عنوان کرده آتنا خودش وارد مغازه وی شده به گونه‌ای که متهم با دیدن آتنا در مغازه شوکه شده و از او سؤال کرده در مغازه چه می‌کند و سپس مشاهده کرده که آتنا روی زمین افتاده. چگونه ممکن است کودکی که روی زمین افتاده پاسخ سؤال متهم را داده باشد؟

همه اینها در جلسه دادگاه، بازپرسی و بازجویی از متهم سؤال شده و او پاسخ داده که تحت فشارهای متفاوت بوده و برای همین صحبت‌های متناقضی انجام داده است.

با توجه به اینکه اولیای دم و اهالی پارس آباد خواستار اعدام execution در مــــــــلأعام هستند شما در صورت صدور رأی دادگاه مبنی بر اعدام در این خصوص اعتراض و دفاعیه خاصی خواهید داشت؟

به عقیده من اگر تمام اتهامات ثابت شود و رأی مبنی بر اعدام باشد بهتر است حکم متهم در زندان Prison اجرا شود، زیرا به هرحال خانواده متهم که نباید بواسطه اشتباه وی، زندگی‌شان دچار اخلال شود و این موضوع به آبروی آنها هم وابسته است.

با توجه به حساسیت پرونده قتل آتنا آیا در خصوص وکالت متهم حواشی برای شما ایجاد شده است؟

در جرایمی که مجازات آن موجب سلب حیات، حبس ابد، قصاص عضو یا قصاص نفس باشد، اگر متهم برای خود وکیلی تعیین نکند دادگاه ملزم است وکیلی را تحت عنوان وکیل تسخیری معرفی کند. بنده هم به‌عنوان وکیل تسخیری از سوی دادگستری انتخاب شدم. اما باید بر اساس وظایف قانونی در حد توان علمی از موکلم دفاع کنم. متأسفانه مردم آگاهی کامل در این مورد ندارند و فرق وکالت تسخیری با تعیینی را به صورت کامل نمی‌دانند.

مروری بر واقعه هولناک

29 خرداد خبر گم شدن دختر 7 ساله به‌ نام «آتنا اصلانی» در شهرستان پارس آباد اردبیل در فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر شد. سرانجام 22 روز بعد و درجریان تحقیقات پلیسی وقضایی و بررسی دوربین‌های مدار بسته مغازه‌های حوالی منطقه‌ای که آتنا در آنجا مفقود شده بود مشخص شد این کودک توسط یکی از ساکنان محل که مرد رنگرزی به نام «اسماعیل» بود به قتل رسیده است.

متهم تا چند روز پس از دستگیری هیچ یک از اتهاماتش را قبول نکرد تا اینکه یک روز با خانه‌اش تماس گرفت و عنوان کرد پشت وانتی که در مغازه پارک کرده بشکه‌ای وجود دارد که در آن مواد مخدر Drugs پنهان کرده است. بعد هم از همسرش درخواست کرد مواد مخدر را از مغازه بیرون ببرد و معدوم کند.اما وقتی همسر و برادر متهم برای خارج کردن بشکه اقدام کردند با جسد دختربچه‌ پنهان شده -آتنا- روبه‌روشده و وحشتزده موضوع را با نیروهای پلیس Police در میان گذاشتند. بدین ترتیب پس ازافشای رازجنایت، متهم لب به سخن گشود و به قتل آتنا و قتل دوزن دیگر نیزاقرارکرد. بعد هم با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.با انجام تحقیقات مقدماتی در دادسرا، کیفرخواست متهم به جرم Crime قتل عمدی آتنا و سرقت طلاهایش، به دادگاه کیفری یک استان اردبیل ارجاع شد؛ همچنین رسیدگی به تجاوز به عنف نیز بر اساس قانون، در دادگاه کیفری یک دردستور کار قرارگرفت.سرانجام نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات متهم، روزچهارم شهریورماه با حضور متهم، وکیل تسخیری اش، اولیای دم و وکیل آنها به صورت غیرعلنی برگزار شد.

اما متهم پرونده درجلسه محاکمه، اظهارات قبلی‌اش را رد کرد ومنکر تمامی اتهاماتش شد. با وجود این قراراست قضات دادگاه بزودی رأی خود را دراین باره صادرکنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی حوادث رکنا را از دست ندهید:

بلایی که سر دختر پزشک تهرانی در باغ حاشیه بزرگراه چمران آمد + عکس

ماجرای پرت شدن دختر اصفهانی از یک خودرو در اتوبان / اشکان زن داشت و ...

عروس 10 روزه به خاطر بزرگ بودن شکم داماد در تهران طلاق گرفت!+ عکس

عامل حادثه ترمینال جنوب / مسخره‌ام کردند چاقو کشیدم! + فیلم و عکس

اقدام کثیف و شبانه 2 زن در مزون لباس خیابان فرشته

شوخی ترسناک در بجنورد / پلیس از نیروهوایی استعلام کرد!

این دختر را شب عروسی دزدیدند + عکس

عروس جوان از شب عروسی دل‌تنگ بود!

راز صداهای عجیب در آستارا / ناسا اشتباه کرده است! + فیلم

حمله شیطانی 2 مرد نقابدار به زن و شوهر جوان در باغ دماوند + عکس

بلعیدن مار کبری توسط یک خروس! + فیلم

فیلم حمله مرگبار مرد چاقو به دست در ترمینال جنوب +عکس

حکم اعدام قاتل آتنا اصلانی صادر شد

ادعاهای عجیب وکیل قاتل آتنا اصلانی

مرگ عجیب شادمهر در بزم شبانه ایرج

عکس وحشتناک از مرگ فجیع پسر نوجوان در سقوط آسانسور

هندوانه های حشیشی توقیف شد

انتقام خونین مرد 25 ساله از کسی که به او سیگار تعارف کرد!

اعتراف جوان 30 ساله به حمله وحشیانه در ترمینال جنوب + فیلم و عکس

مقصران و عوامل حریق ساختمان پلاسکو مشخص شدند

کار کثیف و چندش آور مسافر زن با راننده اتوبوس +فیلم

چپ کردن تریلی حمل خودرهای لوکس در میاندوآب + عکس

بلایی که بر سر جسد یک زن در سردخانه بیمارستان آمد + عکس

این قاتل یک روز با جسد زنش خوابید / مهین را دوست داشتم! + عکس

واکنش فرمانداری آستارا به صداهای عجیب در آسمان این شهر + فیلم

 

کدخبر: 299869 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟