به گزارش رکنا، دکتر سید امیرمحسن ضیائی در دومین نشست تشکیلاتی مجامع کانون‎های جوانان و دانشجویی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، با تاکید بر اینکه وقتی در میان جوانان هستم احساس نشاط می‌کنم اظهار کرد: حضور در میان جوانان با انگیزه‌ای که با هدف اشاعه صلح و دوستی، کاهش آلام بشریت و مبارزه با خشونت به ارائه خدمات انسان دوستانه می‌پردازند، لحظاتی است که گویی جزو عمر آدمی محسوب نمی شود.
وی با بیان اینکه جوانان از خانواده‌های پاک جمعیت هلال احمر هستند، افزود: ابراز این نوع احساسات دو سویه است؛ از جمعیت به جوانان منتقل می‌شود و جوانان و خانواده‌هایشان هم متقابلا این احساسات پاک را همچون حساب قرض الحسنه‌ای به جمعیت باز می‌گردانند.

تشکیل مجامع دانشجویی در راستای اهداف خیرخواهانه جمعیت بوده است
ضیائی با اشاره به اینکه تشکیل مجامع کانون‌های دانشجویی و جوانان هلال احمر به دنبال یک حرکت بسیار بزرگ در راستای اهداف خیرخواهانه جمعیت بوده است، گفت: زمانی که این حرکت بزرگ به شکل نظام‌مند، متمرکز و تشکیلاتی درآمد، می‌توان هم‌افزا و همگرا شد تا برآیند بی‌نظیری از این حرکت به عمل آورد.
وی افزود : جمعیت هلال احمر به دنبال افزایش مشارکت جوانان، یافتن مسئولیت اجتماعی و توانایی به دست آوردن فرصت‌ها در جامعه است تا جوانان بتوانند علاوه بر آماده‌سازی خود برای زندگی آینده به جوان سازی جمعیت هلال احمر نیز کمک کنند.
وی همچنین با تاکید بر ضرورت تصمیم‌گیری جوانان در امور مربوط به خودشان گفت: حضور جوانان در نوشتن، اجرا و در بخش مدیریتی برنامه‌های جمعیت هلال احمر همواره ارزشمند بوده است چراکه جوانان انرژی‌هایی هستند که ایده‌های نو را به جمعیت هلال احمر تزریق می‌کنند.

استعداد جوانان را باید باور داشته باشیم
ضیائی افزود: در زمینه بهره‌گیری از جوانان، امام خمینی «ره» به ما یاد دادند که چطور به جوانان اعتماد کنیم و بزرگ ترین کارها را به آنها بسپاریم، همچنانکه ایشان دفاع از میهن را به جوانان سپرد و کشور را با همین استعدادِ جوانان نجات داد نباید هراس داشته باشیم که کارها را به جوانان بسپاریم بلکه باید باور داشته باشیم که عملکرد آن‌ها از ما بهتر است.
وی با بیان اینکه تنها اشاره به صلح و انجام کمک‌های کوچکی در زمینه گسترش صلح کافی نیست، اظهار کرد: برای اشاعه صلح، همه سازمان‌های بشردوستانه، نهادهایی که شعارهای بشردوستانه می‌دهند و همه انسان‌هایی که با نبود صلح زندگیشان به مخاطره می‌افتد باید به خشونت‌هایی که در دنیا اتفاق می افتد واکنش نشان دهند.

جذب ۲ میلیون عضو براساس برنامه راهبردی
در دومین نشست مجمع عمومی کانون‎های جوانان و دانشجویی سازمان جوانان هلال احمر، دکتر مسعود حبیبی - رئیس سازمان جوانان هلال احمر- با تاکید بر اینکه ساختار تشکیلات هلال احمر به عنوان یک مجموعه کاملا مردمی، به شکلی است که اعضا، شورای عالی را به عنوان بالاترین رکن جمعیت، انتخاب می‌کنند، حضور اعضای جوان در فعالیت‎های آتی جمعیت را بسیار اثرگذار دانست و سازمان جوانان را دریچه ورود اعضا به هلال احمر معرفی کرد.
وی با بیان اینکه برنامه من از ابتدای ورود به سازمان جوانان، تشکیل شورای نمایندگان و مجامع دانشجویی و جوانان عضو هلال احمر بوده است، تاکید کرد: در حال حاضر این مجمع در تصمیم‌سازی‎ها و برنامه‌ریزی‎های مرتبط با سازمان جوانان دخیل است

نقش متمایز و ویژه جوانان در برنامه ۱۰ ساله هلال احمر
رئیس سازمان جوانان با اشاره به تاکید رئیس جمعیت هلال احمر مبنی بر اهمیت نقش جوانان در هلال احمر اظهار کرد: سیاست این جمعیت در تدوین برنامه راهبرد ۱۰ ساله، تاکید بر نقش تاثیرگذار جوانان بوده است و امروز در برنامه ۱۰ ساله و ۵ ساله آن نقش بسیار ویژه و متمایزی برای جوانان، مشارکت آن‌ها و بسترسازی برای این مشارکت دیده شده است.

حبیبی در ادامه به ارزش‌هایی که در برنامه ۵ ساله جمعیت برای فعالیت ‌های جوانان در نظر گرفته شده اشاره و این ارزش ها را شامل اخلاق‌محوری، مشارکت و کار تیمی، پژوهش محوری و کار کیفی، معیارگذاری و تعیین شاخص برای فعالیت‌ها، توانمندی، خلاقیت، فرایندمحوری و مسئولیت پذیری و پاسخگویی عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه برنامه ۵ ساله، ملاک عمل سازمان جوانان جمعیت هلال احمر خواهد بود، گفت: در این برنامه به استراتژی YES که می‌خواهد جوانان در جمعیت هلال احمر مداخله‌گر باشند، نیز اشاره شده است.

ضرورت اقدام برای جذب ۲ میلیون جوان در هلال احمر
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با تاکید بر توجه به تقویت نقش جوانان در برنامه راهبردی جمعیت، گفت: این برنامه، سازمان جوانان را موظف به اقدام برای جذب ۲ میلیون جوان کرده است همچنین سازمان جوانان موظف شده برای نقش آفرینی جوانان در امور بشردوستانه و مشارکت آن‌ها، برنامه اجرایی تدوین کند که این برنامه اجرایی با حضور، مشارکت و اظهار نظر کارشناسی جوانان عضو جمعیت تدوین و بازتعریف شده است و پس از تایید رئیس جمعیت هلال احمر و تصویب شورای عالی جمعیت، برای هیئت دولت ارسال خواهد شد.

ثبت اطلاعات ۳۲۸ هزار جوان در سامانه جامع عضویت سازمان جوانان تا امروز
حبیبی در ادامه با بیان اینکه تا امروز، اطلاعات ۳۲۸ هزار جوان در سامانه جامع عضویت سازمان ثبت شده است، ابراز امیدواری کرد که تمام یک میلیون عضو جمعیت در سامانه ثبت شوند.
وی همچنین به آموزش ۴۰۰ هزار دانش آموز در طرح ملی دادرس در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این طرح هشت مهارت کمک‌های اولیه در اختیار نوجوانان قرار می‌گیرد و دانش آموزان، کار گروهی و تیمی را فرا می گیرند.
حبیبی اجرای طرح دادرس را حاصل همکاری مشترک میان جمعیت هلال احمر و آموزش و پرورش عنوان و تاکید کرد: با اجرای طرح دادرس می توان مفاهیم بلند بشردوستانه را به جوانان منتقل کرد.
در ادامه این مراسم دکتر شفیقه رهیده - ایثارگر و فعال اجتماعی- که خدمت داوطلبانه در سال‎های جنگ تحمیلی و دیگر فعالیت‎های بشردوستانه را در کارنامه درخشان خود دارد، با بیان خاطراتی از کمک‎های جمعیت هلال احمر و جوانان به جبهه‎های نبرد حق علیه باطل در دوران جوانی خود، این دوران را یکی از بهترین دوران زندگی و فعالیت جوانان دانست.

حجت السلام والمسلمین دعایی با مرور خاطرات امام(ره)، اعتماد به جوانان را ریشه‎دار در تاریخ ایران دانست.

تجلیل از مجامع فعال و برتر استان‎ها در دو بخش جوانان و دانشجویی، قرائت بیانیه دبیران مجامع استانی برای تقدیر از زحماتو حمایت‎های مسئولان سازمان جوانان، دبیران و اعضای شورای مرکزی مجامع کشوری پایان بخش این نشست دو روزه بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

ادعای عجیب مرد متجاوز در دادگاه تهران / یلدا نه دختر بود و نه پسر! + عکس

قتل ناموسی برادر در ویلای نیمه ساخته / شعبان طلب خود را در خلوت زن برادرش صاف کرد! + عکس

59 سال حبس و 272 ضربه شلاق به خاطر حمله به خانه مجردی زن پولدار

اعدام در ملاء عام برای 6 مرد که در باغ ویلای مشهد نقشه تبهکاری کشیدند + عکس

سیاوش با زن برادرم ارتباط پنهانی داشت / وقتی داخل پراید فهمیدم خشکم زد! + عکس

شاهین را در باغ کشتم چون همسرم را آزار داده بود / او درخواست شرم آوری داشت + عکس

وقتی هانیه گفت: عرضه اش را نداری! زهره را صیغه کردم و حالا!

قاتل ابوالفضل11ساله: پشیمانم! + عکس

اعدام در ملاء عام برای 6 مرد که در باغ ویلای مشهد نقشه تبهکاری کشیدند + عکس

40 سال زندان به خاطر شکنجه شوم دختر 11 ساله + عکس

بلای وحشتناکی که بر سر خانم پرستار 34 ساله آمد + عکس

ماجرای تلخ زندگی دختر 16 ساله و سیخ داغ در مشهد / پسر همسایه در خانه را باز کرد

رازی که با دستگیری ناصر لو رفت / او تاکنون 3 زن را قربانی نیت شوم خود کرد + عکس

علت مرگ خواننده مشهور ایرانی + عکس

جزئیات دستگیری رئیس جندالله در آسمان ایران / ماموریت ۱۷ جت ارتش در مسیر هوایی مشهد - بندر عباس

دستگیری 30 دختر و پسر مست در وضعیت بد در پارتی شبانه در ورامین

تجاوز وحشیانه ناصر به 3 زن + عکس

اقدام شوم با شاهین به بهانه نشان دادن سگ در خانه مجردی در تهران

قتل هولناک زن باردار / شوهر این زن نمایش عجیبی به راه انداخت

سارا از 7 سالگی و ناخواسته مادر شد! / زندگی تلخ دختر کرمانی

قتل عروس 100 روزه در اتاق خواب

تازه داماد در کرج اعدام شد / عروس با مقتول قبل از ازدواج ارتباط شیطانی داشت

کدخبر: 309094 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟