جزییات سرقت های مسلحانه دستگاه های گنج یاب/دزدان تصور می کردند کسی شکایت نمی کند!+عکس

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، ساعت 15 ظهر 21 شهریور ماه امسال  وقوع یک سرقت Stealing مسلحانه در خیابان خلیج فارس به کلانتری 179 اعلام شد.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت مسلحانه" و به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه 34 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره یکم پلیس Police آگاهی تهران  قرار گرفت .

مالباخته پس از حضور در اداره یکم پلیس آگاهی تهران در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : " حدودا ساعت 12 ظهر 21 شهریورماه امسال 3 مرد وارد دفتر شده و در مورد خرید برنج صحبت کردند ؛ بعد به بهانه ی خوردن ناهار از دفتر خارج شده و مجددا در ساعت 14:30 به دفتر مراجعه کردند ؛  به محض ورود به داخل دفتر دو نفر از آنها اقدام به کشیدن اسلحه کمری کرده و نفر سوم نیز یک افشانه در اختیار داشت ؛ آنها پس از بستن دست و پای من ، اقدام به سرقت 30 میلیون تومان وجه نقد و کیف شخصی ام کرده و از داخل شرکت خارج شدند " .

در ادامه ی تحقیقات از مالباخته ، کارآگاهان اداره یکم با مراجعه به محل سرقت و انجام تحقیقات پلیسی اطلاع پیدا کردند که با وجود صحت خبر سرقت مسلحانه ، مالباخته تمامی واقعیات ماجرا را به آنها نگفته است !! لذا بار دیگر تحقیقات از وی انجام شد و او این بار عنوان داشت که به صورت غیرقانونی در زمینه فروش دستگاه های گنج یاب فعالیت داشته و سارقین مسلح نیز به عنوان خریدار دستگاه های گنج یاب به دفتر آنها مراجعه ، در ادامه اقدام به سرقت چندین دستگاه گنج یاب به ارزش تقریبی هر دستگاه 30 میلیون تومان کردند .

همزمان با رسیدگی به اولین پرونده سرقت مسلحانه ، وقوع دو سرقت مسلحانه ی دیگر نیز به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام شد که در بررسی دقیق آنها مشخص شد که سارقین به شیوه ای مشابه ، با شناسایی شرکت های محل خرید و فروش دستگاه های گنج یاب اقدام به سرقت دهها دستگاه از این شرکت ها کردند .

یکی از مالباختگان جدید در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : " فرد ناشناسی جهت خرید چند دستگاه گنج یاب به دفتر مراجعه کرد ؛ در مرحله اول - یک روز قبل از سرقت - 600 هزار تومان بابت بیعانه خرید دستگاه پرداخت کرد ؛ در مرحله دوم این شخص به همراه دو نفر دیگر جهت پرداخت مابقی پول و تحویل گرفتن چند دستگاه مجددا به دفتر کار بنده مراجعه کرد اما اینبار پس از ورود به دفتر ، ناگهان به روی بنده اسلحه کشیدند و دست و پای بنده را بسته و بیش از ده دستگاه را سرقت کرده و از محل متواری شدند " . 

با توجه به شیوه و شگرد سرقت و انجام اقدامات ویژه پلیسی ، کارآگاهان موفق به شناسایی دو برادر به نام های صادق 30 ساله و قباد 41 ساله در غرب کشور شدند .

با شناسایی دقیق تصویر متهمین از سوی شکات پرونده ، کارآگاهان با اخذ نیابت قضایی به یکی از شهرستان های غرب کشور اعزام شده و روز 16 مهرماه اقدام به دستگیری هر دو برادر کردند ؛ در بازرسی از مخفیگاه این دو برادر نیز تعداد دو قبضه اسلحه کمری نیز کشف شد. "صادق" و "قباد" ضمن اعتراف صریح به انجام سرقت مسلحانه از شرکت های محل خرید و فروش دستگاه های گنج یاب و ادعای اینکه تصور می کردند مالباخته ها جرات شکایت ندارند چون خودشان در فروش دستگاه های گنج یاب مجرم هستند، یکی از دوستان خود را به عنوان عضو سوم گروه معرفی کردند که این شخص نیز در غرب کشور دستگیر ؛ صراحتا به همدستی با دو برادر و مشارکت در سرقت های مسلحانه اعتراف کرد .

با انتقال متهمین به اداره یکم پلیس آگاهی تهران ، خریدار دستگاه های مسروقه نیز در تهران – محدوده میدان توحید شناسایی ، دستگیر و در بازرسی از محل فعالیتش دهها دستگاه معدن یاب مسروقه کشف و به اداره یکم پلیس آگاهی تهران  منتقل شد .سرهنگ حمیدرضا  یاراحمدی ، سرپرست پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر عنوان داشت : دزدان مسلح در ادامه ی تحقیقات به یک  سرقت مسلحانه مشابه نیز در شهرستان کرج اعتراف داشتند که این سرقت نیز شناسایی و مالباخته ی آن جهت طرح شکایت به پلیس آگاهی تهران دعوت شد ؛ متهمان در حال حاضر با قرار بازداشت قانونی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران  قرار داشته و تحقیقات تکمیلی از آنها جهت شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی تهران قرار گرفته است .

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تجاوز سریالی به زنان شوهردار در خیابان های خلوت تهران / این دزد ناموس سوار بر مزدا 3 بود+عکس

عکس اعدام امروز شهروز قاتل 10 زن و مرد در کرمان

حکم قصاص برای مربی تیراندازی پلیس آگاهی تهران

محاکمه یک پلیس که جوانی را هنگام فرار با پراید کشت + عکس

اقدام وحشتناک یک زن با شوهرش هنگام خواب / مادر شوهر به دنبال مرگ عروسش است!

این مرد کرمانی 4 شبانه روز در ته چاه با مرگ جنگید + عکس

مرگ عجیب ستایشی دیگر در تهران!

اعتراف به قتل پروین در راه پله خلوت + عکس

10 سال زندان برای سنگدل ترین پدر ایرانی + عکس

دختر دانش‌آموز سقوط کرده از پل در اصفهان هوشیار شد

انتقام وحشتناک از قاتل شیطان صفت پسربچه در زندان + عکس

نجات 2 دختر خردسال مشهدی از خانه وحشت همسایه معتاد

آخرین آرزوی پدر 7 دختر!

دروغ بزرگ دختر 11 ساله که باردار شد / راز کثیف لو رفت!

عکس لحظه آویزان شدن زن جوان از پل آهنی / او می خواست شوهرش را بترساند!

ارتباط شوم زن مستاجر با مرد صاحبخانه / سعید فقط بچه ام را بغل کرد و رفت!

فوری / روحانی چاقو خورده در مترو تهران جان سپرد / قاتل سابقه دار است

موجود عجیب الخلقه‌ای که همه را به وحشت انداخت+ تصاویر

تلخ ترین عکس ازبازسازی صحنه قتل پسر 3 ماهه توسط پدرش + عکس

شریک شوهرم مرا به بازی شوم گرفت!

پدر سالار بر بالین کمال الملک در بیمارستان + عکس

جوان تهرانی با یک سیلی قاتل شد! + عکس

فوری/پیدا شدن جسد یک زن زیر پل معروف بابل+ عکس

 

کدخبر: 320395 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟