پنجم شهریور سال 93، مأموران پلیس دماوند از قتل Murder پسر 17 ساله‌ای به نام علی باخبر و راهی محل حادثه Incident شدند. 
شواهد نشان می‌داد پسر نوجوان در جریان درگیری خانوادگی بر اثر اصابت سنگ به سرش توسط دایی‌اش کشته شده است. با انتقال جسد به پزشکی قانونی عامل قتل که در محل حاضر بود، دستگیر شد.

متهم 43 ساله به نام مصطفی در بازجویی‌ها جرمش را انکار کرد و گفت: «مادرم زن با ایمانی بود و زندگی ساده‌ای داشت. او وصیت کرده بود بعد از مرگش اسباب و اثاثیه خانه‌اش را وقف کنیم. بعد از فوتش خواستم به وصیتش عمل کنم، اما خواهرم مانع شد. او می‌گفت فرش‌های کهنه را خودش به مادرم بخشیده و حالا فرش‌ها مال اوست.»

متهم در ادامه افزود: «این بهانه درگیری ما بود تا اینکه شب حادثه خواهرم و شوهرش به همراه پسرانشان به در خانه‌مان آمدند و شیشه‌های خانه را شکستند. از سروصدای آنها بیرون رفتم و دیدم عده زیادی مقابل در خانه‌‌ام به تماشا ایستاده‌اند. برادرم با علی گلاویز بودند و تعداد زیادی به سمت یکدیگر سنگ پرتاب می‌کردند. هرچه تلاش کردم آنها را آرام کنم نشد به ناچار برای دفاع از خودم و حریم خانه‌ا‌م وارد درگیری شدم. حالا معلوم نیست علی با پرتاب سنگ چه کسی به قتل رسیده است. من قاتل The Murdererخواهرزاده‌ام نیستم.»
با این توضیحات و بنا بر شواهد و قرائن موجود کاوه به اتهام مباشرت در قتل روانه زندان Prison و پرونده بعد از کامل شدن تحقیقات به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. در آن جلسه اولیای دم درخواست قصاص کردند و سپس هر کدام از شاهدان حادثه در شرح ماجرا گفتند: «روز حادثه تعداد افراد در درگیری زیاد بود. بعد از آنکه مقتول روی زمین افتاد مادرش به صورت برادرش سیلی زد و گفت تو پسرم را کشتی. ما سنگ را در دستان متهم دیدیم، اما به چشم خودمان ندیدیم به سر مقتول بزند.»

بعد از توضیحات شاهدان حادثه متهم که با قرار وثیقه آزاد شده بود، بار دیگر با انکار جرمش از خود دفاع کرد. در پایان هیئت قضایی بعد از شور، بنا به درخواست وکیل متهم، پرونده را به پزشکی قانونی فرستاد تا بار دیگر علت مرگ بررسی شود. به این ترتیب و با توجه به گزارش پزشکی قانونی که علت مرگ ضربه به سر مقتول اعلام شده بود، متهم صبح دیروز مقابل هیئت قضایی همان شعبه به ریاست قاضی زالی محاکمه شد. ابتدای جلسه اولیای دم درخواست قصاص کردند و مادر مقتول گفت: «برادرم بی‌رحمانه پسرم را کشت. او در آغوش خودم جان داد و به هیچ قیمتی از خونش گذشت نمی‌کنم.» 
در ادامه متهم در جایگاه قرار گرفت و گفت: «باور کنید درگیری آن روز از طرف خواهرم و خانواده‌اش شروع شد. من راضی به درگیری نبودم، اما مجبور بودم از خودم و حریم خانواده‌ام دفاع کنم. من در قتل علی نقشی نداشتم و نمی‌دانم چه کسی به سر او سنگ زده است.»
در پایان هیئت قضایی جهت صدور رأی وارد شور شد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

لبخندش را زیر سبیل اش نشانم داد و من از ترس به اتاق پناه بردم ولی..!

تجاوز دزد ناجوانمرد به سیما دختر تنها در خانه

نوعروس 20 ساله با معشوقه اش داماد مرودشتی را زنده زنده چال کردند + عکس

زن و شوهری که بعد از 24 سال فهمیدند خواهر و برادرند! + عکس

زن کرمانشاهی در را به روی پلیس قفل کرد و به سوی شوهرش اسلحه کشید

تبهکار خطرناک هنگام جراحی برای تغییر قیافه و پاک کردن اثر انگشت کشته شد

در مراسم چهلم صادق برمکی چه گذشت؟! + فیلم

دروغگویی بزرگ و کثیف مرد آبادانی در شلیک به همسرش

پسر غریبه ای که با زنم در خانه دیدم را به یک باغ بردیم و..! + عکس

آذین 10 ساله شاهد قتل مادر و خواهرش بود / به هوش که آمدم، مامور پلیس بالای سر من و مادرم گریه می کرد + عکس و گفتگو

فیلم صحنه های واقعی درگیری مرزبانان با گروهک تروریستی پژاک در مرز + اسامی شهدای مرزبانی + فیلم

مردان خبیث لباس های دختر 16 ساله را کندند و در خیابان ها چرخاندند+عکس

آخرین پست مرزبان شهید در اینستاگرام قبل از شهادت / جان می دهم خاک نه! + عکس

شوهرم پی به ارتباط من و پسر جوان برد / او از من خواست تا حمید را به باغ بکشانم!

 

کدخبر: 324011 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟