قتل حسابدار جوان ایرانی با شلیک گلوله پلیس امریکا + عکس بیژن قیصر

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، این حادثه Incident چند شب قبل اتفاق افتاد که در جریان آن مرد 25 ساله که بیژن قیصر نام داشت در حالی که در شهر «مک لین» سوار بر خودروی شخصی خود بود با شلیک گلوله پلیس هدف قرار گرفت و زخمی شد. شاهدان گفته‌اند که عاملان حادثه دو مأمور پلیس بودند که جوان ایرانی را از ناحیه سر هدف شلیک سه گلوله قرار دادند. شبکه اِن‌بی‌سی واشنگتن هم اعلام کرده است که پلیس در نزدیکی بزرگراه جرج واشنگتن به دلیل یک تصادف Crash و فرار Escape بیژن از محل حادثه او را هدف گلوله قرار داد.

قیصر که حسابدار شرکت پدرش بود بعد از انتقال به بیمارستان تحت درمان قرار گرفت. تلاش‌های پزشکان برای نجات بیژن به جریان افتاد، اما او10‌شب بعد از وقوع حادثه به علت شدت جراحت فوت شد. پلیس امریکا مدعی است که هنگام حادثه خودروی قیصر به دلیل دخیل بودن در یک سانحه رانندگی تحت تعقیب قرار گرفته و به دلیل عدم توقف، هدف شلیک پلیس قرار گرفته است. با این حال پلیس امریکا جزئیات تصادف و نام افسری که شلیک کرده است را اعلام نکرده است.

خانواده بیژن اعلام کرده‌اند که «هیچگونه استدلالی نمی‌تواند این اقدام افسران پلیس را توجیه نماید». پلیس فدرال امریکا که هفته گذشته هدایت تحقیقات پیرامون این حادثه را برعهده گرفت، روز سه‌شنبه اعلام کرد که به دلیل ادامه یافتن روند تحقیقات فدرال، اطلاعات بیشتری ارائه نخواهد کرد. اِف‌بی‌آی همچنین از اعلام دلیل این تیراندازی خودداری کرد. به گفته خانواده بیژن قیصر، وی جزء نخستین نسل از امریکاییان ایرانی تباری است که در امریکا متولد شده و از طرفداران جدی کمپین‌های ضد خشونت هستند.

ستاد حقوق بشر ایران با دریافت خبر حادثه این اقدام پلیس امریکا که کارنامه سیاهی از شلیک‌های مکرر به سوی افراد غیر‌مسلح را دارد، محکوم کرد و اعلام داشت: دولت امریکا باید پاسخگوی این قتل Murder باشد و در این باره به افکار عمومی جهان توضیح دهد. البته این ستاد طی نامه رسمی از دبیرکل سازمان ملل متحد و کمیسرعالی حقوق بشر خواهد خواست تا نسبت به وقوع چنین اقدام ناقض آشکار حقوق بشر، پیگیری نمایند و گزارش لازم را ارائه دهند، زیرا طبق اصول حقوق بین‌الملل و اسناد بین‌المللی به ویژه بند ۱ ماده ۶ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی که مقرر می‌دارد: «حق زندگی از حقوق ذاتی شخص انسان است این حق باید به موجب قانون Law حمایت بشود. هیچ فردی را نمی‌توان خودسرانه (بدون مجوز) از زندگی محروم کرد.‌» باید حق زندگی مورد حمایت باشد.

ستاد حقوق بشر همچنین از سفارت سوئیس در تهران خواهد خواست تا نگرانی و اعتراض ما نسبت این موضوع مهم قتل فجیع جوان ایرانی بیژن قیصر، توسط پلیس امریکا را به دولت امریکا منعکس کند و نتیجه لازم را اخذ و به این ستاد ارائه کند. بیژن که فارغ التحصیل دانشگاه ویرجینیا بود در زمان وقوع قتل توسط پلیس مسلح نبوده است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

اعتراف عجیب مرد دوزنه در دادگاه تهران / زن اولم با یک مامور کلانتری ارتباط داشت و..! + عکس

2 بار در خانه مرد شیطان صفت باردار شدم و ..! / این زن 10 سال قبل ربوده شده بود + تصاویر

ارتباط شوم عروس جوان با مرد سبزی فروش تهرانی / دستور حمله سیاه به مادر شوهر + عکس

عکس برهنه خودتان رابدهید تا رمز اطلاعاتتان رابگیرید!/هشدار پلیس فتا

گفتگو با مرد اعدامی دقایقی قبل از مرگ / شیطان شده بودم و ..! + عکس

تلخ و شیرین زندگی زن و شوهر کر و لال

خواهرم فتانه پنهانی صیغه مرد بازاری شده بود تا اینکه ..!

عملیات سپاه کرج برای دستگیری گروه "ری‌استارت"

تهدید پسر مجروح به توقف درمان در بیمارستان دولتی

قاتل سارا در دادگاه تهران به اعدام محکوم شد

قتل حسابدار جوان ایرانی با شلیک گلوله پلیس امریکا + عکس بیژن قیصر

آزار و اذیت وحشیانه زن جوان بخاطر لایک های مجازی+ عکس

راز هولناک 2 سال تجاوز به دختر 9 ساله تهرانی توسط راننده سرویس مدرسه

هووی پولدار 97 ساله مرا به دردسر انداخته است / شوهرم می خواهد مرا طلاق دهد! + عکس

نقشه سارقان حرفه ای برای ربودن پسر مخترع تهرانی! / اختراع او به درد دزدان می خورد! + عکس

برادر زنم را کشتم چون به همسرم تجاوز کرده بود! + عکس

همسرم با زن بیوه ای رفت و آمد می کرد تا اینکه او را تعقیب کردم و ..! + عکس

قتل نوعروس همدانی با قیچی / این زن در خانه تنها بود

کدخبر: 332539 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟