نقش"ام.آر.سی.سی"بندرعباس در مدیریت بحران نفتکش سانچی

به گزارش رکنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، اله مراد عفیفی پور در تحلیل برخورد کشتی چینی و نفتکش ایرانی، افزود: مه آلود بودن، مواج و توفانی شدن دریا در مسیر گذر کشتی ها، تردد شناورهای فاقد سیستم های ناوبری در مسیرهای دریانوردی و مواردی از این قبیل می تواند بر کیفیت یک فعالیت دریانوردی موثر واقع شود.

وی در خصوص کاپیتان فقید نفتکش سانچی و شناخت 27 ساله اش از وی، تصریح کرد: کاپیتان عروجی فردی با تجربه و مسلط به مهارت های دریانوردی در آب های آزاد بود که تمامی مدارج تخصصی فرماندهی و هدایت کشتی های نفتکش اقیانوس پیما را طی کرده و گواهینامه های شایستگی مربوطه را نیز کسب کرده بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان اضافه کرد: زنده یاد عروجی، دریانوردی کوشا، میهن پرست، پرکار و پرتلاش بود و از جمله سرمایه های انسانی بسیار با ارزش شرکت نفتکش محسوب می شد.

وی در خصوص نقش اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در عملیات امدادرسانی به نفتکش سانچی تصریح کرد: مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی( MRCC ) بندرعباس از سوی سازمان بنادر به عنوان مرکز تماس بین المللی و پل Bridge ارتباطی با مراکز جستجو و نجات دریایی( MRCC ) کشورهای نزدیک به محل سانحه انتخاب شد.

عفیفی پور با بیان اینکه مرکز جستجو و نجات دریایی( MRCC ) بندرعباس در همان نخستین روز حادثه Incident با مراکز جستجو و نجات دریایی چهار کشور چین، ژاپن، کره جنوبی و تایوان برای جلب کمک های امداد دریایی بین المللی ارتباط و هماهنگی برقرار کرد، اظهار کرد: به طور میانگین روزانه بالغ بر 20 تماس تلفنی، ایمیل و مخابراتی در این مرکز برای هماهنگی با کشورهای جنوب شرقی آسیا به ثبت رسید.

این مقام مسئول ارتباط ماهواره ای با کشتی های ایرانی و خارجی عبوری در منطقه شرق دریای چین، هماهنگی با مرکز MRCC کشور تایوان برای پایش آب های ساحلی این کشور، برقراری ارتباط مستمر با مقامات ارشد سازمان بنادر که به منطقه اعزام شده بودند، را از دیگر اقدامات مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی بندرعباس برشمرد که نقش آفرینی موثری در استفاده حداکثری از ارتباطات دریایی بین المللی و تسریع روند امدادرسانی داشت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان عنوان کرد: این اقدامات و هماهنگی ها منجر به اعزام شناور آتشخوار و همچنین هواپیما و بالگرد از سوی کشور چین، یک بالگرد و یک فروند شناور آتش خوار توسط کره جنوبی، یک شناور ناجی و همچنین یک شناور آتشخوار دیگر از کشور ژاپن شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با راهبری سازمان بنادر سه گروه از ایران شامل گروه های ارزیاب سانحه، امداد و نجات و هیاتی متشکل از مقامات ارشد سازمانی به کشور چین اعزام شدند. مدیرعامل سازمان بنادر به همراه وزیر کار در اتاق مدیریت بحران کشور چین حضور داشتند و بر روند امدادرسانی به صورت مستقیم نظارت می کردند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

دختر ۱۷ ساله با زنجیر و طناب به تختخواب بسته شده بود که..!+ تصاویر

نقطه ضعف فوتبالیست سرشناس چه بود که بدبخت شد! + تصاویر

ناگفته های عکاس زن از پیشنهاد شرم آور کمدین معروف در خانه اش +عکس

نوعروس 16 ساله بودم که فهمیدم شوهرم با یک زن روستایی در گاوداری قرار شوم دارد و ..!

حکم اعدام برای جوانی که به 3 دختر تهرانی در کوچه خلوت تجاوز کرده بود!

2 فیلم از لحظه اول برخورد کشتی چینی با نفتکش سانچی

روی تخت دراز کشیده بودم که سایه یک مرد غریبه را بالای سرم دیدم و ..! / او اول سراغ مادرم رفته بود!

اعدام 3 مرد شیطان صفت / وقتی صاحبخانه رفت به سراغ زن جوانش رفتم و ..! + عکس

کاپیتان اقیانوس‌پیما از پشت صحنه «سانچی» گفت / ساعت تصادف هنگام تعویض شیف 2 کشتی بود! + عکس

2 زن وقتی باهم روبرو شدند که هر دو کلید یک خانه ویلایی در خیابان دربند را در دست داشتند!+عکس

آخرین وضعیت پرونده قتل اهورای ٣ساله

بدن بدون لباس دختر 15 ساله در کانال آب مدرسه چه رازی داشت ؟/آزار گروهی شیاطین به دختر دانش آموز + تصاویر متهمان

درگذشت دروازه بان جوان تیم بانوان ملوان+عکس

کدخبر: 347861 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟