به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، بر اساس شواهد و مدارک موجود در گزارش پارلمان انگلیس که این هفته منتشر شد، افسران اطلاعاتی انگلیس از مردی سوال و جواب کرده‌اند که توسط سازمان سیا در گوانتانامو ٨٣ بار شکنجه Torture «غرق مصنوعی» شده است.
در سال‌های پس از ١١ سپتامبر، ابو زبیده تنها زندانی Prisoner سازمان سیا بود که ١٢ روش شکنجه روی او صورت گرفته است؛ ازجمله کتک‌زدن، محرومیت از خواب و زندانی‌شدن در یک جعبه کوچک.
کمیته امنیت و اطلاعات پس از یک تحقیق ٤ ساله در گزارش خود که در روز پنجشنبه منتشر شد، گفت که ام‌آی٦ آگاهی مستقیم از بدرفتاری شدید و احتمالا شکنجه زبیده داشته است.
کمیته امنیت و اطلاعات گزارش داده که با وجود این آگاهی ام‌آی٦ و ام‌آی٥ از ‌سال ٢٠٠٢ تا ٢٠٠٦ سوالاتی را ارسال کرده تا از زبیده پرسیده شود. این کمیته اعلام کرده که این اتفاقات زمانی رخ داده که زبیده تحت شکنجه غرق مصنوعی و سایر شکنجه‌ها قرار می‌گرفت.
در حالی که ام‌آی٦ شاید از جزییات دقیق این شکنجه‌ها که باعث از بین رفتن یکی از چشم‌های زبیده شده، اطلاعاتی نداشته باشد، این کمیته شواهدی را پیدا کرده که یکی از افسران ارشدش که از این اتفاقات اطلاع کامل داشته، گفته است که «اگر این شکنجه‌ها روی نیروهای ویژه آمریکایی هم صورت می‌گرفت، ٩٨‌درصد آنها به کاری که نکرده بودند، اعتراف می‌کردند.»
در پی حمله آمریکا به عراق در‌ سال ٢٠٠٣، دولت آمریکا معتقد است که اظهارات زبیده که زیر شکنجه صورت گرفته شاهدی است در مورد این‌که ارتباطی میان رژیم بعثی صدام و القاعده وجود داشته است: ارتباطی که برای توجیه حمله به عراق استفاده شد.
زبیده اصالتا یک فلسطینی متولد عربستان‌ سعودی است که هنوز هم در زندان Prisonگوانتانامو نگهداری و گفته می‌شود اعتراف کرده که القاعده برنامه‌ای برای استفاده از یک دستگاه پیشرفته اتمی برای حمله به واشینگتن‌دی‌سی دارد. این ادعا هم اکنون به‌عنوان یک ادعای اشتباه مطرح می‌شود.
کمیته امنیت و اطلاعات در گزارش خود شواهدی را پیدا کرده است مبنی بر این‌که افسران اطلاعاتی انگلیس در حدود ٦٠٠ مورد که شکنجه افراد پس از ١١ سپتامبر حضور داشته‌اند و دولت انگلیس ٣١ عملیات را در این مورد برنامه‌ریزی، تأیید یا تأمین مالی کرده است.
اسکاتلندیارد گفته است که بر روی این گزارش پارلمان انگلیس تحقیق می‌کند؛ این در حالی است که هشدارهایی مبنی بر این موضوع وجود دارد که اگر دولت انگلستان در این مورد تحقیق نکند، دادگاه بین‌المللی کیفری این تحقیقات را آغاز خواهد کرد.
برخی از نمایندگان مجلس خواستار تحقیق در مورد قضات شده‌اند؛ چراکه ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس اجازه نداده است که کمیته امنیت و اطلاعات از افسران اطلاعاتی درجه متوسط و درجه پایین و همچنین وزرای امور خارجه آن زمان سوال و جواب صورت بگیرد. کمیته امنیت و اطلاعات شنیده است که سازمان اسکاتلندیارد برای اثبات یک ادعای ثابت‌نشده یک افسر انگلیسی یک زندانی را با توپ بیسبال زده است. یک افسر دیگر ام‌آی٦ نیز گزارش داده که از یک زندانی که ٣ روز اجازه خوابیدن به او نداده بودند، در پایگاه هوایی باگرام در افغانستان سوال‌وجواب کرده است. او در گزارشی که به دولت انگلیس داده، گفته است: «او از سرما، خستگی و ترس می‌لرزید و ارتش آمریکا موافقت کرده بود که برای ٢٤ ساعت بعدی هم این زندانی را تحت فشار قرار دهند.» افسر دیگر ام‌آی٦ اعلام کرده که به یک زندانی گفته بودند که همسرش را مجبور خواهند کرد که برای پول درآوردن و تغذیه فرزندانش تن‌فروشی کند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید

جوان سیاه پوستی که با صابون سفید پوست شد+عکس

فوری / حادثه وحشتناک هواپیمای مسافربری در آسمان ساری

فیلمبردار سینما من را بی هوش کرد و از او حامله شدم! + جزییات هولناک

زنم وقتی طلاق گرفت با یک پیرمرد ازدواج کرد / حالا که من هم ازدواج کردم می خواهد نزد من بیاید!

نقشه عجیب دانش‌آموز۱۵ساله همدانی برای دنبال کنندگان سایت های ناجور+عکس

جزییات خودسوزی منافقین به دستور مسعود رجوی + فیلم

تبهکار حرفه ای پس از جراحی پلاستیک، 2 دختر تهرانی را به دام انداخت!

وقتی فهمیدم لیلا شوهردارد رفت و آمد را قطع کردم ولی او مدام ارتباط می خواست !

وقتی زن بی لباس در را به روی پیک موتور باز کرد! + عکس

جسد زن باردار با جنین بیرون زده از بدنش در سطل زباله پیدا شد+عکس

زن بی نوا به کما رفته بود که پسر بی حیا به او رحم نکرد! + عکس

نجات معجزه آسای زن اصفهانی در شب تولد امام رضا(ع) / پسر 16 ساله با امام ارتباط گرفت

دردسر وحشتناک برای جوان تهرانی که با زن شوهردار ارتباط داشت / سارا او را به من معرفی کرد!

شهاب مرا هنگام بیهوشی در خانه اش باردار کرد / مهناز نقشه زیرکانه ای برای خواستگار بی مرام کشید! + عکس

کشف الماس غول پیکر + عکس

 

کدخبر: 394333 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟