به گزارش رکنا، سرهنگ «حسن مفخمی شهرستانی» افزود: این افراد با ادعای دروغین برنده شدن افراد در برنامه‌های رادیویی و جوایز اپراتورهای همراه از ۱۰۷ نفر در شهرهای مختلف کشور به مبلغ ۵۱۳ میلیارد و ۲۷۴ میلیون ریال کلاهبرداری کرده اند.

وی بیان کرد: پس از اعلام گزارش‌هایی از چند مورد کلاهبرداری کارت به کارت از طریق تماس‌های تلفنی و فریب شهروندان، ‌ بررسی موضوع در دستور کار تیمی از ماموران پلیس آگاهی استان مرکزی قرار گرفت و پرونده‌هایی در این خصوص تشکیل شد.

وی بیان کرد: بر اساس اظهارنظر مالباختگان، افرادی ناشناس با آنها تماس و ادعا می‌کردند در قرعه کشی اپراتورهای همراه و برنامه‌های رادیویی برنده شده اند و مخاطبان خود را به بهانه دریافت مبلغ جایزه به نزدیک‌ترین خودپرداز راهنمایی و با شگردی خاص از حساب آنان پول برداشت می‌کردند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی استان مرکزی اعضای این باند کلاهبرداری را شناسایی و مشخص شد آنان با نام‌های مستعار فعالیت داشتند و هم‌اکنون ۲ نفر از این افراد در یکی از زندان‌های کشور در حال سپری کردن دوران محکومیت خود هستند و بسیاری از کلاهبرداری‌ها توسط این افراد و با همکاری دیگر هم‌دستانشان در خارج از زندان صورت می گرفته است.

سرهنگ مفخمی شهرستانی اظهار داشت: با آغاز بازجویی‌های پلیس آگاهی استان مرکزی از ۲ متهم زندانی و در ادامه تحقیقات پلیس، یکی دیگر از اعضای این باند که تحت تعقیب پلیس در چهار استان دیگر کشور بود، در یکی از شهرهای استان البرز شناسایی و در عملیاتی دستگیر و از مخفیگاه این فرد تعداد زیادی از کارت‌های بانکی که برای انجام کلاهبرداریها مورد استفاده قرار می‌گرفت، کشف شد.

وی گفت: در بازجویی‌های انجام‌شده از فرد دستگیرشده، مشخص شد این فرد به همراه یکی دیگر از اعضای باند برای ۲ متهم اصلی پرونده که در زندان به سر می‌برند، پولشویی کرده و مبالغ کلاهبرداری شده از شهروندان را نقد می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: در ادامه تحقیقات پلیس، متهم دیگر پرونده نیز در یکی از شهرهای استان البرز شناسایی و در عملیاتی دستگیر و تحت بازجویی‌های تخصصی پلیس قرار گرفت.

سرهنگ مفخمی شهرستانی عنوان کرد: اعضای این باند به همراه پرونده‌های تکمیلی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شدند.

وی تاکید کرد: برای دریافت جایزه به‌هیچ‌ عنوان نیاز به مراجعه به دستگاه خودپرداز و اعلام رمز و سایر اطلاعات کارت نیست و مردم در صورت برخورد با چنین تماس‌های مشکوک، مراتب را در کوتاه‌ترین زمان ممکن از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 509796 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟