فروش خودروهای چپی به عنوان خودروی صفر

سرهنگ کارآگاه حمداله علیزاده رییس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران گفت : 10 اسفند ماه پرونده ای از سوی شعبه ششم بازپرسی دادسرای ناحیه 16 تهران با موضوع کلاهبرداری جهت رسیدگی تخصصی و کشف موضوع به پایگاه هفتم پلیس آگاهی واصل گردید .

شاکی با حضور در پایگاه هفتم پلیس آگاهی اظهار داشت : سی ام بهمن ماه برای خرید یک دستگاه خودرو اپتیما از طریق فضای مجازی با شخصی آشنا شدم و جهت خرید خودرو در میدان تره بار تهران قرار گذاشتیم . پس از حضور در محل قرار خودرو را مشاهده نمودم و فروشنده بیان داشت که خودرو فاقد هر گونه تصادف و ... می باشد و چند نفر کارشناس نیز در آن جا حاضر و صحت اظهارات وی را تایید نمودند .

شاکی در ادامه گفت : با توجه به صحبت های کارشناسان حاضر و فروشنده خودرو به آنها اعتماد کرده و خودرو را خریداری نمودم که پس از گذشت چند روز متوجه چپی بودن خودرو شدم و شکایت خود را برای احقاق حق تضییع شده ام به دادسرا بردم .

سرهنگ علیزاده افزود : کارآگاهان پس از اخذ دلایل و مستندات شاکی با انجام اقدامات پلیسی متوجه شدند فروشنده و کارشناسانی که خودرو را به شاکی فروخته اند به صورت باندی در سایت های مجازی اقدام به خرید و فروش خودروهای تصادفی و چپی به عنوان خودروهای سالم می نمایند .

با ادله و مدارک بدست آمده کارآگاهان تیم مبارزه با جعل و کلاهبردرای پایگاه هفتم پلیس آگاهی طی قرار صوری به عنوان مشتری و خریدار جهت خرید یک دستگاه خودرو درتاریخ دوازدهم اسفند ماه در محل میدان تره بار حاضر و به محض حضور سه نفر متهم به اسامی محسن 35 ساله – بابک 40 ساله و جمشید 29 ساله آنها را شناسایی و دستگیر نمودند .

وی بیان داشت : پس از دستگیری و انتقال متهمان به پایگاه هفتم پلیس آگاهی در بازجویی های صورت گرفته متهم اصلی و سرکرده باند به نام محسن لب به اعتراف گشوده و به تعداد 7 مورد کلاهبرداری و اغفال شهروندان از طریق فروش خودرهای چپی در سایت های مجازی اقرار نمود .

محسن در اظهارات خود گفت : مکانیک و صافکار خودرو هستم که یک روز بابک که از دوستانم است به من مراجعه کرد و گفت می خواهد خودروی سراتو خود را بفروشد که با توجه به اینکه در خودروی بابک آثار تصادف بود خودرو را برایش از نظر ظاهری درست کردم و به او پیشنهاد دادم خودرو را به عنوان خودروی سالم بفروشد و با توجه به اینکه پول خوبی از این راه بدست آوردیم به ذهنمان خطور کرد که خودروهای چپی و تصادفی را خریده و پس از بازسازی به عنوان خودروی سالم بفروشیم و در این کار از جمشید که از دوستان مشترکمان بود نیز کمک گرفتیم .

رییس پایگاه هفتم پلیس آگاهی در پایان گفت : ارزش ریالی که این باند کلاهبرداری از این طریق بدست آورده اند بیش از 8 میلیارد ریال می باشد که که با اطلاع رسانی های انجام شده شکات شناسایی و پرونده آنان ضم پرونده متهمان گردید و با تکمیل پرونده متهمان با دستور مقام قضایی و صدور قرار وثبقه روانه زندان شدند .برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 551597 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟