قاتل برای اعدام نشدن به پای عمویش افتاد

به‌ گزارش رکنا، این حادثه حدود یک سال قبل در یک قهوه خانه جنوب شهر رخ داد. وقتی دو پسر عمو به‌نام‌های کامران و پدرام با هم درگیر شدند پدرام با ضربه‌های کارد پسرعمویش به قتل رسید. خیلی زود کامران دستگیر شد و به مأموران گفت: من پدرام را زدم اما قصدم کشتن او نبود فقط می‌خواستم او را بترسانم تا دیگر برای برادرم موادمخدر نیاورد.

با تکمیل پرونده و صدور کیفرخواست، پرونده برای رسیدگی به شعبه 10 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. در جلسه رسیدگی به این پرونده ابتدا نماینده دادستان کیفرخواست علیه متهم را خواند و خواستار مجازات او شد. در ادامه وکیل اولیای دم در جایگاه قرار گرفت و گفت: موکلانم که پدر و مادر مقتول هستند برای کامران تقاضای قصاص دارند چرا که با وجود اینکه متهم فامیل نزدیکشان است اما غم از دست دادن فرزندشان ضربه سنگینی برای آنها بوده و نمی‌توانند فراموش‌اش کنند.

در ادامه متهم در جایگاه قرار گرفت و با ابراز پشیمانی از کاری که کرده بود، گفت: من و پدرام مثل برادر بودیم از کودکی با هم بزرگ شدیم و همیشه کنار هم بودیم اما وقتی بزرگ شدیم برادرم معتاد شد. این موضوع خیلی مرا آزار می‌داد و سعی داشتم او را ترک دهم تا اینکه متوجه شدم پدرام برای برادرم مواد مخدر می‌آورد. چندبار به او گفتم برای برادرم جنس نیاور و این کار را نکن اما پدرام نه تنها توجهی نمی‌کرد بلکه پول مواد را هم از من می‌گرفت. چندباری به او پول دادم و بعد هم از پدرام خواستم تا دیگر این کار را نکند اما توجهی نکرد.

آخرین بار سر این موضوع با هم درگیر شدیم. متهم درباره اینکه قتل چطور اتفاق افتاد، گفت: مدتی بود من و پدرام از هم دلخور بودیم. روز حادثه من به قهوه خانه رفتم و دیدم که پدرام هم آنجاست وقتی من وارد شدم جر و بحثی بین ما اتفاق افتاد من هم عصبانی شدم و پدرام را به بیرون از قهوه خانه صدا کردم و به او گفتم بیا تا بیرون با هم صحبت کنیم. وقتی پدرام بیرون آمد به سمت من حمله کرد آنقدر عصبانی شدم که نمی‌دانستم چه کار می‌کنم چند ضربه با چاقو به او زدم وقتی روی زمین افتاد پشیمان شدم و خواستم کمکش کنم اما ترسیدم و فرار کردم.

کامران که از عمو و زن عمویش درخواست بخشش داشت، گفت: من در واقع برادرم را کشتم و با این کار هم خانواده عمویم و هم خانواده خودم را داغدار کردم امیدوارم مرا ببخشند. خودم آنقدر عذاب وجدان دارم که نمی‌توانم زندگی کنم و حال روحی و روانی خوبی ندارم. من بشدت از کرده خودم پشیمان هستم درخواست بخشش دارم و از عمو و زن عمویم می‌خواهم حتی اگر تصمیم بر قصاص دارند قبلش من را ببخشند و حلال کنند.

در پایان هیأت قضات دادگاه کیفری استان تهران برای صدور رأی وارد شور شدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 561213 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟