نماینده دادستان خواستار اشد مجازات  محمد علی نجفی شد /  دیوان حکم را نقض کرده است +عکس

به گزارش خبرنگار جنایی رکنا، نخستین جلسه رسیدگی به پرونده محمد علی نجفی در شعبه 10 دادگاه کیفری استان یک تهران ( شعبه هم عرض) بعد از نقص دیوان عالی کشور در ساعت 9:30 دقیقه امروز – یکشنبه - برگزار شد.

در شروع جلسه قاضی متین راسخ ریاست دادگاه گفت: متعاقب 2 جلسه قبل در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران در تاریخ 5 مرداد سال قبل بر حکم قصاص نقص گرفته شد و اعتراضاتی از سوی دادستان و وکلای محمد علی نجفی صورت گرفت که پرونده به شعبه 48 دیوان ارجاع شد.

پس از جلسه اول اولیای دم اعلام رضایت کردند و با توجه به ایراداتی که در پرونده موجود داشت پرونده بار دیگر به شعبه 9 دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع شد و جلسه رسیدگی مجدد در تاریخ 9 آذر ماه برگزار شد و محمد علی نجفی شهرداری سابق تهران به خاطر قتل میترا استاد به 6 سال و 6 ماه حبس تعزیری و به خاطر حمل و استفاده از سلاح به 15 سال زندان و در خصوصت ایراد و ضرب و جرح غیرمنتهی به قتل نیز برائت گرفته شد .

این حکم صادر شده در شعبه 41 دیوان عالی کشور ارجاع گردید و نقایصی در این پرونده گرفته شد که پرونده به شعبه هم عرض – شعبه 10 دادگاه یک کیفری استان تهران ارجاع شد.

درخواست اشد مجازات برای محمد علی نجفی از سوی نماینده دادستان

نماینده دادستان در ابتدا با تاکید بر اینکه محمد علی نجفی در زمان قتل تحت تاثیر مواد روانگردان و مشروبات الکلی نبوده است کیفرخواست پرونده را قرائت کرد و گفت محمد علی نجفی شهردار سابق تهران به اتهامات الف) مباشرت در قتل عمدی با سلاح گرم و نیمه خودکار خانم میترا استاد – ب) حمل و استفاده از سلاح – ج) بزه شلیک به کف دست چپ مقتوله متهم شناخته شده است که از دادگاه علاوه بر اشد مجازات، مجازات تکمیلی را خواستار هستیم.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 564538 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟