پسر شیرازی حساب برادرش را در گیم نت خالی کرد

به گزارش رکنا، رئیس پلیس فتا فارس از دستگیری عامل برداشت غیر مجاز اینترنتی از حساب بانکی شهروند شیرازی خبر داد و گفت:بی دقت در حفظ اطلاعات حساب‌های بانکی، زمینه ساز جرایم اینترنتی می‌شود.

سرهنگ حشمت سلیمانی گفت: با مراجعه جوان ۲۶ ساله به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرمجاز ۳۵ میلیون ریالی از حساب بانکی‌اش در یک دوره زمانی کوتاه، موضوع در دستور کار تیمی از کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

پول‌های برادر شیرازی در بازی‌های رایانه‌ای به باد رفت

او تصریح کرد: در اقدامات کارشناسی و اولیه این پلیس مشخص شد که بیشترین تراکنش‌های بانکی متهم با استفاده از کارت شاکی در یکی از گیم سرا‌ها بوده است.

سرهنگ سلیمانی گفت: در بررسی‌های بیشتر مشخص شد متهم برادر شاکی است و وی پس از حضور در این پلیس منکر انجام هرگونه عمل مجرمانه‌ای شد، ولی با دیدن ادله دیجیتال و مستندات، به بزه انتسابی خود اعتراف کرد.

او افزود: متهم در اعترافات خود بیان داشت برادرم همیشه کارت بانکی‌اش را در خانه رها می‌کرد و از طرف دیگر می‌دانستم که برادرم همه رمز‌های کارت‌های بانکی‌اش یکسان است، لذا از این موضوع سو استفاده و با پول‌های برادرم مشغول به بازی در گیم‌سرا‌ها می‌شدم.

رئیس پلیس فتا استان فارس به شهروندان توصیه کرد: کارت‌ها و اطلاعات بانکی خود را در محل‎های امن و دور از دسترس دیگران نگهداری کنند و رمز‌های کارت‌های بانکی خود را به صورت دوره‌ای تغییر دهند.

سرهنگ سلیمانی از عموم مردم خواست تا هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت مواجهه با موارد مشکوک، موضوع را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش ارتباطات مردمی) یا با شماره تلفن ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۰۵ گزارش کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 564894 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟