اعدام 2 قاتل در اسفراین / آنها مرد عتیقه فروش را دار زده بودند

دادستان عمومی و انقلاب اسفراین از اجرای حکم قصاص نفس دو محکوم علیه در این شهرستان خبر داد.
به گزارش رکنا، نادرنژاد دادستان عمومی و انقلاب اسفراین گفت: حکم قصاص نفس دو اجرای حکم قصاص نفس دو محکوم در اسفراین محکوم علیه با عنوان مجرمانه مشارکت در قتل عمدی پس از پرداخت فاضل دیه از سوی اولیای دم مقتول، اجرا شد.
 

اجرای حکم قصاص نفس 2 محکوم در اسفراین

نادر نژاد درباره جزییات ارتکاب این جنایت اظهار داشت: محکومان با قصد و انگیزه و با تدارک نقشه قبلی و تمهید موجبات و مقدمات ارتکاب جنایت، مقتول را به قصد خرید سکه عتیقه به محل مغازه و محل کار خود فرا می‌خوانند.
وی افزود: با حضور مقتول، یکی از محکومان (صاحب مغازه)، مقتول را دعوت می‌کند تا برای بازدید از سکه‌ها به طبقه بالای مغازه بروند.
وی گفت: در زمان رسیدن مقتول به طبقه بالا، یکی از محکومان حلقه طنابی را که از قبل آماده و به سقف آویزان شده بود به گردن مقتول آویزان می‌کند و محکوم علیه دیگر نیز نردبان را از زیر پای مقتول بر می‌دارد و با این عمل، این جنایت اتفاق می‌افتد.
نادر نژاد افزود: پس از ارتکاب قتل، محکومان به مغازه مقتول می‌روند و مبادرت به سرقت طلا‌ها می‌کنند و در ادامه جسد مقتول را در بیابان رها می‌ کنند.

دادستان اسفراین خاطرنشان کرد: با وجود تلاش‌ها و گفتگو برای حصول سازش، اولیای دم مقتول کماکان بر اجرای حکم اصرار داشتند و مذاکرات اصلاحی نیز نتیجه نداد و در ادامه این حکم اجرا شد.

نادرنژاد با بیان اینکه بسیاری از قتل‌ها در استان خراسان شمالی ناشی از تصمیم گیری‌های عجولانه‌ای است که مرتکبان آن‌ها به پیامد‌ها و آثار این جنایت فکر نمی‌کنند بیان کرد: بدون تردید هر جنایاتی عقاب و عتاب و در حقیقت مکافات و مجازاتی دارد که دیر یا زود گریبان فرد مرتکب را خواهد گرفت لذا هیچ عاملی نمی‌تواند جنایتکاران را در مقابل اعمال مجازات‌های قانونی مصونیت بخشد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 638977 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟