ادامه سریال کلاهبرداری به بهانه برنده شدن در قرعه کشی ردایویی

کلاهبردار حرفه ای به بهانه برنده شدن در قرعه کشی رادیویی دست به کلاهبردای از طعمه هایش می زد.

به گزارش گروه حوادث رکنا،سرهنگ "داود معظمی گودرزی"، رییس پلیس فتا تهران گفت: یکی از شهروندان به این پلیس مراجعه و مدعی شد فردی ناشناس با وی تماس تلفنی برقرار کرده و با اقدامات فریبنده از وی کلاهبرداری کرده است.

کلاهبرداری به بهانه برنده شدن در قرعه کشی

وی عنوان کرد: شاکی در ادامه اظهار داشت، در منزل بودم که یک شماره همراه با بنده تماس گرفت و خود را مجری رادیو جوان معرفی و با ایجاد محیطی شبیه به صدای استودیو و انجام کنش های هیجانی اظهار داشت بنده برنده قرعه کشی شده ام.

رئیس پلس فتا ابراز داشت: مجرم با استفاده از ترفندهای زیرکانه مال باخته را متقاعد کرده که برای دریافت جایزه خود سریعا به نزدیکترین دستگاه خودپرداز محل زندگی مراجعه کند و پس از وارد کردن کارت عابر بانک به دستگاه کدهای مختلفی را که متهم از پشت تلفن به وی اعلام می کرده است وارد کند، شاکی این پرونده با یک غفلت ساده در نهایت متوجه سرقت 100 میلیون ریال از حساب بانکی خود می شود.

این مقام سایبری ادامه دا: موضوع در دستور کار متخصصان سایبری پلیس قرار گرفت و پس از اقدامات تخصصی و تحقیقات گسترده مجرم در فضای مجازی شناسایی و هویت وی برای پلیس روشن شد.

دستگیری کلاهبرداری حرفه ای

سرهنگ گودرزی اضافه کرد: پس از بررسی‌های فنی محل فعالیت وی نیز شناسایی شد که پس از تشریفات قضائی ، متهم دستگیر و برای ادامه تحقیقات در اختیار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام پلیسی، ادامه داد: متهم پس از انتقال به پلیس فتا به کلاهبرداری به بیش از 20 نفر از شهروندان با این روش اعتراف کرد و اظهار داشت جمعا بیش از دو میلیارد ریال از این طریق سرقت کرده است.

رئیس پلیس فتا به شهروندان توصیه کرد: همان گونه که به دفعات توسط پلیس هشدار داده شده است به هیچ عنوان جهت دریافت جایزه نیازی به حضور در پای دستگاه عابربانک و یا دادن اطلاعات محرمانه کارت بانکی نیست و تماسهایی که این موارد را از شهروندان درخواست می نمایند قطعا کلاهبرداری است،شهروندان همچنین می توانند هرگونه موارد مشکوک را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا ناجا به آدرس www.cyberpolice.ir اطلاع رسانی کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 657971 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟