افشاگری از دسیسه های مرد بانفوذ یزد/ به زندان افتاد

مرد بانفوذ یزد دستگیر شد همه فکر می کردند این مرد اطلاعاتی است در حالیکه کلاهبردار بود.

رئیس حفاظت واطلاعات دادگستری استان یزد گفت: فردی که با جعل و غصب عناوین دولتی و اطلاعاتی ، مدعی اعمال نفوذ در دستگاه قضایی بود در یزد شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش رکنا، مجید فرهمندزاده صبح امروز به خبرنگاران استان اظهار کرد: با اعلام گزارشی از سوی چند فرد دارای پرونده در دادگستری، مبنی بر پرداخت وجه به یک فرد مدعی اعمال نفوذ جهت حل و فصل پرونده در دستگاه قضایی، مراتب با دستور دادستان عمومی و انقلاب یزد در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: این کلاهبردار که خود را از مقام های ذی نفوذ اطلاعاتی استان معرفی می کرده است در قبال حل و فصل پرونده ها مبالغی را درخواست می‌کرده است و از آنجا که قصد داشته هیچ رد پایی از خود به جای نگذارد، وجوه را یا نقدی طلب می کرده و یا به واسطه دستگاه کارتخوان یک فرد نوجوان که او را همراهی می کرده دریافت می کرده است.

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد با اشاره به دریافت ۲۳ تا ۱۴۶ میلیون ریال در موارد مختلف و متواتر از افراد، ابراز داشت: این فرد شیاد مدعی بوده که وجوه را برای خود نمی خواهد و باید به واسطه های خود جهت حل مشکل پرونده پرداخت نماید.

فرهمند زاده تصریح کرد: فرد دستگیر شده با نمایش دادن دستبند پلیسی و افشانه اشک آور به عناوین مختلف، اقدام به جلب توجه و اعتماد سوژه های خود می نموده و اینگونه وانمود می کرده است که دارای مقام و پست اطلاعاتی مهمی است و می تواند به راحتی اِعمال نفوذ نماید.

بازداشت مامور قلابی اطلاعات در یزد

وی به سوابق همکاری متهم با برخی از مجموعه های انقلابی و اطلاعاتی در سال های دور اشاره کرد و گفت: این‌که این فرد در عنفوان جوانی یک همکاری کوتاه و مختصری به صورت داوطلبانه با برخی از مجموعه ها انقلابی و اطلاعاتی داشته زمینه ای را ساخته خود را فردی موجه ومورد اعتماد جا بزند و بتواند اعتماد سوژه های خود را برای کلاهبردای جلب نماید.

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری یزد خاطرنشان کرد: مردم، شهروندان و به ویژه اصحاب پرونده نباید به هیچ فردی که مدعی است می تواند جریان پرونده را خارج از فرایند های قانونی تغییر دهد اعتماد کنند، و به هر کس که با تکیه بر سوابق و ارتباطات خود در قبال دریافت وجه ادعای حل و فصل پرونده را دارد شک کنند.

فرهمند زاده گفت: در این پرونده متهم اصلی به اتهام مشارکت در کلاهبرداری از طریق دعوی اِعمال نفوذ و غصب عنوان مأمور اداره اطلاعات دستگیر شده و فرد نوجوان که این کلاهبردار را همراهی می‌کرد، به اتهام معاونت در در کلاهبرداری دستگیر گردید و پرونده در حال رسیدگی در دادسرای عمومی و انقلاب یزد می باشد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 688503 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟