لحظه به لحظه با تعقیب و گریز سارقان بامدادی مشهد

تعقیب و گریز پلیسی برای بازداشت سارقان در مشهد ادامه داشت و سارقان حرفه ای با شلیک پلیس زمینگیر شده و به اهداف سرقت شان نرسیدند.

به گزارش رکنا، « قرار بود مو لای درز نقشه مان نرود اما زود تر از آنچه که فکرش را می کردیم دستمان را خواندند. خیابان خلوتی که تا چند لحظه قبل پرنده در آن پر نمی زد به یک باره به صحنه جنگی تمام عیار بدل شد. صدای شلیک تیر هنوز در گوشم هست. نمی دانم اول تیر شلیک شد یا پلیس اخطار ایست داد اما چیزی که خوب یادم مانده جهش کانگورو مانندم بود . از همان جلوی پراید به سمت ترک موتور دوستم پردیم. هنوز خوب روی صندلی ننشسته بودم که متوجه شدم من و دوستانم بین زمین و هوا هستیم. زمین چنان از قهر ما را به سمت خود کشید که درد برخوردم با کف آسفالت خیابان را هنوز در استخوان های کمر، دست و پایم حس می کنم.

چند تیر به سمت آسمان شلیک شده بود و صدای مهیب آن هم خواب را از چشم همسایگان گرفته و تقریبا صد نفری را به کوچه کشانده بود. منگ بودم و همچون کسی که دست هایش را روی کوشش می فشارد و صداها را به صورت نامفهوم می شنود، در آن لحظه این طور می شنیدم. تا به خودم بیایم و دست و پایم را جمع کنم و از چنگ مأموران بگریزم، به دست یکی شان دستگیر شدم. زمانی که من را به خودرو پلیس منتقل کردند متوجه شدم که یکی از دوستان دیگرم را هم دستگیر کرده اند نفر سوممان فرار کرده بود. همین طور که آه همه آن هایی که تا این لحظه به مال و اموالشان دست درازی کرده بودیم دامن من و دوستم را گرفته بود خوب می دانستیم که نفر سوممان هم از این امر مستثنا نیست و او هم به زودی دستگیر می شود.

راهی برای کتمان حقیقت نبود و پلیس هم از همان ابتدا که مشغول سرقت پراید بودیم صحنه را موبه مو دیده و ثبت کرده بود. برای همین من دست از مقاومت برداشتم و به اینکه قرار بوده پراید 141 را با همدستی 2نفر از دوستانم سرقت کنیم، اعتراف کردم. صبح دیروز هم پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا منتقل شد و حالا قرار است که به دستور قاضی پرونده روانه زندان شویم.»

سرقت پراید مقابل چشم صاحبش در مشهد

ماجرای این درگیری مسلحانه پلیس با سارقانی که کارشان ربودن خودروها و لوازم و محتویات داخل خودرو بود از آنجا شروع شد که مأموران کلانتری چهلم مشهد در جریان یک سرقت قرار گرفتند.

گزارش یکی از شهروندان مبنی بر اینکه 3جوان موتورسوار در حال سرقت خودرو پراید او هستند، بلافاصله تیم هایی از مأموران دایره تجسس کلانتری شهید نجفی را به محل کشاند و مأموران که دیده بودند سارقان همچنان مشغول کلنجار رفتن با خودرو پراید هستند بدون ایجاد حساسیت آن ها را زیر نظر گرفته بودند تا در زمان مناسب برای دستگیری این افراد وارد عمل شوند.

از سوی دیگر چون پیگیری گزارش سرقت محتویات داخل خودرو از چندی پیش در دستور کار مأموران این کلانتری در مشهد قرار گرفته بود، تیم اعزامی پلیس با این فرضیه که متهمان در سرقت های اخیر منطقه نقش داشته اند، برای به دام انداختن آن ها عزم جزم کردند.

همین که متهمان از حضور پلیس مطلع شدند فرار را برقرار کردند و هر3 با یک دستگاه موتورسیکلت آپاچی قرمز رنگ پلاک مخدوش به سمت خیابان اصلی گریختند. در این لحظه مأموران ابتدا اخطار ایست دادند و سپس دست به قبضه اسلحه بردند و چند تیر هوایی شلیک کردند.

صدای شلیک تیر موجب شد تا راکب موتور تعادل خود را از دست بدهد و در ادامه مسیر با یک دستگاه خودرو دیگر تصادف کند و هر3 سارق نقش بر زمین شوند.

تا مأموران برسند راکب آپاچی فرار را برقرار کرد ولی 2دستش به دام پلیس افتادند و بعد هم خیلی زود به جرمشان اعتراف کردند.

رئیس پلیس مشهد درباره دیگر ابعاد این سرقت بیان کرد که متهمان در حالی به دام افتادند که درهای یک خودرو سواری پراید 141 را باز کرده و با یکسره کردن استارت این خودرو قصد سرقت آن را داشتند.

در مقابل همدست فراری شان هم با موتور کشیک آن ها را می کشیده که در صورت حضور مردم یا پلیس بتواند دوستان خود را از صحنه فراری بدهد.

به گفته سرهنگ دهقانپور 2متهم دستگیر شده در این حادثه دچار هیچ گونه جراحتی نشده و پس از معرفی به دادسرا با قرار متناسب قضایی راهی زندان شده اند. تحقیقات دیگر مأموران پلیس هم برای شناسایی و به دام انداختن سومین متهم فراری پرونده و نیز مال خرانی که این افراد با آن ها همکاری داشته اند ادامه دارد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

مهدی قرآنی

کدخبر: 697229 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟