دزدان حرفه ای موتورسیکلت های سرقتی را به شهرهای شمالی ترانزیت می کردند + فیلم گفتگو
حجم ویدیو: 41.21M | مدت زمان ویدیو: 00:05:37

دزدان حرفه ای که در تهران دست به سرقت موتور سیکلت می زدند دستگیر شدند. این دزدان حرفه ای موتورها را به شهرهای شمالی ترانزیت می کردند. دزدان حرفه ای از متهمان سابقه دار بودند که در عملیات پلیسی دستگیر شدند.

به گزارش اختصاصی خبرنگار حوادث رکنا، سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی تهران گفت: اوایل خرداد ماه امسال با اعلام خبرهای مردمی مبنی بر فعالیت یک باند 4 نفره از سارقان حرفه ای موتورسیکلت در مرکز شهر تهران و ارسال آن به شهرهای شمالی کشور به کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی ارجاع شد.

انهدام باند دزدان حرفه ای موتورسیکلت در پایتخت

سردار لطفی افزود: کارآگاهان با آغاز تحقیقات میدانی هویت سرکرده باند را بنام فرامرز 21 ساله مورد شناسایی قرار دادند. در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد سارقان با پرسه زنی در محدوده مرکز شهر با انتخاب موتورسیکلت های ایرانی که فاقد تجهیزات ایمنی بودند را در یک آن سرقت و پس از انتقال به مخفیگاه موتورسیکلت ها را اوراق یا به شهرهای شمالی می فروختند.

این مقام ارشد انتظامی پلیس پایتخت تصریح کرد: با جمعبندی اطلاعات بدست آمده دستور بازداشت سارقان از سوی بازپرس شعبه 6 دادسرای ناحیه 34 تهران صادر شد که در یک عملیات ضریتی تمامی اعضای باند سرقت در محدوده مرکز شهر دستگیر و به پایگاه منتقل شدند.

در تحقیقات بعمل آمده از سرکرده و اعضای باند ضمن اعتراف به سرقت موتورسیکلت اظهار داشتند: ما با تشکیل باند از اوایل سال جاری اقدام به سرقت موتورسیکلت های ایرانی و طرح اصلی می کردیم سپس آنها را با نیسان به شهرهای شمالی کشور منتقل می کردیم و به مبلغ 3 میلیون تومان می فروختیم یا بعضی موتورسیکلت ها را اوراق می کردیم.

سرکرده باند در ادامه تحقیقات پلیسی به بیش از 30 فقره سرقت موتورسیکلت به اتفاق همدستانش معترف شد.

سردار علی رضا لطفی در پایان گفت: با تلاشهای بی وقفه کارآگاهان پایگاه هشتم ، تعداد 20 دستگاه موتورسکلت از شهرهای شمالی کشف و توقیف گردید که در این راستا تعداد 13 نفر مالباخته نیز مورد شناسایی قرار گرفتند و تحقیقات پلیسی کماکان ادامه دارد.

سرقت بخاطر بیکاری

ناصر 32 ساله یکی از اعضای باند دزدان حرفه ای موتورسیکلت در پایتخت که سابقه کلاهبرداری در پرونده اش دارد می گوید بخاطر بیکاری دست به سرقت و فروش موتورها به شهرهای شمالی زده است.

سابقه داری؟

بله، 2 بار بخاطر کلاهبرداری به زندان رفتم، اولین بار سال 89 بود که در بازار مواد غذایی پول کم آوردم و چک هایم برگشت خورد که به جرم کلاهبرداری به زندان افتادم و 3 سال در زندان بودم و پس از آزادی در سال 93 بخاطر پولشویی دستگیر شدم و تا سال 97 در زندان بودم.

الان به چه جرمی دستگیر شدی؟

سرقت و فروش موتورسیکلت سرقتی.

شیوه و شگرد؟

موتورهای هندا که قفل فرمان نشده بودند به راحتی روشن می کردیم و برخی موتورها نیز از غفلت صاحب موتور که موتورش را به حالت روشن رها کرده بودند سرقت می کردیم و موتورهای آپاچی و ان اس نیز با یک ابزاری که خودمان درست می کردیم دست به سرقت می زدیم، این ابزار از آلن درست می شد که مثل قیچی نوکش را تیز می کردیم و بعد با فشار در داخل جای سوئیچ و چرخاندن آن به راحتی موتور را روشن می کردیم و به سرقت می بردیم.

در کدام منطقه از تهران دزدی می کردی؟

در غرب تهران.

چند فقره سرقت کردی؟

20 موتور را به سرقت بردیم.

به چه قیمتی به فروش می رساندی؟

موتور هندا که در بازار 14 میلیون تومان بود را به قیمت 3 میلیون و موتور آپاچی و ان اس را به قیمت 8 میلیون به فروش می رساندیم.

موتورها را به شهر چابکسر و رامسر ترانزیت می کردی؟

بله، بعد از آزادی، 2 سال در رامسر بودم و متوجه شدم در شهرهای شمالی به موتورسیکلت کاری ندارند به همین خاطر با اطلاع از این موضوع موتورها را از تهران به شهرهای شمالی انتقال می دادیم.

باربری ها از شما مدارک موتورها را نمی خواستند؟

ادعا می کردیم که مغازه موتورفروشی داریم و موتور را به صورت شرایط به فروش رساندیم و مدارک در اختیار صاحب موتور است که از طریق واتس اپ براتون ارسال می کنم که تا ما بخواهیم ارسال کنیم موتور را بارزده بودند و به شهرهای شمالی انتقال داده بودند.

زندان برای شما درس عبرت نمی شود؟

می شود اما وقتی آزاد شدم کاری برای ما سابقه دارها نبود و هرجا می رفتم بخاطر سوپیشه و ضامن که می خواستند نمی توانستم کاری پیدا کنم به همین خاطر مجبور شدم دزدی کنم.

ارزشش را داشت؟

اصلا.

پول خوبی هم به جیب زدی؟

پول بادآورده را باد می برد. همه خلافکارها شب که می شود پول ندارند چون با خودشان می گویند فردا هم دزدی می کنند و پول به دست می آوردند و هیچ وقت فکر نمی کنند دستگیر می شوند.

تو هم فکر نمی کردی دستگیر شوی؟

نه، فکر نمی کردم دستگیر شوم.

آخر و عاقبت این کار چه می شود؟

من در زندان و در آگاهی تهران همه خلافکاری دیدم و انواع شگردها را شنیدم اما آخر و عاقبت همه خلافکارها زندان است و حتی حرفه ای ترین تبهکار هم باشی دستگیر می شوی. اگر 10 سال قبل کسی به من این حرفها را می زد من مسیر زندگی ام تغییر می کرد و الان در جایگاه بهتری بودم.

بهترین دوران زندگی ات را زندان بودی؟

بله، بهترین دوران زندگی هر کسی دوران جوانی اش است که برای من پشت میله های زندانی سپری شد، دورانی که دیگر بازنمی گردد.

توصیه های پلیس:

1- هنگام پارک موتورسیکلت در منزل یا سطح شهر آن را به شیئی ثابت و محکم قفل نمایید.

2- هنگام پارک موتورسیکلت آن را در شعاع دید خود و یا افراد مطمئن قرار دهید.

3- در صورت امکان، سوئیچ مخفی روی موتورسیکلت نصب گردد.

4- در صورت ترک موتورسیکلت و سپردن به آشنایان و بستگان حتماً آن را قفل و زنجیر کنید.

5- از سپردن موتورسیکلت به اطفال و افرادی که دارای اختلال حواس هستند، اجتناب کنید.

6- از سپردن موتورسیکلت به تعمیرکاران دوره گرد و سیار و ناشناس خودداری نمایید.

7- راکبان موتورسیکلت که مبادرت به مسافرکشی می نمایند از گرفتن خوراکی و نوشیدنی از افراد ناشناس جداً خودداری نمایند.

8- از انتقال مسافر به مناطق کم تردد و اطراف شهرها خودداری کنید.

بنا بر این گزارش، ناصر برای تحقیقات بیشتر در کنار دیگر همدستانش در پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران قرار دارد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 699002 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟