کشف پمپ‌بنزین‌های خودرویی قاچاق در زرندیه

به گزارش رکنا،سردار حسن مفخمی شهرستانی در تشریح جزئیات این خبر گفت: پیش‌بینی‌های عملیاتی لازم برای نیل به هدف‌های تعیین‌شده در کاهش کشته‌شدگان ناشی از سوانح رانندگی با توجه به نوع امکانات، محدودیت‌ها و خطوط کلی ترسیم شده در برنامه‌ریزی‌های راهبردی پلیس در سال جدید با رویکردی کارشناسی و نیازسنجی و توجه ویژه به نوع مطالبات مردم تعریف شده و با آغاز سال جدید اجرای هر چه کیفی‌تر آن در دستور کار مجموعه انتظامی استان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی و تعیین اولویت‌ها در شفاف‌سازی اهداف و جهت دادن صحیح به آنها و کمک به مدیران در آینده‌نگری و استفاده بهینه از منابع و ارائه شاخص‌های مناسب برای اندازه‌گیری عملکرد بسیار مهم بوده و سعی بر آن است که این موضوع در پیشبرد خدمات‌رسانی‌های پلیس در حوزه امنیت ترافیک با اهتمام جمعی کارکنان و مشارکت آحاد مردم در حوزه نظم و انضباط اجتماعی محقق شود.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در ارتقاء امنیت ترافیک در استان مرکزی از کاهش ۱۶.۵ درصدی کشته‌شدگان تصادفات در سه ماهه نخست در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: امسال ۱۴ نفر در معابر درون‌شهری و ۹۴ نفر در محورهای مواصلاتی استان جان خود را از دست داده‌اند.

مفخمی شهرستانی ارتقاء هوشمندسازی پلیس را از ملزومات پلیس در تراز انقلاب اسلامی عنوان کرد و اضافه کرد: در تحقق این مهم، راهبردهای مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به عنوان روشنگر راه مورد توجه و تأکید است و در برنامه‌ریزی‌های انجام شده در تبدیل دانش و تجربه کارکنان به عنوان بخشی از فرایند مدیریت دانش سازمانی با جدیت نظارت و هدایت‌های سازمانی در حال انجام است و اقداماتی چون راه‌اندازی سیستم مانیتورینگ هوشمند پلیس بخشی از برنامه‌های ارتقاء امنیت ترافیک بوده است.

توقیف محموله یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی کالای قاچاق در دلیجان

وی همچنین از توقیف یک محموله کالای قاچاق در عملیات مأموران انتظامی شهرستان دلیجان خبر داد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی در تشریح این خبر گفت: مأموران انتظامی شهرستان در انجام تحقیقاتی از تردد یک دستگاه خودروی کامیون ایسوزو حامل کالای قاچاق در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان مطلع شدند.

مفخمی شهرستانی بیان داشت: با حضور تیم‌های گشت انتظامی در محور مذکور و افزایش نظارت بر خودروهای عبوری، سرانجام خودروی مورد نظر شناسایی و در عملیاتی از سوی مأموران انتظامی متوقف شد.

وی با اشاره به کشف ۲۰۰ طاقه پارچه، ۶ کارتن حلال صنعتی، ۱۱۲ بسته چای، ۹۲ کارتن دم‌نوش و ۵۵ کارتن عینک و عدسی عینک قاچاق فاقد مدارک معتبر گمرکی که از یکی از بنادر جنوبی کشور بارگیری و به مقصد تهران حمل می‌شده است، افزود: ارزش تقریبی کالاهای کشف شده از سوی کارشناسان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس شهرستان، یک میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال برآورد شد.

کشف پمپ‌بنزین‌های خودرویی قاچاق در زرندیه

جانشین فرمانده انتظامی استان مرکزی نیز گفت: در عملیات مأموران انتظامی شهرستان زرندیه، تعداد ۷۰۰ دستگاه پمپ‌بنزین خودرویی و ۹۳۶ ساعت رومیزی از یک دستگاه خودروی شوتی کشف شد.

یوسف سپهوند در بیان جزئیات این خبر اظهار کرد: در ادامه طرح‌های مبارزه با قاچاق کالا، تیمی از مأموران یگان امداد شهرستان، در یکی از محورهای مواصلاتی یک دستگاه خودروی پژو پارس حامل بار قاچاق را شناسایی و در عملیاتی توقیف شدند.

وی اضافه کرد: در بازرسی انجام شده از این خودرو تعداد ۷۰۰ دستگاه پمپ‌بنزین خودرو ۹۳۶ ساعت رومیزی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال متوقف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: راننده خودرو در این عملیات دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف ۳۰ طاقه پارچه قاچاق از یک خودروی شوتی در ساوه

سپهوند همچنین گفت:‌در عملیات مأموران انتظامی شهرستان ساوه نیز، ۳۶ طاقه پارچه قاچاق به ارزش تقریبی یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال از یک دستگاه خودروی شوتی کشف شد.

وی افزود: مأموران پلیس آگاهی شهرستان ساوه در هنگام گشت‌زنی در یکی از محورهای مواصلاتی این شهرستان، یک دستگاه خودروی شوتی را شناسایی و متوقف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: مأموران در بازرسی از خودروی مورد نظر موفق به کشف ۳۶ طاقه پارچه خارجی قاچاق، فاقد هرگونه مدارک معتبر قانونی شدند.

سپهوند با اشاره به ارزش یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریالی محموله قاچاق کشف شده از سوی کارشناسان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس شهرستان افزود: راننده خودرو در این عملیات دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شد.

 

کدخبر: 700887 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟