درگیری طایفه‌ای چیست؟

درگیری طایفه ای چیست ؟ درگیری طایفه ای یکی از جرائمی است که بیشتر در شهرهای مرزی رقم می خورد. درگیری طایفه ای معمولا با وساطت بزرگان طایفه به صلح و سازش می کشد. در درگیری طایفه ای پرونده های جنایی زیادی رقم خورد است که می توان به برخی از درگیری طایفه ای منجر به قتل به آنها پرداخت.

شهادت مامور جوان نیروی انتظامی در درگیری طایفه‌ای

 روز 7 مهر ماه امسال فرمانده انتظامی هرمزگان از شهادت یکی از ماموران نیروی انتطامی بندرعباس در درگیری بین دو طایفه‌ خبر داد.

فرمانده انتظامی هرمزگان سردار غلامرضا جعفری گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیس مبنی بر درگیری در منطقه سه‌راه جهانبار بندرعباس، بلافاصله واحد گشتی یگان امداد به محل اعزام شد.

وی علت درگیری را کینه‌توزی و اختلافات قدیمی بین دو طایفه اعلام کرد و افزود: با حضور تیم گشتی در محل، افرادی به سمت مأموران انتظامی شلیک کردند.

سردار جعفری گفت: در این تیراندازی مأمور جان بر کف ناجا استوار یکم مجتبی سالارنسب جمعی یگان امداد شهرستان بندرعباس بر اثر اصابت گلوله و شدت جراحات وارده به درجه رفیع شهادت نائل شد.

فرمانده انتظامی هرمزگان با بیان اینکه افراد حاضر در درگیری بلافاصله توسط مأموران شناسایی و دستگیر شدند، گفت: تحقیق از متهمان برای شناسایی ضارب اصلی به صورت ویژه در دستور کار مأموران قرار دارد.

شهید سالارنسب متولد ۱۳۷۲، اهل رودان و متأهل، از ۸ سال پیش در نیروی انتظامی مشغول به خدمت بود.

قتل دو نفر در درگیری طایفه‌ای در خرمشهر / 22 نفر دستگیر شدند

روز 21 شهریور امسال فرمانده انتظامی خرمشهر با اشاره به کشته شدن دو نفر در درگیری‌های طایفه‌ای، گفت: ماموران پلیس تعداد ۲۰ نفر دیگر از افراد شرکت کننده در این نزاع دسته جمعی را دستگیر کردند.

سرهنگ فرشاد کاظمی اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در خصوص بر وقوع یک فقره نزاع دسته جمعی و تیراندازی بین دو طایفه در این شهرستان ماموران انتظامی به محل نزاع اعزام شدند.

وی با تاکید بر اینکه دو نفر در این درگیری به قتل رسیدند، عنوان کرد: با حضور ماموران پلیس در محل درگیری و با هماهنگی مقام قضائی ابتدا دو نفر از عاملان اصلی قتل دستگیر و اسلحه شکاری بکار رفته در نزاع کشف شد.

فرمانده انتظامی خرمشهر گفت: ماموران پلیس تعداد ۲۰ نفر دیگر از افراد شرکت کننده در این نزاع دسته جمعی را دستگیر کردند.

کاظمی بیان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

این 2 پرونده از درگیری طایفه ای بود و معمولا در درگیری طایفه ای پلیس با وساطت ریش سفیدان و شیخ های طایفه های به درگیری ها پایان می دهد و عاملان اصلی نیز دستگیر می شوند.

 

 

 

کدخبر: 726117 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟