یک مرد از خودش شکایت کرد / نمی دانست رازش فاش می شود

سرهنگ سرخوش نهاد، رئیس پلیس فتا استان همدان در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان که با ارائه مرجوعه قضایی به پلیس فتا مدعی شد، فردی با هک و دسترسی غیرمجاز به صفحه اینستاگرام او اقدام به انتشار مطالبی کذب علیه نامزد سابقش کرده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس فتا ملایر قرار گرفت.

به گزارش رکنا، وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع، کارشناسان پلیس فتا در بررسی‌های  صورت گرفته و با انجام اقدامات فنی و تخصصی و تحلیل مستندات جمع‌آوری شده، به این نتیجه رسیدند که خود شاکی با استفاده از چند گوشی مختلف اقدام به دسترسی به صفحه اینستاگرام خود کرده و قصد فریب دستگاه قضایی و کارشناسان پلیس فتا را داشته است.

شاکی ، متهم پرونده بود

این مقام انتظامی تشریح کرد: شاکی پرونده این بار به عنوان متهم به پلیس فتا دعوت و موضوع برای وی تشریح گردید که متهم در ابتدا منکر بزه انتسابی شد، اما پس از روبرو شدن با مستندات ادله دیجیتال جرم، چاره ای جز اعتراف نداشت و در اظهارات خود عنوان کرد که مطالبی علیه نامزد سابقم در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده و برای رفع اتهام از خود اقدام به طرح شکایت دسترسی غیرمجاز و هک صفحه اینستاگرام خود توسط شخص دیگری کرده‌ام.

رئیس پلیس فتا استان همدان به شهروندان هشدار داد: هرگونه اقدام به جهت فریب دستگاه قضایی و پلیس، جرم است و مرتکبان در فضای مجازی یا شبکه‌های اجتماعی توسط کارشناسان خبره پلیس فتا شناسایی و به مراجع قضایی معرفی می شوند.

سرهنگ سرخوش نهاد از عموم مردم درخواست کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی، موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

کدخبر: 735899 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟