زنان و مردان یزدی در جستجوی جادوگر شهر بودند/ طلسم این مرد شکسته شد

به گزارش رکنا، سرهنگ مرتضی ابوطالبی رئیس پلیس فتا یزد در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان یزدی و طرح شکایت مبنی بر کلاهبرداری با ترفند فالگیری و رمالی در شبکه اجتماعی تلگرام به مبلغ 250میلیون تومان از وی، ضمن تشکیل پرونده، موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

کلاهبرداری 2میلیارد و پانصد میلیونی با شگرد رمالی در تلگرام

سرهنگ ابوطالبی ادامه داد: پس از اخذا اظهارات شاکی معلوم شد، که نامبرده عضو کانال تلگرامی شده که در آن کانال مطالب و تبلیغات در خصوص طلسم و جادو و شفاء بارگزاری شده و مدیر کانال  با دادن وعده‌های پوچ شفاء دادن بیماری و پول دار کردن ، ‌شاکی را فریب داده و شاکی طی 14 فقره مبلغ 250 میلیون تومان به حساب کلاهبردار واریز نموده است.

وی خاطر‌نشان کرد: شناسایی کلاهبردار در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت و پس از هماهنگی با مراجع محترم قضایی متهم  در یک استان دیگر شناسایی و با همکاری و عملیات مشترک پلیس فتا استان مربوطه، دستگیر و تحویل مراجع قانونی گردید.

این مقام انتظامی گفت: با توجه به این‌که کانال تلگرامی مورد نظر دارای تعداد زیادی عضو می‌باشد، احتمال این‌که این کلاهبردار از تعداد زیادی از شهروندان کلاهبرداری کرده باشد، متصور می‌باشد.

رئیس پلیس فتا یزد تاکید کرد: افراد سودجو غالباً مسائل خرافاتی را به شکل‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌دهند، تمام این شیادان از سادگی و زودباوری طعمه‌های خود نهایت بهره را می‌برند، لذا ا شهروندان در صورت مواجه شدن با چنین کانالها، گروه‌ها و یا صفحات اینستاگرامی، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir  قسمت ثبت گزارش های مردمی به پلیس گزارش کرده و اگر خود قربانی چنین تبلیغاتی شده‌اند حتماً اقدام به طرح شکایت کنند تا از قربانی شدن دیگر شهروندان جلوگیری شود.

 

کدخبر: 739270 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟